• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nytt band dagen till ära 👍
IMG_1508.jpeg

Klockan med det tungvrickande namnet Parnsrpe dök upp. Ingen kommer väl tro mig, men jag var faktiskt inte medveten i köpögonblicket om att det med största sannolikhet är en Seiko copage. Ju mer jag tittat på bilderna sen efter så insåg jag det. Visare, kronan och även bandet pekar väl definitivt åt det hållet. Hur som helst känns den riktigt bra och tavlan är ju super. Även bandet var helt OK - jag var helt inställd på att trycka dit ett annat direkt, Antar att de Seiko dragspelslänkar jag ägt varit något decennium gamla och stenhårda. De är kanske inte så från fabrik...

parnsrpe_1.jpg

parnsrpe_2.jpg

parnsrpe_3.jpg

Klockan med det tungvrickande namnet Parnsrpe dök upp. Ingen kommer väl tro mig, men jag var faktiskt inte medveten i köpögonblicket om att det med största sannolikhet är en Seiko copage. Ju mer jag tittat på bilderna sen efter så insåg jag det. Visare, kronan och även bandet pekar väl definitivt åt det hållet. Hur som helst känns den riktigt bra och tavlan är ju super. Även bandet var helt OK - jag var helt inställd på att trycka dit ett annat direkt, Antar att de Seiko dragspelslänkar jag ägt varit något decennium gamla och stenhårda. De är kanske inte så från fabrik...

parnsrpe_1.jpg

parnsrpe_2.jpg

parnsrpe_3.jpg
Haha! Jo det är ju en turtle boett med likadan bezel som turtle. Det som skiljer är ju tavlan och visarna. Vet inte om ParnSRPe kanske hintar om just srp beteckningen på de tidigare turtle modellerna, för namnet går ju inte att uttala 😅

Men jäkligt trevlig för de pengarna, eller? 😊

Haha! Jo det är ju en turtle boett med likadan bezel som turtle. Det som skiljer är ju tavlan och visarna. Vet inte om ParnSRPe kanske hintar om just srp beteckningen på de tidigare turtle modellerna, för namnet går ju inte att uttala 😅

Men jäkligt trevlig för de pengarna, eller? 😊
Ja, 872 spänn totalt känns ju nästan fånigt billigt. Tavlan är riktigt bra!!! Firmanamnet - ja vete f-n, men på Aliexpress så har de vad som kändes som 100-tals olika modeller av alla möjliga typer. Så har svårt att tro att de skulle peka på någon viss Seiko-modell med namnsättningen. 99% av dem såg förresten riktigt usla ut vad jag minns, Det var väl i princip den här och den som @moggelito har som såg bra ut.

Ja, 872 spänn totalt känns ju nästan fånigt billigt. Tavlan är riktigt bra!!! Firmanamnet - ja vete f-n, men på Aliexpress så har de vad som kändes som 100-tals olika modeller av alla möjliga typer. Så har svårt att tro att de skulle peka på någon viss Seiko-modell med namnsättningen. 99% av dem såg förresten riktigt usla ut vad jag minns, Det var väl i princip den här och den som @moggelito har som såg bra ut.
Ja jag har med sett dom, riktigt dåliga kombinationer av delar och färger 😅 Känns lite som att vi tager vad vi haver i modd delar och skapar något 😂

Därför jag skrev mer plast ju 😂 = bang for the buck, 45mm! bara för riktiga karlakarlar 💪🏼

Q&Q är nån underavdelning till Citizen så säkert inte kattpiss så sett, finns i mindre storlekar också 🙂 :
Du vet väl inte hur stor min 9åring är 😂
Ska kika på den !

Idag har jag på mig ett lite speciellt nytillskott i samlingen.

En prototyp av Pedral Artefact. Ingen aning hur mycket den skiljer sig från ett produktionsexemplar men jag är riktigt förtjust i versionen jag har så det tolkar jag som ett bra tecken :)

Var en av få runt om i världen som blev vinnare i en givaway ordnad av Kevin i ett microbrand forum på facebook.

IMG_2665.jpeg

Senast ändrad:
Därför jag skrev mer plast ju 😂 = bang for the buck, 45mm! bara för riktiga karlakarlar 💪🏼

Q&Q är nån underavdelning till Citizen så säkert inte kattpiss så sett, finns i mindre storlekar också 🙂 :

Tyskland. varsågod. Fler färger 😎

Bra du sa det så man slapp 😬
Undrar om en plastis hade överlevt dagens forsränning t.ex 🤔
IMG_20230908_221000.jpg

Tror f.ö jag brutit ett revben el två, najs
IMG_20230908_220903.jpg
Välkommen till klubben mina har läkt precis! Frugans med, efter robotattacken 😀 Jag hade en Scurfa och den klarade dig utmärkt… men jag forsrännde ju inte såklart. Jag föll ju ner på vinden när jag såga råspont 🥳

Tillbaka
Topp