Var det 50 nyanser av grått som gällde eller?
![]()
Grått här med, nåväl tavlan iaf
![Nerd face :nerd: 🤓](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f913.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var det 50 nyanser av grått som gällde eller?
![]()
Kört med min gröna idagLördag afton. Kul klocka. Kul dryck.
![]()
10:40 va vakna min gris och nu ska man ligga o slöa o fruckosten tar man senHaha, jag tar morgonpromenaden nu kl 12Min jycke har blåsa av stål och vill aldrig ut på morgonen, fick släpa ut honom. Själv va jag och tränade innan medan han sov som en gris. Nu blåbärsätning som han älskar.
![]()
![]()
Så läckerSnart match!
![]()
Tack!Så läcker![]()
NejFin klocka.
Byta bort?![]()
Vad är det för modell på klockan?Fick hem mitt zulu idag. Fick böja till ett par bandstift jag hade extra för att få plats med det men blev bra i övrigt. Lär väll iof klippas om till 3-ring innan kvällen![]()
![]()
![]()
Edit: klippt…
![]()
Steeldive gör en fabriksmodell som väl närmast får kallas en Soxa. Alltså i stil med den ganska populära modden där man utgår från en Seiko typ av boett och dykring och sen petar dit tavla och visare i Doxa-stil.
Precis som de moddarna så lyckas den väl egentligen inte se ut som en Doxa eftersom tavlan är för stor och dykringen för smal. Å andra sidan finns det väl de som tycker Doxorna har för liten tavla och då passar den här desto bättre![]()
Bn0227Vad är det för modell på klockan?
Det är från Watch Steward. Jag gillar verkligen deras band. Det här är av typen vad de kallar "minimalist" - inget tyg under boetten så det blir tight mot handleden. Inget Nato-wobble. Sen har de lite olika materialval för att göra det lite mer komplicerat. Minns inte riktigt vilken variant det här har. Tippar på någon av de mjukare,Vad är det för något kul band?
Ah, känner igen det nu när du säger det. Blev en liten slant förmodar jag med frakt och tull?Det är från Watch Steward. Jag gillar verkligen deras band. Det här är av typen vad de kallar "minimalist" - inget tyg under boetten så det blir tight mot handleden. Inget Nato-wobble. Sen har de lite olika materialval för att göra det lite mer komplicerat. Minns inte riktigt vilken variant det här har. Tippar på någon av de mjukare,
Godmorgon. Dagens augustiklocka.
Till en sån här klocka borde man haft en röd Corvette Stingray eller en Mustang, men nu har man inte det. En Passat har man, men den är röd i alla fall.
![]()
Och kaffe får man.
![]()
Ja, idag skulle det väl bli extra saftigt dyrt med den ruttna kronkursen. Annars är banden i sig inte så farligt dyra tycker jag. De ligger på $25 styck. Jag beställde för ett år sen eller så och köpte nog 4 på en gång så att styckpriset inte blev så farligt även med frakt och så.Ah, känner igen det nu när du säger det. Blev en liten slant förmodar jag med frakt och tull?
Den här tyska butiken har en del kul nylon/textilband och man kan få vissa i längre storlek. Kolla runt och se om de har något som är intressant.Ah, känner igen det nu när du säger det. Blev en liten slant förmodar jag med frakt och tull?
Fin den där!Regnet drar in över byn. Igen.
![]()