• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Synchron idag.
20230523_082445.jpg
 
Ja, du har nog lite stadigare armar än mig. 😅 På mina nudel-armar är 35-36mm bättre på den typen av ur. Väldigt bra pris om man beställer med Selitta och designen är spot on tycker jag,
Ja, designen är underbar. Jag har varit lite sugen på en "bullseye" sen jag såg Goodspeed Scout för något år sedan.
 
Ja, den designen är cool. Jag hade något liknande från Tissot på 60-talet (typ den på bilden). Jag hade en snäll morfar som gav mig nya armbandsur i samma takt som jag slarvade bort dem, under åren då jag var 7 - 12 år.
tissot-antimagnetique.jpg

Underbart! 😊 I mitt fall var det farfar som var min kran när jag var i samma ålder fast då var det 80-tal. Kommer särskilt ihåg en Seiko (tror jag) som hade 24h indikator i form av en skiva som hade en måne på ena halvan och sol på den andra och syntes i en halvcirkelformad öppning på nedre delen av tavla. Krokopräglat band hade den också 🤘😄
 
Jag dras inte ofta till ur som är s.k. "vintage/heritage-inspirerade", men måste tillstå att jag är lite småsugen på den här. Jag gjorde lumpen på F10 som flög J29 Tunnan fram till 1966 och J35 Draken då jag var där 74/75.
Screenshot_20230523_155227_Email~2.jpg
Precis som @MaBr tycker jag att den är liiite för stor. Superfin annars. Gillar även att man kan välja urverk.
D4EA984C-97AF-449A-9F8D-05D6A5D9F046.jpeg
 
Precis som @MaBr tycker jag att den är liiite för stor. Superfin annars. Gillar även att man kan välja urverk.
D4EA984C-97AF-449A-9F8D-05D6A5D9F046.jpeg
Med mina 21 cm i handledsomkrets så känner jag mig som en "Belgian Blue" då någon tycker att ett ur med Ø 38,5 mm är för stort. Jag har "precis" vant mig med ur med Ø 38-40 mm och det går riktig bra, i synnerhet som handleden det senaste året tunnats ut från 22 cm, vilket troligen har med åldern att göra.
 
Fick bli sista dagen på miniäventyret, proviant slut och behöver förmodligen en dusch 😬

Avslutar med nån form av @MoHaha -pose (omöjligt!) och några erfarenheter rikare.
Certinan varit på 24/7 hela veckan, förbaskat bra klocka i ur & skur helt enkelt👌🏼
Lite förvånande att inte fler kör med den ärligt talat...
IMG_20230524_151117.jpg
IMG_20230524_151746.jpg
IMG_20230524_151405.jpg
 
Tillbaka
Topp