• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Så angående Tisell då, vilket är bäst. Den europeiska sidan eller den koreanska. $230 respektive €305
Då blir det ju billigare från den koreanska sidan?

Japp, direkt från deras sida. I slutändan när posten skulle ha sitt så tror jag det skilde typ 300-400 spänn mot att få den från europeisk dealer. Och där får man även 24 månaders garanti om kah minns rätt.

Kan inte annat än hålla med Hjelm, beställde också från Korea med resultat att min Submersible hölls kvar av tullen ett bra tag. Efter alla om och men så skilde det inte mer än 300-400kr och det är 24 månaders garantin som man får inom EU alla gånger värd!
 
PN säger att alla leveranstider faller om det är import. De har då upp till sex månader på sig vill jag minnas att jag fått som svar. Lär stå i deras villkor. Två gånger har jag råkat illa ur, en gång från us och så wotd ovan som kom från australien, bägge tog i närheten av tre månader efter de kommit till sverige...:mad::(:oops:
 
nämen sluta, nu måste jag ju köpa en Tisell pilot bara för att den var så perfekt! Funderar på denna som är väldigt clean och utan logotyp så kan det ju vara vad som helst :) borde även sitta fint på natoband:
https://www.tisellwatch.com/pilot-watch/tisell-pilot-watch-40-mm-type-a-hammer-crown-2/
tisell_type_a_pilots_watch_40mm_1553609465_42bd52c1.jpg

PS: köper jag den så kommer det en någorlunda vettig prisdump på min Neptune.
 
nämen sluta, nu måste jag ju köpa en Tisell pilot bara för att den var så perfekt! Funderar på denna som är väldigt clean och utan logotyp så kan det ju vara vad som helst :) borde även sitta fint på natoband:
https://www.tisellwatch.com/pilot-watch/tisell-pilot-watch-40-mm-type-a-hammer-crown-2/
tisell_type_a_pilots_watch_40mm_1553609465_42bd52c1.jpg

PS: köper jag den så kommer det en någorlunda vettig prisdump på min Neptune.
Jag gillade den skarpt så kan inte annat än att rekommendera den. Skönt slimmad, clean och gick gott och väl inom COSC. De börjar bli lite dyra dock.

https://klocksnack.se/threads/minirecension-av-udda-budget-asiat-tisell-pilot-40mm.81587/
 
Äldre aerospace är ju riktigt bra och en väldigt trevlig klocka. Nya evo känns inte lika kul alls. Så förstår att du inte flippar :)
Yes indeed, är ngt visst.....generellt tycker jag, kanske för man börjar bli grining gammal gubbe att Breitling var bättre förr, skulle man köra ett gäng vintage, kan jag räkna upp ett antal Breitling jag skulle vilja ha, men fn inte affordable...
 
Krya på!
Klockan var riktigt fin, man blir sugen när man ser såna bilder. Kan någon bekräfta att den är i klass med BB58?

Bidrar med en bild på dagens
C6AD081D-B596-4D60-9BF8-9B623974476A.jpeg

Vet inte om den är bättre BB58 men i mina ögon helt klart inte långt ifrån sett till priset. En sak som BB58 inte kan skryta med är att den har gilt tavla :)
@Birchgrove Vad säger du?
Nu har jag ju ingen BB58, men jag har en Black Bay S/G.
Visst, Tudorn är dyrare och mer påkostad förstås. Men är den 30k bättre än NTH'n? Nej, det tycker jag inte.
Denna skänker mig minst lika mycket glädje, prestigelös som jag är :)
Tavlan dock, där smäller NTH'n Tudorn på fingrarna, utan tvekan.
 
Nu har jag ju ingen BB58, men jag har en Black Bay S/G.
Visst, Tudorn är dyrare och mer påkostad förstås. Men är den 30k bättre än NTH'n? Nej, det tycker jag inte.
Denna skänker mig minst lika mycket glädje, prestigelös som jag är :)
Tavlan dock, där smäller NTH'n Tudorn på fingrarna, utan tvekan.
Någon som sett bra närbilder på tavlan? Hade varit kul att se hur de fick till gilt-trycket.
 
Tillbaka
Topp