• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En liten uppdatering i mitt NTH-ärende. Jag har pratat med Serious Watches och jag får skicka tillbaka den för en full refund. Det ska släppas ytterligare ett par stycken, fast tidigast om 2 månader. Och folk står redan i kö tydligen.

Jag har dessutom mailat page&cooper och kolla om dom hade någon hemma. Samma svar där. Minst 2 månader.

Så då mailade jag ägaren Chris Vail och frågade om råd, har dock inte fått något svar än.

Så, om jag retunerar klockan kommer jag inte då en ny på länge.
Jag har meckat lite med den nu, och lyckats flytta vridringen lite grann.
Jag tycker det ser ok ut nu, fortfarande typ 0,01mm snett. Men då måste jag kolla ordentligt för att se det.
20190529_165749.jpg


Jag vill verkligen behålla den, och jag tror att detta är ok. Vad säger ni?
Behåll det ser kanon ut:)
 
En liten uppdatering i mitt NTH-ärende. Jag har pratat med Serious Watches och jag får skicka tillbaka den för en full refund. Det ska släppas ytterligare ett par stycken, fast tidigast om 2 månader. Och folk står redan i kö tydligen.

Jag har dessutom mailat page&cooper och kolla om dom hade någon hemma. Samma svar där. Minst 2 månader.

Så då mailade jag ägaren Chris Vail och frågade om råd, har dock inte fått något svar än.

Så, om jag retunerar klockan kommer jag inte då en ny på länge.
Jag har meckat lite med den nu, och lyckats flytta vridringen lite grann.
Jag tycker det ser ok ut nu, fortfarande typ 0,01mm snett. Men då måste jag kolla ordentligt för att se det.
20190529_165749.jpg


Jag vill verkligen behålla den, och jag tror att detta är ok. Vad säger ni?
Ser ju mycket bättre ut. Behåll!
Hur gjorde du?
 
Stämmer bra och mycket prisvärt även vid nyköp utan tvekan. Bland det bästa jag haft i denna prisklassen, kanske den bästa.
Kort sammanfattning - premiumkänsla till budgetpris. Kan det bli bättre :).
Hmm, jag skulle kunna tänka mig att prova en Tisell. Typ 3k från deras EU-sida?

Gillar min med, gav 1.5k och känns som mkt pang för pengen. Mioyta 9015 går ju oftast bra med, inte kollat min så noga iof men inte anmärkt något. Finish är helt klart bra, jag tycker den är bättre i detaljer i alla avseenden kontra skx/turtle. Min enda grej är att jag skulle föredragit en no date grön men klagar inte äga en svart :)
 
Jag ber om er hjälp.
Jag tror att jag har landat i att jag behöver en gmt-klocka med pepsiring. Storlek bör vara runt 40 mm, gärna automat, länk är inget krav.
Vad har vi för alternativ i affordable segmentet? Förutom Steinhart.
Just nu kör jag quartz och saknar den fjärde visaren.
image.jpg
 
Jag ber om er hjälp.
Jag tror att jag har landat i att jag behöver en gmt-klocka med pepsiring. Storlek bör vara runt 40 mm, gärna automat, länk är inget krav.
Vad har vi för alternativ i affordable segmentet? Förutom Steinhart.
Just nu kör jag quartz och saknar den fjärde
Edit: missade delen om Steinhart.

Vad sägs om en Le Jour Seacolt GMT då? 40mm.
60207368_600216543822593_2348881565322125899_n.jpg
 
Jag ber om er hjälp.
Jag tror att jag har landat i att jag behöver en gmt-klocka med pepsiring. Storlek bör vara runt 40 mm, gärna automat, länk är inget krav.
Vad har vi för alternativ i affordable segmentet? Förutom Steinhart.
Just nu kör jag quartz och saknar den fjärde visaren.
image.jpg

Zelos horizon?
Edit: pepsiring var det ja...
 
Jag ber om er hjälp.
Jag tror att jag har landat i att jag behöver en gmt-klocka med pepsiring. Storlek bör vara runt 40 mm, gärna automat, länk är inget krav.
Vad har vi för alternativ i affordable segmentet? Förutom Steinhart.
Just nu kör jag quartz och saknar den fjärde visaren.
image.jpg
Den Patinan skulle jag kunna ge mycke för! Men svårt att backa tiden... :(
 
Gillar min med, gav 1.5k och känns som mkt pang för pengen. Mioyta 9015 går ju oftast bra med, inte kollat min så noga iof men inte anmärkt något. Finish är helt klart bra, jag tycker den är bättre i detaljer i alla avseenden kontra skx/turtle. Min enda grej är att jag skulle föredragit en no date grön men klagar inte äga en svart :)
Jag köpte också begagnad. Uttagen januari i år,
fullset och i nyskick. Ångrar mig inte en sekund. Mätte tidshållningen högst oproffsigt på min under ett par dygn när jag fick den och det blev knappt +2sek/dygn om jag minns rätt. Mer än hyfsat. Har faktiskt funderat på att komplettera med en grön också :)
 
Så angående Tisell då, vilket är bäst. Den europeiska sidan eller den koreanska. $230 respektive €305
Då blir det ju billigare från den koreanska sidan?
 
Så angående Tisell då, vilket är bäst. Den europeiska sidan eller den koreanska. $230 respektive €305
Då blir det ju billigare från den koreanska sidan?
Ca 2.2' exkl. moms, drygt 2.7' inkl. moms och avgift. Visst, aningen billigare men är det värt lång leveranstid och allt potentiellt strul?
 
Tillbaka
Topp