• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon som testat MAT-watches? Deras AG7 verkar riktigt fin. Inte direkt affordable men väl mikro om jag förstått saken rätt.
AG7-GM_OFFICIER_tactique-noir.png
Skulle gärna höra first-hand experience med! Kikat endel på dessa, och förstått att de ska ha börjat göra klockor för franska armén typ 2005 och sedan för konsumenter en två år senare. Känns definitivt mikro (eller ja, independent, typ som en mer utvecklad Gavox), och verkar solida och sjukt coola:D
 
Ja det var ett angenämt problem...
Alltså Näcken kan vara en av de snyggaste jag sett, den glider in som etta för mig av de du lade upp bild på. Men annars tycker jag CW!
Ja, vår smak är ju ganska lik :D
Håll ut lite till med Traska i så fall, fick veta av dom att de planerar en ljus orange tavla men det skulle inte bli förrän nästa batch om ca 6 månader.
Ohhh! En orange freediver med ss bezel! Det vill jag ha nu! Inte om 6 månader mitt i vintern :(
 
En fråga till er som beställt en Yema Navygraf, ping @TC10 @Monk @wotan @Patrik8888 @DAJAB.

Nu när jag kollar på Yemas hemsida så står det "first 500 pieces numbered"

Stod det verkligen inte "Limited" förut? Jag köpte den i alla fall i tron av att det var en limited run av just den modellen.

Har för mig att jag läste limited först , men jag är osäker. Jag köpte den inte av den anledningen, designen + in-house för dom pengarna = najs! Urverket ska hålla tiden rätt bra också...

Jo, är helt hundra på att det stod limited @FreakyLeo . Även om jag som @wotan köpte den för in-house-verket och designen så ska jag erkänna att en viss besvikelsen infann sig just nu. Snart daga för shipment iaf. Ska bli kul att höra allas intryck och se vem som får hem sin först :)
 
Jo, är helt hundra på att det stod limited @FreakyLeo . Även om jag som @wotan köpte den för in-house-verket och designen så ska jag erkänna att en viss besvikelsen infann sig just nu. Snart daga för shipment iaf. Ska bli kul att höra allas intryck och se vem som får hem sin först :)
Tack för input. Jag kan svära på att det stod limited också, försökt att hitta en cachad version av sidan från början av mars eller april men inte lyckats :p

Hur som helst skall det bli spännande, tyvärr skickar dem med Chronopost som lämnar över till Postnord tydligen så jag håller tummar och tår att den inte fastnar i veckor i deras hantering.
 
Tack för input. Jag kan svära på att det stod limited också, försökt att hitta en cachad version av sidan från början av mars eller april men inte lyckats :p

Hur som helst skall det bli spännande, tyvärr skickar dem med Chronopost som lämnar över till Postnord tydligen så jag håller tummar och tår att den inte fastnar i veckor i deras hantering.
Är det inom EU ska det inte vara någon nämnvärd fördröjning, endast om de behöver vänta in tullens godkännande. Lycka till!
 
Ni med grön/guld Lorier Falcon: vad tycker ni? Är sugen på att införskaffa en men är inte helt säker ännu.
 
Åh jo det är det ;) Denna veckan fick jag ett paket från Belgien, gick visserligen snabbare än vanligt :D Men det är kanske min otur som spökar, skulle inte förvåna mig :p
4E9C6142-08B8-400F-A358-88B9A65853D3.jpeg
Samma för mig. Ett paket från inom EU studsade runt i en vecka medans ett som anlände från Japan fanns att hämta ut en eller två dagar efter ankomst till Sverige.
 
Jo, är helt hundra på att det stod limited @FreakyLeo . Även om jag som @wotan köpte den för in-house-verket och designen så ska jag erkänna att en viss besvikelsen infann sig just nu. Snart daga för shipment iaf. Ska bli kul att höra allas intryck och se vem som får hem sin först :)
Enligt worn and wounds artikel så:

"This new iteration of the Superman is limited to 1948 pieces. More information on the YEMA Superman Heritage Bronze can be found on the associated Kickstarter page here."

https://wornandwound.com/first-look-at-the-yema-superman-heritage-bronze/
 
Tack. Jag ogillar att ha färger egentligen men med denna kan man leka lite med har jag märkt. Gummit är inköpt från Borealis, och tro det eller ej är det fan vassare än Aquadivens original Isofrane!
Ja, Borealis gummin är riktigt bra. Jag har dock inte haft nöjet att ha båda sorter hemma samtidigt.
Men jag är benägen att hålla med, Borealis kändes nog strået vassare.
 
Det där kan mycket väl vara trådens bästa klocka. Tur för dig att den inte blev såld. ;)
Wrong! Nedan är trådens bästa :hilarious:

Fick mig att tänka på denna dykare. Är vattentätheten verkligen något man vill skryta med när den är 30m?
https://www.ebay.com/itm/TEVISE-T80...-Mechanical-Watch-30M-Waterproof/153308422330
s-l1600-4.jpg

Här testar de vattentätheten
s-l1600-5.jpg
 
Skulle gärna höra first-hand experience med! Kikat endel på dessa, och förstått att de ska ha börjat göra klockor för franska armén typ 2005 och sedan för konsumenter en två år senare. Känns definitivt mikro (eller ja, independent, typ som en mer utvecklad Gavox), och verkar solida och sjukt coola:D

Mat Watches har helt klart många coola modeller, en Naval Aviator UTC och en Escadron och deras California-modeller som nog är det snyggaste jag sett sedan Aquadiven några inlägg längre upp.
5DDDBE41-ED71-4EF9-824B-1432E4D8FC30.jpeg 20C2F119-EED4-41DD-8C66-B3AD05278E0D.png

De har Bruce Dickinson som ambassadör dessutom:
BC743615-C32A-4D5F-BCA3-195B36CC5499.png
 
Senast ändrad:
En fråga till er som beställt en Yema Navygraf, ping @TC10 @Monk @wotan @Patrik8888 @DAJAB.

Nu när jag kollar på Yemas hemsida så står det "first 500 pieces numbered"

Stod det verkligen inte "Limited" förut? Jag köpte den i alla fall i tron av att det var en limited run av just den modellen.
Tänkte inte riktigt så mycket på det, jag var mer fokuserad på att länken såg bra ut. Men för mig får de gärna tillverka många av den. Kul att ha första batchen i sådant fall. Ser väldigt trevlig ut och det skall bli kul att få den snart.
 
Tillbaka
Topp