Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min andra faktiskt. Sitter rätt gött på mina 20cm.Första gången du testar LLD?
Det var nog den modellen som på riktigt väckte mitt klockintresse men upplevde inte att den satt asbra pga toklång L2L. Så den fick vandra vidare.
Fränt!! Helt rätt att de kör på BoR också, det är en läcker combo. Har väl bara funnits ett eftermarknads från uncle Seiko som passat modellen tror jag.Läste på wus om jag inte missminner mig. Vet dock inte när den kommer ut. L2L borde nog hamna på c.a 49 skulle jag tro om man behåller proportionerna.
Edit: det var reddit
Svinsnygg, ser ut att sitta som en smäckExtrem nytändning på denna efter ny länk, i form av en US-president!
Riktigt tjusig! Synd att den inte var några millimeter mindre bara.Jag dras inte ofta till ur som är s.k. "vintage/heritage-inspirerade", men måste tillstå att jag är lite småsugen på den här. Jag gjorde lumpen på F10 som flög J29 Tunnan fram till 1966 och J35 Draken då jag var där 74/75.
För min del är 38,5 mm helt OK.Riktigt tjusig! Synd att den inte var några millimeter mindre bara.
Ja, du har nog lite stadigare armar än mig. På mina nudel-armar är 35-36mm bättre på den typen av ur. Väldigt bra pris om man beställer med Selitta och designen är spot on tycker jag,För min del är 38,5 mm helt OK.
Ja, designen är underbar. Jag har varit lite sugen på en "bullseye" sen jag såg Goodspeed Scout för något år sedan.Ja, du har nog lite stadigare armar än mig. På mina nudel-armar är 35-36mm bättre på den typen av ur. Väldigt bra pris om man beställer med Selitta och designen är spot on tycker jag,
Ja, designen är underbar. Jag har varit lite sugen på en "bullseye" sen jag såg Goodspeed Scout för något år sedan.
Den var också riktigt tjusig. Bra pris nu med! Hade hellre köpt Malm dock.Ja, designen är underbar. Jag har varit lite sugen på en "bullseye" sen jag såg Goodspeed Scout för något år sedan.
Absolut och dessutom tror jag att Goodspeed Scout är slutsåld. Tror att Malms J29 Tunnan kan bli en keeper för min del. Jag hade en Malm Air Wolf UTC i en knapp månad och det är det enda ur jag har flippat. Var lite för blästrat för min smak.Den var också riktigt tjusig. Bra pris nu med! Hade hellre köpt Malm dock.
Precis som @MaBr tycker jag att den är liiite för stor. Superfin annars. Gillar även att man kan välja urverk.Jag dras inte ofta till ur som är s.k. "vintage/heritage-inspirerade", men måste tillstå att jag är lite småsugen på den här. Jag gjorde lumpen på F10 som flög J29 Tunnan fram till 1966 och J35 Draken då jag var där 74/75.
Med mina 21 cm i handledsomkrets så känner jag mig som en "Belgian Blue" då någon tycker att ett ur med Ø 38,5 mm är för stort. Jag har "precis" vant mig med ur med Ø 38-40 mm och det går riktig bra, i synnerhet som handleden det senaste året tunnats ut från 22 cm, vilket troligen har med åldern att göra.Precis som @MaBr tycker jag att den är liiite för stor. Superfin annars. Gillar även att man kan välja urverk.
Du är lyckligare lottad än Gösta hör jag.Man får kaffe.