• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dricka kaffe fota klocka
64FE6FA0-084F-4FBC-B68C-A262385C91D4.jpeg
Fint foto, trevligt ur och snyggt band. 👍
Måste passa på att tacka dig för "länklänken" du delade för ett par veckor sedan. 🙏 Riktigt förtjust i "ladderlänken". Återbruk av bild från igår.
Screenshot_20230614_095209_Chrome~2.jpg
 
Lysande! 👏👏 Är det "hemsnickrad" eller finns det att köpa? Skulle ju vara najs till Skånska Flaggans dag den 16 juli. ❤️💛

Banden är 2 kompletta am gummi.
UN (Ulysse Nardin) har ju sin eget sätt med "länkbitar" i gummit så den består av 4 delar.
Det gör det ju lite roligare att mixtra med färger.

Edit: Chansar och lägger in en full frontal nude i illustrationssyfte och hoppas på det bästa.
#snällmoderator

PXL_20230614_193404356.PORTRAIT~2.jpg
 
Banden är 2 kompletta am gummi.
UN (Ulysse Nardin) har ju sin eget sätt med "länkbitar" i gummit så den består av 4 delar.
Det gör det ju lite roligare att mixtra med färger.

Edit: Chansar och lägger in en full frontal nude i illustrationssyfte och hoppas på det bästa.
#snällmoderator

PXL_20230614_193404356.PORTRAIT~2.jpg
Ja, just det. UN:s gummibandslösning har jag sett förut. Jag får knåpa ihop något av två "isofranishband". Jag har såväl gult som rött. Tack för en lysande idé! 🙏
 
Senast ändrad:
Jag beställde en Octopus kraken efter tips här i tråden. Bezeln linjerar inte helt och spännet har bara tre snabbjusteringshål. Bortsett från det kan jag bara hålla med om att den är sjukt bra. Det är så klart en kopia av en känd design och kommer aldrig att ge samma känsla som originalet men den är sjukt bra.
IMG_8468.jpg
IMG_8460.jpg
 
Jag beställde en Octopus kraken efter tips här i tråden. Bezeln linjerar inte helt och spännet har bara tre snabbjusteringshål. Bortsett från det kan jag bara hålla med om att den är sjukt bra. Det är så klart en kopia av en känd design och kommer aldrig att ge samma känsla som originalet men den är sjukt bra.
IMG_8468.jpg
IMG_8460.jpg
Lite sugen på att testa titan. Hur lång tid tog det att få hem den där?
 
Riktigt fint ur. Grattis! 👏👏 Genomgående i formspråket hos RZE ser man att grundaren Travis Tan även var med och grundade BOLDR.
Fick en fråga från en tysk klockkompis om var de produceras?
Försökt hitta och verkar som de monteras ihop i Singapore/Malaysia, sen kommer säkert mycket delar från samma land min iPhone produceras i 😆.

Nån som har koll?
 
11CDAA97-4087-4A21-A270-50A3DE240075.jpeg

En god vän snickrade ihop denna nätprydda ram som ’trycks fast’ i dörröppningen ut så att undertecknad får en sportslig chans att överleva värmeböljan som just nu sköljer över Island. 20 grader varmt = rena pesten.
Lisette rynkar på nosen och undrar vad tusan det är som sätter P för hennes planer att komma ut på balkongen.

4A343341-9F8D-4641-BF70-C3109F1112E0.jpeg

T f T.
 
Tillbaka
Topp