Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lysande! Är det "hemsnickrad" eller finns det att köpa? Skulle ju vara najs till Skånska Flaggans dag den 16 juli.Affordable gummi "Skaune Edition"
Lysande! Är det "hemsnickrad" eller finns det att köpa? Skulle ju vara najs till Skånska Flaggans dag den 16 juli.
Ja, just det. UN:s gummibandslösning har jag sett förut. Jag får knåpa ihop något av två "isofranishband". Jag har såväl gult som rött. Tack för en lysande idé!Banden är 2 kompletta am gummi.
UN (Ulysse Nardin) har ju sin eget sätt med "länkbitar" i gummit så den består av 4 delar.
Det gör det ju lite roligare att mixtra med färger.
Edit: Chansar och lägger in en full frontal nude i illustrationssyfte och hoppas på det bästa.
#snällmoderator
Definitivt den andra, den som är monterad på nedersta bilden. Ghost-varianten ser lite allmänt fel ut - klockan tappar på nåt sätt hela det väldigt klara, tydliga högkontraststuket med den på.Vilken bezel tycker ni är bäst?
Håller nog med.Definitivt den andra, den som är monterad på nedersta bilden. Ghost-varianten ser lite allmänt fel ut - klockan tappar på nåt sätt hela det väldigt klara, tydliga högkontraststuket med den på.
Håller med @BjornAgain s tidigare resonemang. Gråa bezelringen kanske kan vara lite kul om man tokar till det med något färgat gummi eller canvas. Eller rent av ett visst grått canvas.....Vilken bezel tycker ni är bäst?
Får se hur den ser ut i verkligheten.Håller med @BjornAgain s tidigare resonemang. Gråa bezelringen kanske kan vara lite kul om man tokar till det med något färgat gummi eller canvas. Eller rent av ett visst grått canvas.....
Håller med. Grå bezel kräver lite färg på band och/eller urtavla. Med mörk bezel är uret distinkt.Håller med @BjornAgain s tidigare resonemang. Gråa bezelringen kanske kan vara lite kul om man tokar till det med något färgat gummi eller canvas. Eller rent av ett visst grått canvas.....
Lite sugen på att testa titan. Hur lång tid tog det att få hem den där?Jag beställde en Octopus kraken efter tips här i tråden. Bezeln linjerar inte helt och spännet har bara tre snabbjusteringshål. Bortsett från det kan jag bara hålla med om att den är sjukt bra. Det är så klart en kopia av en känd design och kommer aldrig att ge samma känsla som originalet men den är sjukt bra.
Riktigt fint ur. Grattis! Genomgående i formspråket hos RZE ser man att grundaren Travis Tan även var med och grundade BOLDR.Vilken bezel tycker ni är bäst?
Jupp!Håller med. Grå bezel kräver lite färg på band och/eller urtavla. Med mörk bezel är uret distinkt.
Fick en fråga från en tysk klockkompis om var de produceras?Riktigt fint ur. Grattis! Genomgående i formspråket hos RZE ser man att grundaren Travis Tan även var med och grundade BOLDR.
Det tog ungefär en vecka från att den skickades.Lite sugen på att testa titan. Hur lång tid tog det att få hem den där?
De hänger i både Singapore och Malaysia.Fick en fråga från en tysk klockkompis om var de produceras?
Försökt hitta och verkar som de monteras ihop i Singapore/Malaysia, sen kommer säkert mycket delar från samma land min iPhone produceras i .
Nån som har koll?
Har samma bekymmer med min lilla blåa fransman. Varför skicka ett kortare band än "normal" längd?Tillbaka på länk. Gummit är okomfortabelt kort.
Ja, det är märkligt!Har samma bekymmer med min lilla blåa fransman.
Varför skicka ett kortare band än "normal".