• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tyckte det var något bekant med bilden 😏

9CC28160-0FDB-4A16-B3C4-DB16CD24B32F.jpeg

Typiskt skönt sommarfoto 😃
IMG_8069.jpeg

Kvällens lilla båttur
IMG_8212.jpeg

Det är inget som går upp mot 2h nattsömn på grund av en hund som inte gillar att sova borta och som sen ska ut och skita klockan 05:30. Aja, det är ju i alla fall en riktigt vacker sommarmorgon i skogen. 🌞🌲
PSX_20230805_053933.jpg
PSX_20230805_053955.jpg
PSX_20230805_053849.jpg
PSX_20230805_054341.jpg
Haha, jag tar morgonpromenaden nu kl 12 😁 Min jycke har blåsa av stål och vill aldrig ut på morgonen, fick släpa ut honom. Själv va jag och tränade innan medan han sov som en gris. Nu blåbärsätning som han älskar.
PXL_20230805_102126506.jpg
PXL_20230805_102356575.jpg

steeldive_soxa_1.jpg

Steeldive gör en fabriksmodell som väl närmast får kallas en Soxa. Alltså i stil med den ganska populära modden där man utgår från en Seiko typ av boett och dykring och sen petar dit tavla och visare i Doxa-stil.

Precis som de moddarna så lyckas den väl egentligen inte se ut som en Doxa eftersom tavlan är för stor och dykringen för smal. Å andra sidan finns det väl de som tycker Doxorna har för liten tavla och då passar den här desto bättre :)

Jag gillar affordable klockor helt enkelt för att man kan köpa fler och ta ut svängarna lite mer.
Om man ska bada tar man ju den dagen på sig sin dykarklocka, men vad tar man på sig på semestern?
Jo en klocka som inte stressar en, där man känner att tiden går långsamt. Mr Jones Watches har flera klockor på det temat. Just denna klocka har ingen sekundvisare, däremot är minutvisaren en stråle från ett ufo, och timvisaren en liten gris som försöker desperat undkomma ufot. Vad är klockan? Vet inte, men förmodligen några minuter i tio. Seriös? Kanske inte, men det är inte heller min semester.
Beam me up.jpg

Tillbaka
Topp