• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

3F857012-26DA-4438-A840-67B5919EFC64.jpeg
7D019CE9-B74B-4BFD-A27D-A0ADC127F725.jpeg

Nästan så man gör en klock seppuku om man har nåt annat än länk på den svarta Bullsharken, om ens bara för att testa. Så till känsliga tittare ( @Birchgrove mfl ) lugn den åker på ikväll igen !

Hoppas alla hade en trevlig krille ballong, nu kör vi vanlig fredag och en Norrlands guld senare i vanlig ordning !
 
3F857012-26DA-4438-A840-67B5919EFC64.jpeg
7D019CE9-B74B-4BFD-A27D-A0ADC127F725.jpeg

Nästan så man gör en klock seppuku om man har nåt annat än länk på den svarta Bullsharken, om ens bara för att testa. Så till känsliga tittare ( @Birchgrove mfl ) lugn den åker på ikväll igen !

Hoppas alla hade en trevlig krille ballong, nu kör vi vanlig fredag och en Norrlands guld senare i vanlig ordning !
Haha, jag tyckte det passade mycket bra! På bild det vill säga, jag är ju mera för länk. Men jag ger aldrig upp, då o då åker det på ett nato..
 
3F857012-26DA-4438-A840-67B5919EFC64.jpeg
7D019CE9-B74B-4BFD-A27D-A0ADC127F725.jpeg

Nästan så man gör en klock seppuku om man har nåt annat än länk på den svarta Bullsharken, om ens bara för att testa. Så till känsliga tittare ( @Birchgrove mfl ) lugn den åker på ikväll igen !

Hoppas alla hade en trevlig krille ballong, nu kör vi vanlig fredag och en Norrlands guld senare i vanlig ordning !
Tycker det ser väldigt bra ut :) Fast den måste blivit rejält hög va?
 
3F857012-26DA-4438-A840-67B5919EFC64.jpeg
7D019CE9-B74B-4BFD-A27D-A0ADC127F725.jpeg

Nästan så man gör en klock seppuku om man har nåt annat än länk på den svarta Bullsharken, om ens bara för att testa. Så till känsliga tittare ( @Birchgrove mfl ) lugn den åker på ikväll igen !

Hoppas alla hade en trevlig krille ballong, nu kör vi vanlig fredag och en Norrlands guld senare i vanlig ordning !
Krille balong! :hilarious: Tänk vad man får lära i denna tråden.
 
Hej jag har snöat in mig på worldtimer klockor men då jag inte har någon jätte budget när det kommer till klockor undrar jag om nån har nått tips på en affordable worldtimer klocka. Krav är att den ska vara högst 40-41 mm. Nåt åt det hållet som i bilden men gärna mindra i diametern
Screenshot_20190531_104204_com.android.chrome.jpg
 
Hej jag har snöat in mig på worldtimer klockor men då jag inte har någon jätte budget när det kommer till klockor undrar jag om nån har nått tips på en affordable worldtimer klocka. Krav är att den ska vara högst 40-41 mm. Nåt åt det hållet som i bilden men gärna mindra i diametern
Screenshot_20190531_104204_com.android.chrome.jpg
En sån här kanske?
sm34007-02_1.jpg

Finns här: Worldtimer

Eller kanske en Glycine?
51PSGPlYv2L._UX342_.jpg


Finns här: Glycine

Edit: Glycine var visst 42mm.
 
Jag hittade en recension, tyvärr på vad jag tror är thailändska. Spola fram till 6.20 så ser man att hela den yttre ringen snurrar, utan att GMT-handen rör på sig.

Nu känner jag mig som en riktig nybörjare, vilket jag också är men vad är skillnaden på riktig worldtimer som aurum beskriver och denna?
 
Nu känner jag mig som en riktig nybörjare, vilket jag också är men vad är skillnaden på riktig worldtimer som aurum beskriver och denna?
En "riktig" Worldtimer så snurrar den yttre ringen med städerna tillsammans med GMT-handen. Och jag har säkert fel i detta, men båda är väl ändå riktiga Worldtimers, skillnaden ligger väl i en simplare komplikation i lite billigare varianer än tex en sån här:
Patek-Philippe-5230g-Worldtime-2016.jpg


Edit: Jag tror, eller jag är rätt säker på att @Aurum kan förklara detta betydligt bättre än mig.
 
En "riktig" Worldtimer så snurrar den yttre ringen med städerna tillsammans med GMT-handen. Och jag har säkert fel i detta, men båda är väl ändå riktiga Worldtimers, skillnaden ligger väl i en simplare komplikation i lite billigare varianer än tex en sån här:
Patek-Philippe-5230g-Worldtime-2016.jpg
Okej tack för svaret, så länge jag kan se tiden i olika städer samtidigt i en snygg och inte allt för stor klocka så är jag nöjd. Men förövrigt så är den där Patek Philipe lite av en gral men just nu får jag nog nöja mig med nåt av alternativen i denna tråd
 
Hej jag har snöat in mig på worldtimer klockor men då jag inte har någon jätte budget när det kommer till klockor undrar jag om nån har nått tips på en affordable worldtimer klocka. Krav är att den ska vara högst 40-41 mm. Nåt åt det hållet som i bilden men gärna mindra i diametern
Screenshot_20190531_104204_com.android.chrome.jpg
Vill du en riktig automatisk worldtimer så är Frederique Constants Worldtimer svårslagen, den är dock 42mm och man kan hitta en så billigt som 15-16tkr via Ebay. Kanske något dyrare än det du söker men det är en riktig Swiss Made Worldtimer från en respekterad tillverkare med in-house urverk och listpriset på dom är ändå strax under 40tkr.

frederique-constant-worldtimer-automatic-men_s-watch-fc-718nwm4h6_6.jpg
Frederique-Constant-Worldtimer-watch-blue-1.jpg
Frederique-Constant-Classic-Manufacture-Worldtimer-Brown-Dial-1.jpg
Frederique-Constant-Classic-Manufacture-Worldtimer-Brown-Dial-3.jpg
Frederique-Constant-Classic-Manufacture-Worldtimer-Brown-Dial-2.jpg
 
En "riktig" Worldtimer så snurrar den yttre ringen med städerna tillsammans med GMT-handen. Och jag har säkert fel i detta, men båda är väl ändå riktiga Worldtimers, skillnaden ligger väl i en simplare komplikation i lite billigare varianer än tex en sån här:
Patek-Philippe-5230g-Worldtime-2016.jpg


Edit: Jag tror, eller jag är rätt säker på att @Aurum kan förklara detta betydligt bättre än mig.
Jag kladdade till det, en riktig worldtimer har inte gmt-visare.
 
Vill du en riktig automatisk worldtimer så är Frederique Constants Worldtimer svårslagen, den är dock 42mm och man kan hitta en så billigt som 15-16tkr via Ebay. Kanske något dyrare än det du söker men det är en riktig Swiss Made Worldtimer från en respekterad tillverkare med in-house urverk och listpriset på dom är ändå strax under 40tkr.

frederique-constant-worldtimer-automatic-men_s-watch-fc-718nwm4h6_6.jpg
Frederique-Constant-Worldtimer-watch-blue-1.jpg
Frederique-Constant-Classic-Manufacture-Worldtimer-Brown-Dial-1.jpg
Frederique-Constant-Classic-Manufacture-Worldtimer-Brown-Dial-3.jpg
Frederique-Constant-Classic-Manufacture-Worldtimer-Brown-Dial-2.jpg
Lite över budget just nu men definitivt värt att fundera på för den var ju jävligt snygg. Speciellt den i stål och blå tavla
 
Okej tack för svaret, så länge jag kan se tiden i olika städer samtidigt i en snygg och inte allt för stor klocka så är jag nöjd. Men förövrigt så är den där Patek Philipe lite av en gral men just nu får jag nog nöja mig med nåt av alternativen i denna tråd
Om jag förstår det rätt är då klockorna du tittar på en vanlig gmt tills du manuellt snurrar på den inre ringen för att kolla vad klockan är någon annanstans i världen. På riktiga worldtimers sker detta per automatik. Häftig funktion de riktiga om du tittar på videon jag lade upp. Tyvärr är det ju som oftast en kostnadsfråga.

Hade inte denna varit 45 mm hade jag köpt denna RL med JLC-verk.
https://www.ebay.co.uk/itm/Ralph-La...Automatic-Strap-Watch-RLR0210700/202299373010
 
Om jag förstår det rätt är då klockorna du tittar på en vanlig gmt tills du manuellt snurrar på den inre ringen för att kolla vad klockan är någon annanstans i världen. På riktiga worldtimers sker detta per automatik. Häftig funktion de riktiga om du tittar på videon jag lade upp. Tyvärr är det ju som oftast en kostnadsfråga.

Hade inte denna varit 45 mm hade jag köpt denna RL med JLC-verk.
https://www.ebay.co.uk/itm/Ralph-La...Automatic-Strap-Watch-RLR0210700/202299373010
Jaha Okej då förstår jag lite mer, ja jag vill ju att det ska ske automatiskt så då kanske jag måste öka budgeten ändå.. Den var riktigt cool. Det finns en speciell worldtimer klocka som är väldigt färgglad och också från något kläd märke som jag är sugen på. Kan fan inte komma på märket nu... Men även den över budget
 
Tillbaka
Topp