Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Juryn är fortfarande ute" då det gäller om jag skall köpa det här uret. Har man gjort lumpen på F10 (74/75) och har sitt namn på väggen hos Ängelholms Flygmuseum (som tack för donation under Coronapandemin) så borde man väl köpa. Men kommer jag verkligen att använda uret? Har ju redan tillräckligt med lådvärmare.
![]()
Härligt! Jag vacklar lite då det här uret är mer min stil. Det gäller såväl storlek som koppling till F10 som flög J35 Draken då jag var där (74/75). Jag har definitivt svart bälte i ambivalens.Har förbokat redan. Fast i guld. Började min bana på F4 en gång i tiden (var Viggen som gällde då). Har även gästspelat på F7. Annars LedR.
Min farsa hade verkstad på F11/Skavsta innan flygplatsen växte och då var Draken vanligt förekommande. De demonterades bla i hangaren bredvid hans, så som barn (tidigt 80-tal) fick jag springa in och leka i cokpittarna.Härligt! Jag vacklar lite då det här uret är mer min stil. Det gäller såväl storlek som koppling till F10 som flög J35 Draken då jag var där (74/75). Jag har definitivt svart bälte i ambivalens.
![]()
Draken -
Model reference: J35S A modern classic pilot watch Our first watch design to be announced publicly was a bi-compax hand-wound chronograph. It was highly inspired by the classic Heuer 1550 used by most Western air forces during the 1960’s. The Celegin Draken was a modern, Swedish interpretation...www.celegin.se
Låter ju som en självklart köp med den länken till just denna klockan! Jag tycker iaf att den är väldigt fin men har dessvärre inte samma koppling till flygvapnet som dig"Juryn är fortfarande ute" då det gäller om jag skall köpa det här uret. Har man gjort lumpen på F10 (74/75) och har sitt namn på väggen hos Ängelholms Flygmuseum (som tack för donation under Coronapandemin) så borde man väl köpa. Men kommer jag verkligen att använda uret? Har ju redan tillräckligt med lådvärmare.
![]()
Är du typ 70 så är det 34mm guld-Omega som gäller"Juryn är fortfarande ute" då det gäller om jag skall köpa det här uret. Har man gjort lumpen på F10 (74/75) och har sitt namn på väggen hos Ängelholms Flygmuseum (som tack för donation under Coronapandemin) så borde man väl köpa. Men kommer jag verkligen att använda uret? Har ju redan tillräckligt med lådvärmare.
![]()
Nja..., jag blir förhoppningsvis 70 bast nästa år, men har fortfarande 21 cm i omkrets och gillar varken små ur eller vintage. Jag har en Omega Constellation i g/s som jag köpte ny 1987 och en patinerad Zenith från mitt födelseår, 1954, som jag endast använder på födelsedagar.Är du typ 70 så är det 34mm guld-Omega som gäller![]()
WOW!Franska H.G.P. Watches återuppstår och kommer släppa ny dykare i Monnin-boett inom kort. Spännande och detta ser man fram emot
HGP stands for « Hommes Grenouilles de Paris » in French which means “Frogmen of Paris”. HGP was a diving equipment stores in Paris from 1970s to 1990s.
During these early days of scuba diving, HGP teamed up with French watchmaking industry members like Dodane or Georges Monnin to create custom diving watches under HGP brand.
You read correctly. “MONNIN” like in the legendary MONNIN case…![]()
![]()
![]()
![]()
Kul story du har där!Min farsa hade verkstad på F11/Skavsta innan flygplatsen växte och då var Draken vanligt förekommande. De demonterades bla i hangaren bredvid hans, så som barn (tidigt 80-tal) fick jag springa in och leka i cokpittarna.
Klart du ska slå till, är man bara lite flygnörd så är den given i min värld![]()
Borde den inte ha edit; BORRADE lugholesFranska H.G.P. Watches återuppstår och kommer släppa ny dykare i Monnin-boett inom kort. Spännande och detta ser man fram emot
HGP stands for « Hommes Grenouilles de Paris » in French which means “Frogmen of Paris”. HGP was a diving equipment stores in Paris from 1970s to 1990s.
During these early days of scuba diving, HGP teamed up with French watchmaking industry members like Dodane or Georges Monnin to create custom diving watches under HGP brand.
![]()
![]()
![]()
Franska H.G.P. Watches återuppstår och kommer släppa ny dykare i Monnin-boett inom kort. Spännande och detta ser man fram emot
![]()
![]()
![]()
Du menar borrade lugholes eller? Det tror jag inte det brukar vara. Hittade den här bilden och är nog så den kommer se ut.Borde den inte ha lugholes![]()
Ja, verkar som något form av samarbete där, kanske säljas via Wolbrooks kanaler?Blir ett samarbete med wolbrook watches verkar det som... Eller?
Du menar borrade lugholes eller? Det tror jag inte det brukar vara. Hittade den här bilden och är nog så den kommer se ut.
![]()
Du menar borrade lugholes eller? Det tror jag inte det brukar vara. Hittade den här bilden och är nog så den kommer se ut.
![]()
Ja, verkar som något form av samarbete där, kanske säljas via Wolbrooks kanaler?
Ja, ett plexi vore ju inte dumt men kanske inte troligt. Ser ut som 300 m WRSnyggare än momentum
Inga fake gula lumeindex heller va... ser vitt ut
Ett plexi på det sen bara![]()
Ja, ett plexi vore ju inte dumt men kanske inte troligt. Ser ut som 300 m WR
Hade en Seiko inskickad för goodwill service som dom nekade. Efter tre månader. Den var utanför det vanliga garantifönstret på två år. Med några månader. Sa dom. Och dom var i sin fulla rätt. Dock så var det AD som skickade in den då dom tyckte att det borde fixas. Det gjordes det inte.Seiko bemödar sej ju inte att justera klockor som bara kostar en 15k... så ikväll har jag lekt urmakare och ruckat den här
![]()
![]()
Funkar!Ja nu är det höstmånad. Märks på dagens väder med rikligt regn.
Dessvärre kan man inte längre gå omkring med vitt sommargummi. Fast brunt läder är ju också kul.
![]()
![]()
Leker lite med katten så hon blir tillfredsställd. Sen blir det att nöta lite jobb igen![]()
Hej Bullen
Jag är en kille på 60 vårar som snart ska korta ner en länk för första gången, väntar bara på att rätt mejsel kommer i brevlådan.
Om jag förstått det rätt är det bra att ta bort lika många delar på bägge sidor av låset och endast de med pilar på.
Ska jag inte ha nån slags låsvätska också så inte skruvarna lossnar?
Jag är så orolig att något ska gå fel och vore tacksam för råd.
![]()
![]()
![]()