Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Apropos 70-talet: Minns V-jeans, snörtröjor och platåskor. Otäckt!Jag måste säga att jag är mycket nöjd med Spinnaker. Färgsättning och design förflyttar en bakåt i tiden och själv är jag mycket förtjust i kombon med krokodil-bund som jag tycker ytterligare förstärker intrycket av tidskapsel.
![]()
![]()
Jag får vibbar från en tidsera då en stor stark såg ut så här och aldrig någonsin på något annat vis....
![]()
...och då det stod en sån här på varje bord i kontor, fikarum och lunchrestauranger (nej allt var inte bättre förr).
![]()
Jag var ju bara ett barn på 70-talet men nog minns jag hur det såg ut. Någon annan i tråden kanske var mer i farten med ovannämnda rekvisita... @Smooth Operator kanske kan förmedla tidserans high lights?
WOWZA! Den där pjäsen var kulGodmorgon medmänniskor.
![]()
Den är större inget snack, 46mm på pappret. Fast du vet ju oxå att Citizen's bärs gött oavsett mått såååHur upplevs den där kontra jp2000?
Blivit sugen på en aqualand igen![]()
Misstänker dessvärre att en automatare hade stendøtt efter ett hopp typDykare med fasta bandstift. Kan ju bli ett dedikerat "Dødsur".
![]()
![]()
Tactical Frog Titanium FX-Diving Watch V4
Watch SpecificationBrand: Tactical FrogModel: FX-DivingMovement: Japan NH35 automatic, 41 hours of energy storage. Case material: titaniumCase back: titaniumBezel: bi-directional rotational cermaic bezelFinish:brushedWatch mirror: sapphire crystal with AR coating.Water resistance: 200 m / 20...tacticalfrogwatch.com
Ha, ha..., det tror jag också.Misstänker dessvärre att en automatare hade stendøtt efter ett hopp typ
Har en krigare med fasta bandstift liggandes...ska bara fixa en grej först
![]()
Förresten tycker jag du var stenhård 1976 som f.ö är mitt födelseår, respekt fan!Ha, ha..., det tror jag också.![]()
Aj då..., trist. Jag borde tagit den bilden så hade uret sett helt oskadat ut. Jag är fullkomligt värdelös på att fota. Fick en Instamatic då jag fyllde 10 år och gav den omedelbart till min kusin. Nästa kamera satt i en mobil, typ 40 år senare.Förresten tycker jag du var stenhård 1976 som f.ö är mitt födelseår, respekt fan!
Och anledningen till att jag inte ska ha dyra klockor på armen. Jävla makro
![]()
Den är större inget snack, 46mm på pappret. Fast du vet ju oxå att Citizen's bärs gött oavsett mått sååå
JP ser nästan liten ut i jämförelse hehe.
Vet att du haft flera JPs men du kanske skulle testa en annan färg? t.ex full-lumaren ser grymt trevlig ut imo
![]()
Riktigt cool på gult, och ser inte alls förtisexig ut! Och samtidigt kan vi ju slå hål på en gammal ihållande myt: Aqualand är inte en stor och bulkig klocka! Tvärtom bärs den riktigt bra även på small/medium wrists. I alla fall enligt mina egna empiriska studier.Den är större inget snack, 46mm på pappret. Fast du vet ju oxå att Citizen's bärs gött oavsett mått sååå
JP ser nästan liten ut i jämförelse hehe.
Vet att du haft flera JPs men du kanske skulle testa en annan färg? t.ex full-lumaren ser grymt trevlig ut imo
![]()
Samma härHar ju haft ett ”gäng”
Jo den med lume tavla är cool, skulle dock vilja haft den i stålboett. Tröttna lite på svarta boetten på min Citizen retrozilla, gillar det i början mkt sen avtar det efter ett tag![]()
Visst är det så, och skulle givetvis snappat upp Aqualands tidigare om jag bara vissteRiktigt cool på gult, och ser inte alls förtisexig ut! Och samtidigt kan vi ju slå hål på en gammal ihållande myt: Aqualand är inte en stor och bulkig klocka! Tvärtom bärs den riktigt bra även på small/medium wrists. I alla fall enligt mina egna empiriska studier.![]()
Den var snygg!Funderar om jag ändå inte skulle börja använda Brew nu till hösten. På läder är den inte så extremt blingig ändå. Eller rättare sagt kanske jag kan acceptera lite blingighet.
![]()
Funderar om jag ändå inte skulle börja använda Brew nu till hösten. På läder är den inte så extremt blingig ändå. Eller rättare sagt kanske jag kan acceptera lite blingighet.
![]()
TackDen var snygg!
Tack, nu är jag övertygadStenhård ju!![]()
Gillar känslan från 70-talet!
Åh..., det var längesedan man såg den skönheten. Är ju en given följeslagare i höst.Funderar om jag ändå inte skulle börja använda Brew nu till hösten. På läder är den inte så extremt blingig ändå. Eller rättare sagt kanske jag kan acceptera lite blingighet.
![]()
Tack. Jag tror fasen den har sitt existensberättigande i samlingen.Åh..., det var längesedan man såg den skönheten. Är ju en given ledsagare i höst.![]()