• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sista dagen med en 3:a i början på åldern. Det smälter vi med en långpromenad. 😁
PSX_20230711_194116.jpg
Grattis på födelsedagen och välkommen till vuxenvärlden. 🥳🥂🎂
 
Tack för svar. Hur var tyngden?
Jag väljer mellan en Sjöö Sandström sky diver och en Viggen nämligen. Har du någon erfarenhet och kan göra jämförelsen de klockorna emellan?

Den vägde rätt bra har jag för mig, minns inte vikten men det kändes att man hade den på armen.
Testade Viggen när jag träffade Leonard men har aldrig haft en SS så kan nog inte uttrycka mig om jämförelsen, Viggen var också bra tyckte jag...ända som gjort att jag inte köpt en är att för min smak så var den lite för stor (samma som med Draken).
 
På tiden 👏🏻
Jag har nog haft ett tiotal, tycker de äldre är lite bättre pga tunnare men ändå typ 3k ny för en äkta dykklassiker är ett fynd 🙂
Jo, hört många som säger samma sak så det stämmer säkert 🙂
Är egentligen mest nyfiken på dykfunktionerna, tryggt med nytt på så vis imo.

Förresten, bandet var ju inte alls så dåligt som många hävdar...är det utbytt på nyare modeller eller är det bara jag? 🙃
 
Jo, hört många som säger samma sak så det stämmer säkert 🙂
Är egentligen mest nyfiken på dykfunktionerna, tryggt med nytt på så vis imo.

Förresten, bandet var ju inte alls så dåligt som många hävdar...är det utbytt på nyare modeller eller är det bara jag? 🙃

Gillar bandet med, sålänge man hamnar rätt så det inte är för tajt är det helt ok. Fast den nya varianten på ex jp2007 är dock mkt skönare ändå 🤓
 
  • Like
Reactions: v0n
Grattis @MaBr!
Den här är för dig. Ska köra bil och paddla kajak i afton men efter det blir det så klart att dricka en fruktig ipa och lyssna på nåt träd eller så.
IMG_0247.jpeg
Tack! 😊 Härligt, mycket bra matchning och det låter som att du kommer att få en riktigt bra dag. 😁

Kör också IPA och kollar in mina presenter från stamcellerna och systern. Jepp, jag fyller 40... 😅 Man blir aldrig för gammal för Harry Potter, öl och Lego! ✌️
PSX_20230712_165739.jpg

PSX_20230712_165615.jpg
 
Trevligt med öl från södern, fin klocka dessutom.
Och, grattis.
Tack! 😊 Härligt, mycket bra matchning och det låter som att du kommer att få en riktigt bra dag. 😁

Kör också IPA och kollar in mina presenter från stamcellerna och systern. Jepp, jag fyller 40... 😅 Man blir aldrig för gammal för Harry Potter, öl och Lego! ✌️
PSX_20230712_165739.jpg

PSX_20230712_165615.jpg
 
Tillbaka
Topp