• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hej Bullen
Jag är en kille på 60 vårar som snart ska korta ner en länk för första gången, väntar bara på att rätt mejsel kommer i brevlådan.
Om jag förstått det rätt är det bra att ta bort lika många delar på bägge sidor av låset och endast de med pilar på.
Ska jag inte ha nån slags låsvätska också så inte skruvarna lossnar?
Jag är så orolig att något ska gå fel och vore tacksam för råd.

IMG_0609.jpeg
IMG_0610.jpeg
IMG_0611.jpeg

Oftast behövs ingen loctite och oftast hamnar låset bäst om man tar bort någon mer länkbit på den länkdel som fäster mot kl.6 på klockan än på den som fäster mot kl.12

Hej Bullen
Jag är en kille på 60 vårar som snart ska korta ner en länk för första gången, väntar bara på att rätt mejsel kommer i brevlådan.
Om jag förstått det rätt är det bra att ta bort lika många delar på bägge sidor av låset och endast de med pilar på.
Ska jag inte ha nån slags låsvätska också så inte skruvarna lossnar?
Jag är så orolig att något ska gå fel och vore tacksam för råd.

IMG_0609.jpeg
IMG_0610.jpeg
IMG_0611.jpeg
🤣🤣🤣 "Hej Bullen..." ...memory lane....

Men nu till själva frågan.
Varför göra livet sååå krångligt när den är mycket snyggare på det svarta gummit? Och har du riktigt flyt kommer du hitta ett snyggt bund framåt hösten.😉👍

Snabbtest av ny klocka! 😎
Den sitter som en smäck, ja kanske lite liten på mig men tycker att det funkar med tanke på typen av klocka.
Rosé kanske jag inte skulle kalla den då jag har det i vigselringen men det är inte gulguld heller. Någonting mitt emellan helt enkelt.
Datumbubblan är kass, aldrig förstått mig på den grejen.
Bärs mindre än en PRX 40 helt klart.
Jag är normalt inte så förtjust i Presidentlänk men denna kombo funkar tycker jag, ett jubilee hade nog varit asgrym dock 😁
Tavlan är sjukt bra och låset rätt simpelt…

Ja det var väl det hela 😂

IMG_6343.jpeg

Senast ändrad:
En supersnabb jämförelse med frugans PRX 35 i helguld.

IMG_6348.jpeg

Jag gillar att glaseringen fyller upp hela boettens ovansida, får för mig att tavlan är lite större på denna mot PRX 40? Gillart!
En annan trevlig sak är kronan kl4, mycket bekvämt men den är pillig som fasen att få ut för mig som biter på naglarna 😳

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp