• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Morning micros!
D617A641-FC6D-4F89-92F0-9317265AD340.jpeg
 
Hallå klockvänner!

FedEx lyckades sätta lite krydda på tillvaron för mig i förra veckan (och idag). En leverans från FedEx skulle anlända på fredag i förra veckan enligt trackinginformationen på paketet. Mitt kontor var stängt i fredags (och ingen jobbade i repan) så jag hörde av mig till FedEx och bad dem att vänta med leveransen av klockan tills på måndag (idag). Så man lade in mitt önskemål i sitt system.

I fredags så fick jag information, via min Deliveries app, att klockan höll på att levereras till mitt kontor på fredagen i alla fall. Så jag hörde av mig till FedEx igen och frågade varför klockan var på väg ut trots att jag bett dem vänta. Ja det var tydligen konstigt. Kontakta chauffören då sa jag. Det kan vi inte, vi har inte hans nummer. Ett speditionsföretag som inte har något sätt att kontakta sina chaufförer låter som den mest genomskinliga lögnen någonsin, men visst. När chauffören inte kan leverera så går paketet tillbaka till speditionscentralen igen och så kör vi ut paketet igen på måndag sa man sen. Alright. Får väl avvakta då tänkte jag.

Ett par timmar senare så fick jag en notifiering att klockan var levererad (till ett låst kontor)! Dessutom var det påskrivet av en person med ett för mig okänt namn. Jag ringde återigen upp FedEx och frågade vad det var frågan om. Jag fick inget bra svar men de skulle öppna ett ärende i frågan och återkomma när man hade mer information. Samtidigt hörde jag av mig till PayPal för att dra tillbaka betalningen tills detta var löst. Tydligen är det standard att höra av sig till företaget man handlat av först så jag kontaktade Lorier som gav mig mer detaljer kring försändelsen så att jag kunde ta ärendet vidare med FedEx. Så jag avvaktade med att hålla inne betalningen så länge.

När jag kom till kontoret i morse så frågade jag i repan men de hade inte fått något paket i fredags. Men kolla med vaktmästaren. Så det gjorde jag och på ett bord utanför vaktmästarens kontor låg mitt paket! Puh! Lite vardagsspänning minsann men klockan kom ju fram till slut i alla fall :).

P.S: Det blev en Lorier Neptune med Gilt tavla.
 
Hallå klockvänner!

FedEx lyckades sätta lite krydda på tillvaron för mig i förra veckan (och idag). En leverans från FedEx skulle anlända på fredag i förra veckan enligt trackinginformationen på paketet. Mitt kontor var stängt i fredags (och ingen jobbade i repan) så jag hörde av mig till FedEx och bad dem att vänta med leveransen av klockan tills på måndag (idag). Så man lade in mitt önskemål i sitt system.

I fredags så fick jag information, via min Deliveries app, att klockan höll på att levereras till mitt kontor på fredagen i alla fall. Så jag hörde av mig till FedEx igen och frågade varför klockan var på väg ut trots att jag bett dem vänta. Ja det var tydligen konstigt. Kontakta chauffören då sa jag. Det kan vi inte, vi har inte hans nummer. Ett speditionsföretag som inte har något sätt att kontakta sina chaufförer låter som den mest genomskinliga lögnen någonsin, men visst. När chauffören inte kan leverera så går paketet tillbaka till speditionscentralen igen och så kör vi ut paketet igen på måndag sa man sen. Alright. Får väl avvakta då tänkte jag.

Ett par timmar senare så fick jag en notifiering att klockan var levererad (till ett låst kontor)! Dessutom var det påskrivet av en person med ett för mig okänt namn. Jag ringde återigen upp FedEx och frågade vad det var frågan om. Jag fick inget bra svar men de skulle öppna ett ärende i frågan och återkomma när man hade mer information. Samtidigt hörde jag av mig till PayPal för att dra tillbaka betalningen tills detta var löst. Tydligen är det standard att höra av sig till företaget man handlat av först så jag kontaktade Lorier som gav mig mer detaljer kring försändelsen så att jag kunde ta ärendet vidare med FedEx. Så jag avvaktade med att hålla inne betalningen så länge.

När jag kom till kontoret i morse så frågade jag i repan men de hade inte fått något paket i fredags. Men kolla med vaktmästaren. Så det gjorde jag och på ett bord utanför vaktmästarens kontor låg mitt paket! Puh! Lite vardagsspänning minsann men klockan kom ju fram till slut i alla fall :).

P.S: Det blev en Lorier Neptune med Gilt tavla.
Vilken rysare!

Men det kan vara lurigt med försändelser till företag. Budet kommer försöka leverera försändelsen till första bästa person som arbetar där. Kan säga att även värdetransportchaufförer kan vara lite sådär med att det verkligen är rätt personal på företaget som lämnar/hämtar...
 
Vilken rysare!

Men det kan vara lurigt med försändelser till företag. Budet kommer försöka leverera försändelsen till första bästa person som arbetar där. Kan säga att även värdetransportchaufförer kan vara lite sådär med att det verkligen är rätt personal på företaget som lämnar/hämtar...

Ja nu vet jag ju hur det funkar till nästa gång iaf :D! Faktiskt första gången jag fått nå’t från FedEx.
 
Såg en klocka på Average Bros kanal som jag tyckte var lite läcker. Kommer släppas på Kickstarter den 18 Juni och lär komma i dessa färger.

B15B4C6C-9E71-44D1-BD1B-8247AF0B5DCC.png
2F8A3065-DFD3-4A96-ACB6-434B06E4F01E.png
C6F22D8B-B794-4675-B434-D8A34BF3A9B4.png


Gillar länken och vintagefeelen.. Läste att pris för early bird blir runt €399.

Bra grejor! Tror att detta kan bli bra alltså. Ganska impad av deras tidigare chronographs, bortsett från den lilla detaljen att jag och meca quartz inte riktigt går ihop (that said har jag varit nära att klicka hem den vita HS Chronographen en handfull gånger ändå). Så den här dykaren kanske hade varit nåt - typ vita/silvriga tavlan med stainless steel bezel. Woah.
 
Hallå klockvänner!

FedEx lyckades sätta lite krydda på tillvaron för mig i förra veckan (och idag). En leverans från FedEx skulle anlända på fredag i förra veckan enligt trackinginformationen på paketet. Mitt kontor var stängt i fredags (och ingen jobbade i repan) så jag hörde av mig till FedEx och bad dem att vänta med leveransen av klockan tills på måndag (idag). Så man lade in mitt önskemål i sitt system.

I fredags så fick jag information, via min Deliveries app, att klockan höll på att levereras till mitt kontor på fredagen i alla fall. Så jag hörde av mig till FedEx igen och frågade varför klockan var på väg ut trots att jag bett dem vänta. Ja det var tydligen konstigt. Kontakta chauffören då sa jag. Det kan vi inte, vi har inte hans nummer. Ett speditionsföretag som inte har något sätt att kontakta sina chaufförer låter som den mest genomskinliga lögnen någonsin, men visst. När chauffören inte kan leverera så går paketet tillbaka till speditionscentralen igen och så kör vi ut paketet igen på måndag sa man sen. Alright. Får väl avvakta då tänkte jag.

Ett par timmar senare så fick jag en notifiering att klockan var levererad (till ett låst kontor)! Dessutom var det påskrivet av en person med ett för mig okänt namn. Jag ringde återigen upp FedEx och frågade vad det var frågan om. Jag fick inget bra svar men de skulle öppna ett ärende i frågan och återkomma när man hade mer information. Samtidigt hörde jag av mig till PayPal för att dra tillbaka betalningen tills detta var löst. Tydligen är det standard att höra av sig till företaget man handlat av först så jag kontaktade Lorier som gav mig mer detaljer kring försändelsen så att jag kunde ta ärendet vidare med FedEx. Så jag avvaktade med att hålla inne betalningen så länge.

När jag kom till kontoret i morse så frågade jag i repan men de hade inte fått något paket i fredags. Men kolla med vaktmästaren. Så det gjorde jag och på ett bord utanför vaktmästarens kontor låg mitt paket! Puh! Lite vardagsspänning minsann men klockan kom ju fram till slut i alla fall :).

P.S: Det blev en Lorier Neptune med Gilt tavla.
Obehagligt, man kan ju undra över transportföretagens rutiner. Samarbetar dom med Postnord kanske? Eller har Postnord lagt ribban så lågt att andra företag kan göra i stort sätt vad som helst? Jag jobbar inom logistik och kan berätta många skräckhistorier.

Skönt att allt löste sig till slut, och stort grattis till en sjukt cool klocka! :)
 
Hallå klockvänner!

FedEx lyckades sätta lite krydda på tillvaron för mig i förra veckan (och idag). En leverans från FedEx skulle anlända på fredag i förra veckan enligt trackinginformationen på paketet. Mitt kontor var stängt i fredags (och ingen jobbade i repan) så jag hörde av mig till FedEx och bad dem att vänta med leveransen av klockan tills på måndag (idag). Så man lade in mitt önskemål i sitt system.

I fredags så fick jag information, via min Deliveries app, att klockan höll på att levereras till mitt kontor på fredagen i alla fall. Så jag hörde av mig till FedEx igen och frågade varför klockan var på väg ut trots att jag bett dem vänta. Ja det var tydligen konstigt. Kontakta chauffören då sa jag. Det kan vi inte, vi har inte hans nummer. Ett speditionsföretag som inte har något sätt att kontakta sina chaufförer låter som den mest genomskinliga lögnen någonsin, men visst. När chauffören inte kan leverera så går paketet tillbaka till speditionscentralen igen och så kör vi ut paketet igen på måndag sa man sen. Alright. Får väl avvakta då tänkte jag.

Ett par timmar senare så fick jag en notifiering att klockan var levererad (till ett låst kontor)! Dessutom var det påskrivet av en person med ett för mig okänt namn. Jag ringde återigen upp FedEx och frågade vad det var frågan om. Jag fick inget bra svar men de skulle öppna ett ärende i frågan och återkomma när man hade mer information. Samtidigt hörde jag av mig till PayPal för att dra tillbaka betalningen tills detta var löst. Tydligen är det standard att höra av sig till företaget man handlat av först så jag kontaktade Lorier som gav mig mer detaljer kring försändelsen så att jag kunde ta ärendet vidare med FedEx. Så jag avvaktade med att hålla inne betalningen så länge.

När jag kom till kontoret i morse så frågade jag i repan men de hade inte fått något paket i fredags. Men kolla med vaktmästaren. Så det gjorde jag och på ett bord utanför vaktmästarens kontor låg mitt paket! Puh! Lite vardagsspänning minsann men klockan kom ju fram till slut i alla fall :).

P.S: Det blev en Lorier Neptune med Gilt tavla.
Ibland är det bra med en vaktmästare :) Grattis till klockan!
 
Hallå klockvänner!

FedEx lyckades sätta lite krydda på tillvaron för mig i förra veckan (och idag). En leverans från FedEx skulle anlända på fredag i förra veckan enligt trackinginformationen på paketet. Mitt kontor var stängt i fredags (och ingen jobbade i repan) så jag hörde av mig till FedEx och bad dem att vänta med leveransen av klockan tills på måndag (idag). Så man lade in mitt önskemål i sitt system.

I fredags så fick jag information, via min Deliveries app, att klockan höll på att levereras till mitt kontor på fredagen i alla fall. Så jag hörde av mig till FedEx igen och frågade varför klockan var på väg ut trots att jag bett dem vänta. Ja det var tydligen konstigt. Kontakta chauffören då sa jag. Det kan vi inte, vi har inte hans nummer. Ett speditionsföretag som inte har något sätt att kontakta sina chaufförer låter som den mest genomskinliga lögnen någonsin, men visst. När chauffören inte kan leverera så går paketet tillbaka till speditionscentralen igen och så kör vi ut paketet igen på måndag sa man sen. Alright. Får väl avvakta då tänkte jag.

Ett par timmar senare så fick jag en notifiering att klockan var levererad (till ett låst kontor)! Dessutom var det påskrivet av en person med ett för mig okänt namn. Jag ringde återigen upp FedEx och frågade vad det var frågan om. Jag fick inget bra svar men de skulle öppna ett ärende i frågan och återkomma när man hade mer information. Samtidigt hörde jag av mig till PayPal för att dra tillbaka betalningen tills detta var löst. Tydligen är det standard att höra av sig till företaget man handlat av först så jag kontaktade Lorier som gav mig mer detaljer kring försändelsen så att jag kunde ta ärendet vidare med FedEx. Så jag avvaktade med att hålla inne betalningen så länge.

När jag kom till kontoret i morse så frågade jag i repan men de hade inte fått något paket i fredags. Men kolla med vaktmästaren. Så det gjorde jag och på ett bord utanför vaktmästarens kontor låg mitt paket! Puh! Lite vardagsspänning minsann men klockan kom ju fram till slut i alla fall :).

P.S: Det blev en Lorier Neptune med Gilt tavla.

Skönt att det löste sig!! De är minst sagt inte helt förutsägbara fedex. Har till och med suttit med ett öga ut genom fönstret för att försäkra mig om att de inte kör förbi och sedan säger att ingen är hemma (japp, två gånger har jag formligen sprungit efter bilen), medan i andra fall har de till och med ringt innan och satt en tid.

I vilket fall, stort grattis till Loriern! Totalt awesome med gilten:D
 
Obehagligt, man kan ju undra över transportföretagens rutiner. Samarbetar dom med Postnord kanske? Eller har Postnord lagt ribban så lågt att andra företag kan göra i stort sätt vad som helst? Jag jobbar inom logistik och kan berätta många skräckhistorier.

Skönt att allt löste sig till slut, och stort grattis till en sjukt cool klocka! :)

Tack! Löjligt nöjd med vad jag ser genom plasten iaf :D. Får bärga mig tills jag kommer hem innan jag kan justera längden på länken.
 
Skönt att det löste sig!! De är minst sagt inte helt förutsägbara fedex. Har till och med suttit med ett öga ut genom fönstret för att försäkra mig om att de inte kör förbi och sedan säger att ingen är hemma (japp, två gånger har jag formligen sprungit efter bilen), medan i andra fall har de till och med ringt innan och satt en tid.

I vilket fall, stort grattis till Loriern! Totalt awesome med gilten:D

Tackar! Ja det är lite dregelvarning på den ändå (även om jag kanske är lite partisk) ;).
 
Hallå klockvänner!

FedEx lyckades sätta lite krydda på tillvaron för mig i förra veckan (och idag). En leverans från FedEx skulle anlända på fredag i förra veckan enligt trackinginformationen på paketet. Mitt kontor var stängt i fredags (och ingen jobbade i repan) så jag hörde av mig till FedEx och bad dem att vänta med leveransen av klockan tills på måndag (idag). Så man lade in mitt önskemål i sitt system.

I fredags så fick jag information, via min Deliveries app, att klockan höll på att levereras till mitt kontor på fredagen i alla fall. Så jag hörde av mig till FedEx igen och frågade varför klockan var på väg ut trots att jag bett dem vänta. Ja det var tydligen konstigt. Kontakta chauffören då sa jag. Det kan vi inte, vi har inte hans nummer. Ett speditionsföretag som inte har något sätt att kontakta sina chaufförer låter som den mest genomskinliga lögnen någonsin, men visst. När chauffören inte kan leverera så går paketet tillbaka till speditionscentralen igen och så kör vi ut paketet igen på måndag sa man sen. Alright. Får väl avvakta då tänkte jag.

Ett par timmar senare så fick jag en notifiering att klockan var levererad (till ett låst kontor)! Dessutom var det påskrivet av en person med ett för mig okänt namn. Jag ringde återigen upp FedEx och frågade vad det var frågan om. Jag fick inget bra svar men de skulle öppna ett ärende i frågan och återkomma när man hade mer information. Samtidigt hörde jag av mig till PayPal för att dra tillbaka betalningen tills detta var löst. Tydligen är det standard att höra av sig till företaget man handlat av först så jag kontaktade Lorier som gav mig mer detaljer kring försändelsen så att jag kunde ta ärendet vidare med FedEx. Så jag avvaktade med att hålla inne betalningen så länge.

När jag kom till kontoret i morse så frågade jag i repan men de hade inte fått något paket i fredags. Men kolla med vaktmästaren. Så det gjorde jag och på ett bord utanför vaktmästarens kontor låg mitt paket! Puh! Lite vardagsspänning minsann men klockan kom ju fram till slut i alla fall :).

P.S: Det blev en Lorier Neptune med Gilt tavla.
Grattis till slut, jag har haft ett antal hjärnblödningar, mest med PostNord men även FedEx då jag bla åkte ut till flygplatsen själv o hämta paket
 
Oj. Det där var inte bra alls...
Näh börjar bli lite sned. Först så blir den inte Limiterad och nu vet jag inte när den kommer. Visst, det är ingen Rolex, men över 7000kr är känns ändå ganska mycket för mig. När jag lägger så mycket vill jag kunna njuta av klockan men nu är risken stor att jag bara kommer bli irriterad när jag ser den :sorry:

Tycker också att svaren varit något snorkiga när jag pratat med dem vilket jag gjort ett par gånger, visserligen är dem snabba men som sagt lite snorkiga. Lite som Rolex, man skall vara tacksam för att man får ge dem pengar typ.
 
Näh börjar bli lite sned. Först så blir den inte Limiterad och nu vet jag inte när den kommer. Visst, det är ingen Rolex, men över 7000kr är känns ändå ganska mycket för mig. När jag lägger så mycket vill jag kunna njuta av klockan men nu är risken stor att jag bara kommer bli irriterad när jag ser den :sorry:

Tycker också att svaren varit något snorkiga när jag pratat med dem vilket jag gjort ett par gånger, visserligen är dem snabba men som sagt lite snorkiga. Lite som Rolex, man skall vara tacksam för att man får ge dem pengar typ.
Det är ju fransmän du har att göra med ;)
 
Tillbaka
Topp