• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

🙏 för idag. Välkommen åter imorgon. 🟠
20230419_202143~2.jpg
20230419_202242~2.jpg
Samtidigt i Närke
gmQkLaz.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Kul se en ennebi på K&S, ifall någon i tråden knep den grattis 😎

 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Kul se en ennebi på K&S, ifall någon i tråden knep den grattis 😎

Något säger mig att @M26 hade kunnat vara köparen😅 om han fortfarande rör sig här
 

Michelnr1

Omega
Tjena folket!
behöver tips och råd vänner:)
När man har en samling på olika klockor ( sport, dykare,dress) och någon av klockorna får typ 1dags handledstid varannan mån. Vad göra?? Hålla kvar, sälja/byta och testa något nytt?
Ska nämnas att jag har en tendens att sakna en klocka minuten jag säljer den 😅😅

Det gäller en Boldr odyssé serpentine
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: M26

Delgada

Patek
Tjena folket!
behöver tips och råd vänner:)
När man har en samling på olika klockor ( sport, dykare,dress) och någon av klockorna får typ 1dags handledstid varannan mån. Vad göra?? Hålla kvar, sälja/byta och testa något nytt?
Ska nämnas att jag har en tendens att sakna en klocka minuten jag säljer den 😅😅

Det gäller en Boldr odyssé serpentine
Jag tycker det helt och hållet beror på hur det känns de gångerna du väl har den på handleden. Känns det lite sådär kanske den ska få gå, men om du gläds åt den då, även om det är sällan, finns det väl anledning att den ska få stanna.
Jämför med hustruns örhängen. Det finns de som bäres betydligt mer sällan än så, men finns inga planer på försäljning för det...
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Dagens klocka som bärs några dagar per månad, dvs när datumet stämmer. Hade varit bättre utan datum tycker jag.
20230420_062244.jpg
Ja, alla analoga tavlor är bättre utan datumfönster, men om de ändå är där så skall de i vart fall ha färganpassade skivor så där är ditt ur "rätt på det".

Edit. Ett av få ur med vitt datumfönster på mörk tavla som jag faktiskt använder är det här då datumfönstret inte sitter längre ner på tavlan och stökar till det där.
20230420_092820.jpg
 
Senast ändrad:

Michelnr1

Omega
Jag tycker det helt och hållet beror på hur det känns de gångerna du väl har den på handleden. Känns det lite sådär kanske den ska få gå, men om du gläds åt den då, även om det är sällan, finns det väl anledning att den ska få stanna.
Jämför med hustruns örhängen. Det finns de som bäres betydligt mer sällan än så, men finns inga planer på försäljning för det...
Bra jämförelse 👌🏻!

Ska testa med lite handledstid i vår och se om det kan resultera i lite kärlek igen :)
 
Topp