• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu finns dessa i lager hos Crepas. Härlig homage till Heuer, Breitling, Zodiac mfl och MRPSA ”Monnin”.

3B2382DD-B1FC-4A87-8B84-3FE3A0B50503.jpeg
1A85E450-92C8-40C0-809A-C950D18ADB67.jpeg
 
Någon som haft en Nautica? Lite sugen på någon ”udda” klocka och såg denna…
B3DBFF18-AAF6-45AA-9023-ABFF5A4C3053.jpeg


Såg initialt denna men de var lite dyra ~500$ för vad jag vill ge för något så udda 🙈 Kul kombo av lumi och radi, lyckas göra ”eget” kronskydd genom att få det med rakt kontra panerais runda…
0CBFBE67-A368-47A7-885C-BE31445270AC.jpeg
 
Någon som haft en Nautica? Lite sugen på någon ”udda” klocka och såg denna…
B3DBFF18-AAF6-45AA-9023-ABFF5A4C3053.jpeg


Såg initialt denna men de var lite dyra ~500$ för vad jag vill ge för något så udda 🙈 Kul kombo av lumi och radi, lyckas göra ”eget” kronskydd genom att få det med rakt kontra panerais runda…
0CBFBE67-A368-47A7-885C-BE31445270AC.jpeg
Jag har haft den här Nautican i 7-8 år och den har aldrig vållat mig några bekymmer, varken före eller efter en motorcykelolycka i Thailand för ett par år sedan där glaset fick sig en rejäl smäll.
20230403_124904.jpg
 
Startar veckan med ny klocka, Seastar 1000 36mm mer specifikt. En rackare man sällan ser ute i det fria, varför vet jag icke för den är bra!🤌🏼
0acnZDg.jpg

BJ23xKz.jpg

coVF4Wx.jpg

BBeyTEp.jpg
Så jäkla bra! 👌 Synd bara att Tissot-loggan är ett sånt sömnpiller, det tar bort en del av charmen. Seastar-märkningen däremot är ascool, riktigt 80-talsretro!
 
  • Love
Reactions: v0n
Så jäkla bra! 👌 Synd bara att Tissot-loggan är ett sånt sömnpiller, det tar bort en del av charmen. Seastar-märkningen däremot är ascool, riktigt 80-talsretro!
Grym är den, det var lite grisen-i-säcken-köp men glad att jag chansade. Hade säkert funkat fint på din nudel också 🤪
Jo, hela Tissot i sig är väl ganska sömnigt egentligen men tycker ändå vindarna börjat vända till det bättre på sistone, positivt!
 
Grym är den, det var lite grisen-i-säcken-köp men glad att jag chansade. Hade säkert funkat fint på din nudel också 🤪
Jo, hela Tissot i sig är väl ganska sömnigt egentligen men tycker ändå vindarna börjat vända till det bättre på sistone, positivt!
Ja, hade ju suttit perfekt med den smidiga storleken. 😊 Håller med om visarna, de gör sig bra på den modellen. Är det kvarts? 🤔
 
Startar veckan med ny klocka, Seastar 1000 36mm mer specifikt. En rackare man sällan ser ute i det fria, varför vet jag icke för den är bra!🤌🏼
0acnZDg.jpg

BJ23xKz.jpg

coVF4Wx.jpg

BBeyTEp.jpg

Har på senare tid letat febrilt efter snygga vita dykare (tavla OCH bezel) och om denna vore snäppet större hade jag köpt den ögonaböj. ⬆️

En annan snygg helvit dykare som även den marknadsförs som damklocka trots sina 39,5mm 🤔 lamt! ⬇️

BB1C76C1-95D2-4D3D-9C4D-E9C0DC9C445A.jpeg
 
Har på senare tid letat febrilt efter snygga vita dykare (tavla OCH bezel) och om denna vore snäppet större hade jag köpt den ögonaböj.

BB1C76C1-95D2-4D3D-9C4D-E9C0DC9C445A.jpeg


En annan snygg helvit dykare som även den marknadsförs som damklocka trots sina 39,5mm 🤔 lamt!
Den är inte så värst kostsam, testa i butik eller nåt om du inte gjort det vettja?
Rent estetiskt tycker iaf jag att vita tavlor (plus vridring) ser större ut. Och ja, är aningens less på den där fackindelningen som branschen (?) bestämt ska vara normen. uNiSeX är om möjligt ännu sunkigare :hilarious:
 
Tillbaka
Topp