Behåll det ser bra utSnyggt jobbat! Behåll .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Behåll det ser bra utSnyggt jobbat! Behåll .
Behåll det ser kanon utEn liten uppdatering i mitt NTH-ärende. Jag har pratat med Serious Watches och jag får skicka tillbaka den för en full refund. Det ska släppas ytterligare ett par stycken, fast tidigast om 2 månader. Och folk står redan i kö tydligen.
Jag har dessutom mailat page&cooper och kolla om dom hade någon hemma. Samma svar där. Minst 2 månader.
Så då mailade jag ägaren Chris Vail och frågade om råd, har dock inte fått något svar än.
Så, om jag retunerar klockan kommer jag inte då en ny på länge.
Jag har meckat lite med den nu, och lyckats flytta vridringen lite grann.
Jag tycker det ser ok ut nu, fortfarande typ 0,01mm snett. Men då måste jag kolla ordentligt för att se det.
Jag vill verkligen behålla den, och jag tror att detta är ok. Vad säger ni?
Kanske får lite plåster på sårenJag fick svar av NTH själva, dom bad om bilder. Så jag skickade dom första jag tog. Får se vad dom svarar.
Ser ju mycket bättre ut. Behåll!En liten uppdatering i mitt NTH-ärende. Jag har pratat med Serious Watches och jag får skicka tillbaka den för en full refund. Det ska släppas ytterligare ett par stycken, fast tidigast om 2 månader. Och folk står redan i kö tydligen.
Jag har dessutom mailat page&cooper och kolla om dom hade någon hemma. Samma svar där. Minst 2 månader.
Så då mailade jag ägaren Chris Vail och frågade om råd, har dock inte fått något svar än.
Så, om jag retunerar klockan kommer jag inte då en ny på länge.
Jag har meckat lite med den nu, och lyckats flytta vridringen lite grann.
Jag tycker det ser ok ut nu, fortfarande typ 0,01mm snett. Men då måste jag kolla ordentligt för att se det.
Jag vill verkligen behålla den, och jag tror att detta är ok. Vad säger ni?
Var först inne på 39mm men såg det var 19mm mellan bandhornen på den men 20mm på 41mm varianten. Lättare att hitta band som är 20mm tänker jag. Jag gillar ju att skämma bort mina klockor med diverse bandDen där är väldigt nice, funderar på att backa en 39mm!
Stämmer bra och mycket prisvärt även vid nyköp utan tvekan. Bland det bästa jag haft i denna prisklassen, kanske den bästa.
Kort sammanfattning - premiumkänsla till budgetpris. Kan det bli bättre .
Hmm, jag skulle kunna tänka mig att prova en Tisell. Typ 3k från deras EU-sida?
Edit: missade delen om Steinhart.Jag ber om er hjälp.
Jag tror att jag har landat i att jag behöver en gmt-klocka med pepsiring. Storlek bör vara runt 40 mm, gärna automat, länk är inget krav.
Vad har vi för alternativ i affordable segmentet? Förutom Steinhart.
Just nu kör jag quartz och saknar den fjärde
Lite värme, och ett lätt tryck typ.Ser ju mycket bättre ut. Behåll!
Hur gjorde du?
Jag ber om er hjälp.
Jag tror att jag har landat i att jag behöver en gmt-klocka med pepsiring. Storlek bör vara runt 40 mm, gärna automat, länk är inget krav.
Just nu kör jag quartz och saknar den fjärde visaren.
Inte dum alls vid första anblicken.Edit: missade delen om Steinhart.
Vad sägs om en Le Jour Seacolt GMT då? 40mm.
+2,5spd kan man ju inte klaga på!Nån som kan räkna? Ställde klockan 7 maj har burit sedan dess
Spontant jefla bra tidshållning!
Den Patinan skulle jag kunna ge mycke för! Men svårt att backa tiden...Jag ber om er hjälp.
Just nu kör jag quartz och saknar den fjärde visaren.
Jag köpte också begagnad. Uttagen januari i år,Gillar min med, gav 1.5k och känns som mkt pang för pengen. Mioyta 9015 går ju oftast bra med, inte kollat min så noga iof men inte anmärkt något. Finish är helt klart bra, jag tycker den är bättre i detaljer i alla avseenden kontra skx/turtle. Min enda grej är att jag skulle föredragit en no date grön men klagar inte äga en svart
Sälj din Key West till mig så får du min på köpetDen Patinan skulle jag kunna ge mycke för! Men svårt att backa tiden...
Haha låter fair jag får en känsla av ånger redan nu men ska nya Willard in måste KW bort... har ändå väntat över 3 årSälj din Key West till mig så får du min på köpet
Den är till salu här på köp och sälj under-Sälj din Key West till mig så får du min på köpet
Jag vet om den, det ligger ju dessutom en till med annan tavla och visare på k&s.Den är till salu här på köp och sälj under-
Klocksamling, This is it edition om jag har rätt för mig. Så var det va @Chuck
Ca 2.2' exkl. moms, drygt 2.7' inkl. moms och avgift. Visst, aningen billigare men är det värt lång leveranstid och allt potentiellt strul?Så angående Tisell då, vilket är bäst. Den europeiska sidan eller den koreanska. $230 respektive €305
Då blir det ju billigare från den koreanska sidan?
Nä, så är det ju förstås. Ska kolla EU sidan om det är gratis frakt. För det var det från Korea.Ca 2.2' exkl. moms, drygt 2.7' inkl. moms och avgift. Visst, aningen billigare men är det värt lång leveranstid och allt potentiellt strul?
Själv hade jag nog satsat på Europa i detta fallet.Så angående Tisell då, vilket är bäst. Den europeiska sidan eller den koreanska. $230 respektive €305
Då blir det ju billigare från den koreanska sidan?
Har för mig att frakt tillkommer. Finns lite olika att välja på.Nä, så är det ju förstås. Ska kolla EU sidan om det är gratis frakt. För det var det från Korea.
När jag beställde direkt från tisell höll postnord klockan i tre månaderNä, så är det ju förstås. Ska kolla EU sidan om det är gratis frakt. För det var det från Korea.
Edit: €19 i frakt. €47 för express.
Just det! Det ringer en klocka (no pun intended) när du säger det! Var det från Korea?När jag beställde direkt från tisell höll postnord klockan i tre månader
Japp, direkt från deras sida. I slutändan när posten skulle ha sitt så tror jag det skilde typ 300-400 spänn mot att få den från europeisk dealer. Och där får man även 24 månaders garanti om kah minns rätt.Just det! Det ringer en klocka (no pun intended) när du säger det! Var det från Korea?
Helt sanslöst dåligt. Jag hade blivit nervvrak.När jag beställde direkt från tisell höll postnord klockan i tre månader