• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Spännande kommande projekt från franska Medeor.

Riktigt doktorsklocka med både pulsometer och astmometer. 40 mm diameter, bezelinlägg i keramiskt och tungsten. 200 m wr. 44 h gångreserv.

Jag är sugen. Ingen koppling, bara ett fan.

1000020844.jpg

Ni som äger Armida i allmänhet och A1 brass i synnerhet, hur upplever ni kvaliteten? Är den stor eller lite mindre i känslan runt handleden?
Är det en tålig klocka?

Hur är deras kundservice?
Jag har för mig att det är en A1 som jag har, i 42 mm. Den bärs rätt litet med tanke på extremt kort L2L och bandet sitter nästan en bit in i boetten.

Kvaliteteten är inget att klaga på. Byggd som en stridsvagn.

Var det någon här som var med i Zelos clearance sale kaoset?
Jag klickade faktiskt hem en Hammerhead v3 bronze MOP, men rabatten mot när den såldes ny till i alla fall lanseringspriset blir väl inte så stor, med tanke på US-dollarvärdet.

Hade jobbat hela dagen med klockan, sen när jag kom hem och tog av mig tröjan så märkte jag att klockan satt helt löst, tur att man inte tappade den under dagen.
Barton gummi som gått av där bandstiftet sitter, någon som varit med om liknande?
IMG_3234.jpeg
Japp, när jag dammsög. Fastnade i något med klockan och silikonet bara öppnade sig. Korkat med brottanvisning.

Ni som har erfarenhet av Citizen tsuyosa, hur är den? Nöjda med den?

Tänker bland annat på hur den känns i storleken. 40mm PRX som exempel känns något otymplig på mig vid test pga sin form. En del säger att Tsuyosan som också är 40mm känns lite smidigare.

Kanske nämnts här redan men orkar inte bläddra igenom allt.

Ja, nu såg jag nåt att det nog tycks så här med. Men i övrigt då?

Har varit inne i butik o testat den.
Jämfört med 40 mm PRX som jag själv äger så kändes den mycket lättare och satt mycket bekvämt på min 17 cm handled.

Fick ingen kvalitets känsla av länken och skippade köp men helt klart en bra och rolig första klocka för många skulle jag säga.

Tillbaka
Topp