• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Löjligt affordable idag.
Eller silly om man vill...😊

PXL_20230524_133542384.jpg
 
Är generellt skeptisk till katedralvisare men det där var ju en för jäkla fin klocka. Och lite större är ju rätt för en flygare.
 
Testar mesh för första gången ever! Vad tycker vi? Jag måste säga att det är bekvämt. Stumt och följsamt. Tack för möjligheten @Jamterik .
20230524_213808.jpg
Kul att få veta vad du tycker på lång sikt. Jag har provat flera gånger, allt från tunna, via lite grövre till shark mesh, men har aldrig gillat det. Det som möjligen höll på att vinna över mig var ett grovt stadigt originalmesh på min Spinnaker Dumas och det får kanske chansen igen.
received_261434686371683.jpeg
 
Kul att få veta vad du tycker på lång sikt. Jag har provat flera gånger, allt från tunna, via lite grövre till shark mesh, men har aldrig gillat det. Det som möjligen höll på att vinna över mig var ett grovt stadigt originalmesh på min Spinnaker Dumas och det får kanske chansen igen.
Jag har sällan tålamodet att ge något band en längre testperiod innan det är dags att byta :). Skulle vilja testa ett tunt och fint som Omegas.
1684959127138.png
 
Problemet är egentligen inte att det är kort. Utan att det går från 20 till 16 och den sista biten på bandet är typ 12. Så när man använder de yttersta hålen så blir bandet helt sladdrigt och ingen stabilitet alls om man har en lite tyngre klocka.
Så upplevde jag det i alla fall 😊
Där är du helt rätt på det! Det gula & orangea har en överdriven taper och behöver man "hela längden" så blir det instabilt. Det mintgröna från Boldr har inte den överdrivna tapern och är stabilt även då man stänger med nästsista eller t.o.m. sista hålet.
20230524_225637.jpg
 
Tillbaka
Topp