Har du en länk på Ebay?
![www.ebay.com](https://i.ebayimg.com/images/g/hhMAAOSwBIFjTQcK/s-l400.jpg)
Tandorio 38MM Diver Automatic Men Watch NH35A PT5000 Black Dial Arched Sapphire | eBay
Glass: sapphire glass. fit 28.3mm-29.2mm dial. Case material: 316L Stainless steel case.
www.ebay.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du en länk på Ebay?
![]()
Tandorio 38MM Diver Automatic Men Watch NH35A PT5000 Black Dial Arched Sapphire | eBay
Glass: sapphire glass. fit 28.3mm-29.2mm dial. Case material: 316L Stainless steel case.www.ebay.com
Ja, den är fin och ur med gröna urtavlor är alltid sköna (jag har 3-4 stycken). Men jag har svårt för vita datumskivor på mörka tavlor och ville ha en helt neutral tavla."Tandorio" är samma dom jag kollat på... gillar den gröna:
![]()
Tandorio Grün/Schwarz/Blau Sunburst Zifferblatt PT5000 NH35A 38mm Automatische herren Uhr 200M Gebürstet Fall sapphire Kristall Waffel Strap - AliExpress 1511
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.coma.aliexpress.com
Du klippte den där alltså! Grattis till en helt galet bra klocka![]()
Alltså..jag ser inte ens någon skada på tavlan, var är den?Jepp den är väldigt bra, mkt nöjd då den inte bärs så stort som 44mm kan låta med. Och kvalitén på GG är ju
Tavlans missade bit syns typ inte alls och dings etc är ju rätt gött ibland för då används de som de bör!
Jag brukar inte gilla blått så mkt men nog ändrat mig där
![]()
![]()
Fratello och Straum har satt ihop ett projekt som inte är alls dumt och som fångar tre trender i en klocka: lyxstålsport, urtavla med struktur och glad färg. Urverket är La Joux-Perret G101 och priset 1600 Euro. Finishen och länken ser ut att vara fin mtp det relativt modesta priset.
![]()
![]()
![]()
![]()
Bjuder på lite lume ocksåMin nya bekantskap.![]()
![]()
Under index Kl 5, inget man tänker på direktAlltså..jag ser inte ens någon skada på tavlan, var är den?![]()
Vet ej.. kanske. Själv? Den är nästan lite för vintage i min smak. Hade önskat de moderniserat den något. Ser ”vintage-rasslig” ut på bilderna och det är inget man vill på en klockan som kostar c.a 15kSEK.
Den där TV-apparaten är så cool.Inget klockbyte ännu idag, så vi håller nog ihop till det blir natt.
![]()
Vet ej.. kanske. Själv? Den är nästan lite för vintage i min smak. Hade önskat de moderniserat den något. Ser ”vintage-rasslig” ut på bilderna och det är inget man vill på en klockan som kostar c.a 15kSEK.
Jajemen. Det är den klockan som varit i min ägo längst.Den där TV-apparaten är så cool.Är det 80-tal?
Alltid trevligt med s.k. "storytelling" och kul att den hängt med så länge.Jajemen. Det är den klockan som varit i min ägo längst.
Jag köpte den för egna pengar 1982. Jag var då 16 år. Den var min daily beater under gymnasietiden, värnplikten och några år till. Sen låg den i dvala ca 25 år. Riktigt kul att den inte försvann nånstans på vägen och att den gick igång när mitt klockintresse väcktes till liv för några år sedan.
![]()
Tycker inte att priset var modest alls (18 000 spänn).
Trevlig tavla och 68 timmars powerreserve men sen inget direkt som borgar för priset.
Påminner en del om DRZ 04 Mondial som kostar en bra dask mindre (8700 kr).
Nyanlänt inför påsk. Den stora frågan är, ska man våga sig på den hydromod som var planen? Den är ju så jäkla bra som den är visade det sig.
![]()
Första intrycket är riktigt bra. Lätt och bekväm på armen och likt Tuna och Aqualand känns den mindre på armen än vad måtten antyder.Grym som den är tycker jag även fast hydro skulle göra den än bättre! Synpunkter på den annars? Kollat lite till och från på dessa, finns en med lumetavla som är![]()
Som vanligt kokar upplevd prisvärdhet ner till detaljerna och vad man är villig att betala för dem. I detta fall, dvs DRZ och Straum, olika urverk med olika prestanda och ett antal andra detaljer:
Boett och glasring:
![]()
![]()
Urtavla
![]()
![]()
Spänne
![]()
![]()
Länk
![]()
![]()