Håller med dig i det du säger. Både Steinhart och Squale är snäppet över Tisell. Däremot så har nog Tisell ryckt upp sig en hel del på dom senaste två åren känns det som. Hade själv en Tisell Vintage submersible för snart ett år sedan som jag köpte beggad och senare sålde. Känner igen lite i det du skriver angående den. Däremot så tycker jag att den jag har nu, en Marine diver från jan-19 är betydligt mycket bättre. Inget glapp i bezel, bättre borstad och finish överlag och spännet känns riktigt bra och har glidelock vilket min vintage inte hade. Tidshållningen på den är den bästa jag har för tillfället, knappt +2sek/dygn vilket jag tycker är grymt bra . Klar uppryckning men givetvis något steg efter både Squale och Steinhart gällande helheten. Tisell är dock djävulskt billig och jag hade inte höjt på ögonbrynen om den kostat någon tusing till som nyTror CW har bäst premium känsla men har aldrig haft en så jag har svårt att avgöra hur pass mycket bättre mot de övriga, har däremot haft flera Steinhart, Tisell vintage submerisble och min guld Squale. Enligt min mening så får man otroligt mycket klocka för det som Steinhart begär för sina modeller och det gäller allt från urverk, vikt, borstning, polering, index applicering, länk, bezelinlägg, clasp och utförandet i stort om man bortser från bezel action. Tisell som jag köpte ny för ca 2500kr måste jag faktiskt säga att jag var besviken på, borstningen var inte bra, inte heller poleringen, claspen släppte lite hur som helst när man vinklade handleden, bezelaction kändes billig och Miyota urverket behövde hjälp på traven för att gå igång och då efter uppdrag men framförallt utformningen av ändlänkarna som jag fann oatraktiva. Squalen kan jag bara jämföra med den jag har och det skulle inte vara en rättvis jämförelse. Enligt min mening så slår Steinhart Tisell på fingrarna ganska rejält och misstänker att Squale också gör det trots det dubbla priset. Bör noteras att min jämförelse endast gäller en Tisell Vintage Submersible och då från ca 2år sedan vilket kan skilja ganska radikalt mot dagens modeller och framförallt dagens Marine Divers.
.