• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Såg att det ska släppas nya US-modeller av ”63mas”. Nu finns det många olika fina modeller ute men 143an är min favorit. E3FC57D3-F99D-419F-9FA9-AF3911888028.jpeg

"Hoppas den hittas imorgon, inte så värst djupt så ska nog inte vara omöjligt...om det inte är för dyigt på botten dvs"
Om du inte fixar det får du ringa Jan Guillou och be honom förklara hur det ska gå till.
(att vara en riktig pajsare som kan fridyka och hitta dyr klocka i dyn är en av Hamiltons superkrafter i en av böckerna)
Tur man slapp ringa till Janne då, den gamle pajsaren. Eller som det står i samma bok: "Själv är bästa pajsare" 🫡
IMG_20230928_110756.jpg

Spännande att höra vad du tycker.

Snabba intryck:
  • Timex Marlin - fast kronograf. Retro men utan historisk förankring egentligen? (Alltså som kronograf.)
  • Väldigt subtil sunburst, ser nästan mest metallicblank ut? Fin djupblå färg iaf.
  • En rejält uppstickande bubbla till glas.
  • Fin form på boetten.
  • Oklart urverk, men känns som VK64 - (24h-visning, mecha-quartz-känsla: skarpa snäpp i tryckknapparna, flytande (nåja) kronografgång, snäpper blixtsnabbt till 0 vid återställning).
  • Datum är lite slappt utfört (på snedden och ej färgmatchat) men öppningen har iallafall en liten fasning.
  • Antagligen svår att läsa av i fel ljus.
  • Tycker medföljande band matchar rätt bra.

Jag är mycket nöjd!
Perfekt klocka för en kontorsråtta som mig, utan att spräcka någon budget. Undrade om den skulle kännas lite för Ur & Penn (inte för att det är något fel på det), men väl uppackad så charmade den mig direkt.
Årets sommaklocka för mig, lite i elfte timmen nu, men ändå.
IMG_2641.jpeg

IMG_2636.jpeg

Tack igen för tipset, @VadÄrKlockanNu !

Oops, det var den klockan det men det var det värt för en go DØDS! 😆
(ska försöka hitta den imorgon)
IMG_20230927_175200.jpg
IMG_20230927_175049.jpg

Aww, saknar den redan...
IMG_20230917_173932.jpg
Dykare med fasta bandstift. Kan ju bli ett dedikerat "Dødsur".
tactical-frog-FXD-watch_2.jpg

Snyggt! Vart är bandet från?

Haft det en stund men ganska säker på att det är detta:

Ni har kanske även provat deras bomullsnato, vilket är otroligt skönt att bära.

Ni har kanske även provat deras bomullsnato, vilket är otroligt skönt att bära.
Ja jag körde det en stund på min aquastar. Väldigt bekvämt! Kanske skulle införskaffa en 20mm till denna med..

Tillbaka
Topp