• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En kall o grill 🤙🏻
IMG_0553.jpeg
 
Det blev en förbeställning för min del. Har sett framemot en i borstad stål så denna blir perfekt. Undrar också vad det är för beläggning. Kan tänka mig att det är ngt som gör den lite mörkare. See nästan ut som ”gunmetal” i färgen. Jag hade dock helst föredragit helt enkelt vanligt stål.
Jag trodde först att det var en typ av beläggning som gjorde ytan lite tåligare mot repor men du har nog rätt. Hoppas innerligt att det inte är fallet, all form av PVD eller DLC är ett big No No för mig 😬 Här är en bild som Naoki lade up i December så kanske är något mittemellan vilket man får hoppas.

FB_IMG_1688921196319.jpg


Såg även denna post på Club Gamma vilket kanske inte bådar så gott men jag tyckte inte att det såg ut ut som en svart boett förrän du påpekade det 🤔

Screenshot_2023-07-09-19-38-55-988_com.facebook.katana~2.jpg
 
Jag trodde först att det var en typ av beläggning som gjorde ytan lite tåligare mot repor men du har nog rätt. Hoppas innerligt att det inte är fallet, all form av PVD eller DLC är ett big No No för mig 😬 Här är en bild som Naoki lade up i December så kanske är något mittemellan vilket man får hoppas.

FB_IMG_1688921196319.jpg


Såg även denna post på Club Gamma vilket kanske inte bådar så gott men jag tyckte inte att det såg ut ut som en svart boett förrän du påpekade det 🤔

Screenshot_2023-07-09-19-38-55-988_com.facebook.katana~2.jpg
Verkar ha att göra med repskydd men även att få ner ”blänket”. Tror det kan bli riktigt bra.
IMG_3179.jpeg
 
Härliga tider! Här kör jag en vecka till sen är det semester ☀️ Grym din Aquastar blev på vitt tropic sport förresten. Får hem ett vintage tropic 2000 i veckan, blev tvungen att jaga rätt på ett efter dina bilder.
20230710_083257-01.jpeg
Härligt att man kan inspirera! 😁 Tropic 2000 är så jäkla rätt på den klockan, det skulle suttit på från början istället för deras trötta Tropic som de säljer nu. 😊
 
Håller med. Är det ett 20mm från watchwear du har på din nu? 😊
Yes! Funkar kanon och det varken syns eller känns att det egentligen är för brett. Var dock tvungen att byta ut QR-stiften för det går inte att trycka ihop dem så mycket att de går mellan bandhornen. 🙂 Ska kolla om Aquastar-spännet från deras Tropic passar det här bandet sen också så blir looken perfekt. 👌
 
Tillbaka
Topp