• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vad sitter på handleden inför matchen nu då? Certinan rullar på! Bra value för 2k
20190601_204901.jpg
 
Senast ändrad:
Du kanske tänker på Karlskrona Watch?
Hade liknande bekymmer när jag köpte denna. Förseningar och ursäkter...

Dock finns märket kvar och går att beställa i Tyskland. Nya klockor har röd text på Minesweeper.

Edit: finns att köpa här: https://www.bombfrog.eu/en/watches/minesweeper/?o=1&p=1
Kostar lite över $300 så sms-lån skall inte behövas...
De gör en del skoj faktiskt :) Tänkte dock mer på att de ingick i samma företag tillsammans med andra märken, det var det jag hade för mig. Googlade ägaren, Sandra Assmann, men hittade inget direkt horologiskt :angel:
 
Av ren nyfikenhet, känner du dig mer eller mindre orolig för att ha en dyr klocka runt handleden där du bor nu eller hemma i Sverige ?
Well både och, betydligt mindre stök i Filippinerna än Sverige, jag är aldrig på Risk ställen, men yes , min Gamla guld AP eller Rolex DD, skulle jag ej ha på mig här, av lite olika skäl, jag gillar ej ha på mig ngt av prestige skäl, här som hemma ? har nog de flesta tex Rolex av ”fel skäl”, i mitt klöcknörd tycke vart fall, sedan betingar en high end klocka viss stafety risk såklart.
 
Well både och, betydligt mindre stök i Filippinerna än Sverige, jag är aldrig på Risk ställen, men yes , min Gamla guld AP eller Rolex DD, skulle jag ej ha på mig här, av lite olika skäl, jag gillar ej ha på mig ngt av prestige skäl, här som hemma ? har nog de flesta tex Rolex av ”fel skäl”, i mitt klöcknörd tycke vart fall, sedan betingar en high end klocka viss stafety risk såklart.
Mm ok, man kan definitivt dra åt sig uppmärksamhet från illvilliga personer vart man än befinner sig.
Jag bor på Island och har tursamt nog aldrig upplevt ngt otrevligt.
 
Python band? Vad tycker gänget ? Har en släkting här i Filippinerna som får Pythonbesök då och då hos sina djur. Jag bad han spara på skinnet nästa gång. Python straps - ok eller to much ?
 
Python band? Vad tycker gänget ? Har en släkting här i Filippinerna som får Pythonbesök då och då hos sina djur. Jag bad han spara på skinnet nästa gång. Python straps - ok eller to much ?
Nja, inte riktigt min grej. Dessutom osäkert om man får ta in ormskinn in i EU om man inte kan visa att de fötts upp.
 
Mycket fina. Gillar Squalematic mycket - sugen på en sån men blev osäker pga 44mm. Hur bärs den?

Nu när mitt älskade Liverpool bärgade en titel så kanske man ska fira med att dra hem Tourby Lawless Dover 40... eller vad säger folket? :)
Bärs mindre pga boett o luggarnas utformning , testa pls :)
 
Tillbaka
Topp