• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Passaround Maen😊👍
IMG_20230404_182437.jpg

IMG_20230404_182309.jpg
Hur är en sån där? Blev spontansugen på en sån idag 😅
 
Hur är en sån där? Blev spontansugen på en sån idag 😅
Kan inte utvärdera riktigt än efter bara några timmar på armen😊. Men det jag gillar direkt är storleken på 38mm, sitter bra och väger heller inte så mycket... skulle säga alldeles lagom. Länken smalnar av från 20 till 16mm, stort gilla på det👍.
Det som jag inte gillade med en gång är kronan, den är för stor tycker jag då den vill gräva in sig lite på handryggen. Nu ska det sägas att jag är något känslig för det fenomenet också. Efter en stund tänkte jag inte jätte mycket på det men kunde känna av det då och då.
Nä får återkomma efter några dagar på armen för att kunna göra en rättvis bedömning 😊.
 
Kan inte utvärdera riktigt än efter bara några timmar på armen😊. Men det jag gillar direkt är storleken på 38mm, sitter bra och väger heller inte så mycket... skulle säga alldeles lagom. Länken smalnar av från 20 till 16mm, stort gilla på det👍.
Det som jag inte gillade med en gång är kronan, den är för stor tycker jag då den vill gräva in sig lite på handryggen. Nu ska det sägas att jag är något känslig för det fenomenet också. Efter en stund tänkte jag inte jätte mycket på det men kunde känna av det då och då.
Nä får återkomma efter några dagar på armen för att kunna göra en rättvis bedömning 😊.

Lätt ordnat genom att flytta upp klockan något högre upp på armen... eller?
 
Jag är svag för armbandsur med gröna tavlor och gillar den här från svenska Corniche, men tycker nog att 6,5K är ca 2K för mycket (NH35-verk). Vet dessutom inte när jag skulle använda uret då jag oftast lufsar omkring i "glesbygdskavaj". Men fin att titta på är den.
Screenshot_20230405_182932_Chrome~2.jpg
 
Tillbaka
Topp