• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu tycker jag den ser bra ut iallafall! Stor skillnad mot förut. Vad har du gjort?
Lite värme, och applicera tryck åt sidan. Typ..
Du kommer veta om det förstås, men stör det dej inte så behåll den, tycker jag. När det runnit lite vatten under broarna så kanske det antingen inte spelar nån roll eller fixat sig. Personligt men som det ser ut på sista bilden hade jag behållit den. Kan inte se nån avvikelse, kan ju vara kamera vinkel ...
Precis, man ser det inte om jag inte noggrant synar den rakt uppifrån.

Nu har du ju fixat det!! Jag ser inget längre. Behåll!!
You know it brother! :)
Förresten, hur gjorde du?
Se ovan, så svårt att förklara egentligen. Varsamt tryck efter värme typ.
0,01mm (i mina ögon negligerbart) snett ligger normalt inom felmarginalen. Om du inte har för vana att verkligen kolla din klocka dagligen från ett perspektiv som är 100% exakt uppifrån så kommer du inte att märka någonting. Men hur ofta avläser man en klocka precis uppifrån? Fast egentligen är det bara du som har möjlighet att avgöra hur mycket du kommer att störa dig på detta!
Jag har ju fått fixa lite själv nu, så visst är det störande. Men jag tycker nog ändå att det blev bra. Plus att klockan är ju så grym min sin tavla :)

Edit: jag ska låta den ligga en stund och se om det sitter kvar.
 
Wotd. Reskamrat till västkusten. Läckra färgrefkexer. :)
IMG_20190529_182328_3.jpg
 
En liten uppdatering i mitt NTH-ärende. Jag har pratat med Serious Watches och jag får skicka tillbaka den för en full refund. Det ska släppas ytterligare ett par stycken, fast tidigast om 2 månader. Och folk står redan i kö tydligen.

Jag har dessutom mailat page&cooper och kolla om dom hade någon hemma. Samma svar där. Minst 2 månader.

Så då mailade jag ägaren Chris Vail och frågade om råd, har dock inte fått något svar än.

Så, om jag retunerar klockan kommer jag inte då en ny på länge.
Jag har meckat lite med den nu, och lyckats flytta vridringen lite grann.
Jag tycker det ser ok ut nu, fortfarande typ 0,01mm snett. Men då måste jag kolla ordentligt för att se det.
20190529_165749.jpg


Jag vill verkligen behålla den, och jag tror att detta är ok. Vad säger ni?

I det fall du har lite ocd för sådant så är jag tråkig men eftersom du vet det är liiiite snett kommer det snart troligtvis störa dig än om resultatet var som nu när du fick den :oops:
 
Coolt.. håller dock med att Oyster såg bättre. Synd att länken inte är med "rivets", hade varit riktigt vintage :)
Kom just på att Timefactors/Eddie skulle komma ut med en ny länk till Everest modellen, 20-16 med rivets. Denna kanske passar Steinhart 39mm då jag vet att flertalet Everest-ägare använt Steinhart länken till tidigare modellen.
 
Nyinkommen! Första intryck wow! Länken är så sjukt skön. Justeringen på insidan, vilken grej! Älskar glaset!

IMG_20190528_103005.jpg
Den där jäveln växer på mig. En av de bättre i sin stil. Det fick mig att plocka fram den här ur gömmorna:
7B7C68EF-8CEE-4EB9-A5E1-F535C334F0B7.jpeg

Den passar väl inte riktigt i tråden men jag gillar den även om den sällan ser dagens ljus. Vi är lika gamla, jag och hon. Under det senaste året har hon hållit jämnt ur med min iphone.
 
I det fall du har lite ocd för sådant så är jag tråkig men eftersom du vet det är liiiite snett kommer det snart troligtvis störa dig än om resultatet var som nu när du fick den :oops:
Nja, då hade jag nog inte märkt det. Jag känner mig rätt tillfreds, och då har jag ändå ganska grav OCD :)

Edit: Du bor ju ändå nära, så nästa gång du är i krokarna så bjuder jag dig på valfri dryck så får du i inspektera den :)
 
En liten uppdatering i mitt NTH-ärende. Jag har pratat med Serious Watches och jag får skicka tillbaka den för en full refund. Det ska släppas ytterligare ett par stycken, fast tidigast om 2 månader. Och folk står redan i kö tydligen.

Jag har dessutom mailat page&cooper och kolla om dom hade någon hemma. Samma svar där. Minst 2 månader.

Så då mailade jag ägaren Chris Vail och frågade om råd, har dock inte fått något svar än.

Så, om jag retunerar klockan kommer jag inte då en ny på länge.
Jag har meckat lite med den nu, och lyckats flytta vridringen lite grann.
Jag tycker det ser ok ut nu, fortfarande typ 0,01mm snett. Men då måste jag kolla ordentligt för att se det.
20190529_165749.jpg


Jag vill verkligen behålla den, och jag tror att detta är ok. Vad säger ni?
Snyggt jobbat! Behåll :).
 
Såg att Phoibos har en Nordisk sida nu man kan beställa ifrån.
Wavemastern ser ganska trevlig ut.
Va några andra modeller som skulle släppas i Juni.
 

Bilagor

  • B0B62CE2-DEFC-4E01-A02E-81DCB267EBE5.jpeg
    B0B62CE2-DEFC-4E01-A02E-81DCB267EBE5.jpeg
    81.2 KB · Visningar: 1
  • BD713B65-8372-4528-B7E8-A08238C1CA8A.jpeg
    BD713B65-8372-4528-B7E8-A08238C1CA8A.jpeg
    68.9 KB · Visningar: 1
Fan ta dig!;) Här sitter jag och är nöjd med min samling: "Jag behöver definitivt inga fler klockor". Men precis som dig har jag ingen röd klocka i samlingen. Och denna är nästan för trevlig för att inte köpa...
Vi får se om jag kan hålla mig (min erfarenhet hittills är att jag är notoriskt usel på det:rolleyes:), men blir det köp så är det enbart ditt fel!:D

Fint att vara bidragande till att få dig på köptankar, mot bättre vetande också ;) Kul att även du tycker den ser lovande ut!

Blir att posta lite bilder så fort den dyker upp i början på nästa vecka, så får vi se om det är de som får bägaren att rinna över, om det inte blivit ett köp då redan vill säga :D Får isf ta på mig det, och helt enkelt leva med att det är mitt fel ;)
 
Fint att vara bidragande till att få dig på köptankar, mot bättre vetande också ;) Kul att även du tycker den ser lovande ut!Blir att posta lite bilder så fort den dyker upp i början på nästa vecka, så får vi se om det är de som får bägaren att rinna över, om det inte blivit ett köp då redan vill säga :D Får isf ta på mig det, och helt enkelt leva med att det är mitt fel ;)
:)
 
En liten uppdatering i mitt NTH-ärende. Jag har pratat med Serious Watches och jag får skicka tillbaka den för en full refund. Det ska släppas ytterligare ett par stycken, fast tidigast om 2 månader. Och folk står redan i kö tydligen.

Jag har dessutom mailat page&cooper och kolla om dom hade någon hemma. Samma svar där. Minst 2 månader.

Så då mailade jag ägaren Chris Vail och frågade om råd, har dock inte fått något svar än.

Så, om jag retunerar klockan kommer jag inte då en ny på länge.
Jag har meckat lite med den nu, och lyckats flytta vridringen lite grann.
Jag tycker det ser ok ut nu, fortfarande typ 0,01mm snett. Men då måste jag kolla ordentligt för att se det.
20190529_165749.jpg


Jag vill verkligen behålla den, och jag tror att detta är ok. Vad säger ni?
Behåll! Ingen klocka jag har eller haft är 100%, tycker det ser kanon ut!
 
Tillbaka
Topp