Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt jobbatStämmer. Fått ny död lysmassa blandad för att matcha index samt en Ladder länk.
Krya - många som verkar blivit däckade den här veckan.Soffläge pga feber och huvudvärk.
![]()
Haha! Jo det är ju en turtle boett med likadan bezel som turtle. Det som skiljer är ju tavlan och visarna. Vet inte om ParnSRPe kanske hintar om just srp beteckningen på de tidigare turtle modellerna, för namnet går ju inte att uttalaKlockan med det tungvrickande namnet Parnsrpe dök upp. Ingen kommer väl tro mig, men jag var faktiskt inte medveten i köpögonblicket om att det med största sannolikhet är en Seiko copage. Ju mer jag tittat på bilderna sen efter så insåg jag det. Visare, kronan och även bandet pekar väl definitivt åt det hållet. Hur som helst känns den riktigt bra och tavlan är ju super. Även bandet var helt OK - jag var helt inställd på att trycka dit ett annat direkt, Antar att de Seiko dragspelslänkar jag ägt varit något decennium gamla och stenhårda. De är kanske inte så från fabrik...
![]()
![]()
![]()
Ja, 872 spänn totalt känns ju nästan fånigt billigt. Tavlan är riktigt bra!!! Firmanamnet - ja vete f-n, men på Aliexpress så har de vad som kändes som 100-tals olika modeller av alla möjliga typer. Så har svårt att tro att de skulle peka på någon viss Seiko-modell med namnsättningen. 99% av dem såg förresten riktigt usla ut vad jag minns, Det var väl i princip den här och den som @moggelito har som såg bra ut.Haha! Jo det är ju en turtle boett med likadan bezel som turtle. Det som skiljer är ju tavlan och visarna. Vet inte om ParnSRPe kanske hintar om just srp beteckningen på de tidigare turtle modellerna, för namnet går ju inte att uttala
Men jäkligt trevlig för de pengarna, eller?![]()
Trams för märkeskåta. Tur man inte måste åka med på hajptåget om man inte vill.Schweizisk plastklocke hype hit o dit
Fortis
![]()
...
Trams för märkeskåta. Tur man inte måste åka med på hajptåget om man inte vill.
Evighetssolar, 200m WR, plast...400 spännSåklart inte lika snofsigt som en plastklocka som det står bLaNcPAiN på tavlan men ändå
![]()
![]()
Jo, för mer plast borde faktiskt kosta dubbelt så mycket?Såg lite liten ut kanske?![]()
men kanske skulle passa min dotter. Ref på den?Jo, för mer plast borde faktiskt kosta dubbelt så mycket?![]()
Ja jag har med sett dom, riktigt dåliga kombinationer av delar och färgerJa, 872 spänn totalt känns ju nästan fånigt billigt. Tavlan är riktigt bra!!! Firmanamnet - ja vete f-n, men på Aliexpress så har de vad som kändes som 100-tals olika modeller av alla möjliga typer. Så har svårt att tro att de skulle peka på någon viss Seiko-modell med namnsättningen. 99% av dem såg förresten riktigt usla ut vad jag minns, Det var väl i princip den här och den som @moggelito har som såg bra ut.
Därför jag skrev mer plast jumen kanske skulle passa min dotter. Ref på den?![]()
Du vet väl inte hur stor min 9åring ärDärför jag skrev mer plast ju= bang for the buck, 45mm! bara för riktiga karlakarlar
Q&Q är nån underavdelning till Citizen så säkert inte kattpiss så sett, finns i mindre storlekar också:
![]()
Ähum nu råkar jag faktiskt veta att hon inte är en vitrysk kulstötareDu vet väl inte hur stor min 9åring är
Ska kika på den !
Den var ju faktiskt cool! Gillar den blåÄhum nu råkar jag faktiskt veta att hon inte är en vitrysk kulstötare
Sjukt sugen jag med!
Som en stilla protest mot Swatch Group eller nåt![]()
Eller hur!...mer specifikt går det att köpa 10st Q&Q för samma pris som en bLaNcPaiN-hitte-på.Den var ju faktiskt cool! Gillar den blå
Hade denna swatch för några år sedan, borde behållit. 200m och typ 1/2 priset så var under en femhunka…![]()
Edit: borde också köpt din gula triwa…
Därför jag skrev mer plast ju= bang for the buck, 45mm! bara för riktiga karlakarlar
Q&Q är nån underavdelning till Citizen så säkert inte kattpiss så sett, finns i mindre storlekar också:
![]()
Finns en hel del, jeppTyskland. varsågod. Fler färger
Q&Q SmileSolar 20BAR SERIES
Q&Q SmileSolar 20BAR SERIES. Creating the moments of Happiness to the world,Time for Everyone. Q&Qwww.smile-qq.de
Såklart att du har stenkoll. Förlåt mästareFinns en hel del, jepp
Gillar dock den "nyaste" versionen bäst då den även har funktionell vridring. Tror den är JDM men har hittat även den på tyska Bukten, sehr gut jawohl
Stenkoll...sen i morse typSåklart att du har stenkoll. Förlåt mästare![]()
Stenkoll...sen i morse typ
Har verkligen ingen aning om vad det är mer än att det verkar vara både bättre å billigare plastskit än den andra bondfångar-plastskiten
Bra du sa det så man slappStål är ju inte så jäkla dumt heller?
Längesedan man köpte något nu![]()
Välkommen till klubben mina har läkt precis! Frugans med, efter robotattackenBra du sa det så man slapp
Undrar om en plastis hade överlevt dagens forsränning t.ex
![]()
Tror f.ö jag brutit ett revben el två, najs
![]()