• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nice, jag köpte faktiskt en Rolex DJ till min kära hustru, som hon ej brydde sig så mycket om, jag bytte tillbaks den mot en väska, men nu, snäll som man är köpte jag en finfin Omega Quartzare till henne, 2 tone, som hon är nöjd med, skämt åsido så är hon hyfsat förstående, men blivit lite väl många dinkor sista kvartalet, utan åsidosättande av annat dock, måste tilläggas, även om jag är 100 procent dinknörd, så är man familjefar i första hand såklart.....
Vilken Omega är det? Min fru är sugen på en bättre klocka än den DKNY hon har.
Jag har tittat på just Quartzomegor dock utan att hitta något bra.

EDIT: Allt skrivande om Tisell och prisvärdheten gjorde mig nyfiken. Någon som beställt från denna sidan?
https://www.tisellwatch.com
 
Senast ändrad:
Jag gömmer klockor hela tiden. Det är bara att säga att man bytt armband, så tror hon att det är en och samma klocka man har hela tiden.

Ps när tjejen frågar om jag inne på ”klocksnack” brukar jag antingen säga att jag kollar på en rest resa eller en förlovningsring. Då blir det tyst ett tag
Ha ha, måste hitta på ngt där oxå, issue är att efter 20 år så läser min fru mig, lite för bra.....Övrigt - mitt klockintresse har genererat ett antal ”kompensationsköpsväskor”, hon har ej frågat, jag har fegat o handlat.....
 
Vilken Omega är det? Min fru är sugen på en bättre klocka än den DKNY hon har.
Jag har tittat på just Quartzomegor dock utan att hitta något bra.

EDIT: Allt skrivande om Tisell och prisvärdheten gjorde mig nyfiken. Någon som beställt från denna sidan?
https://www.tisellwatch.com
Omega constellation quartz, fick tag i en finfin vid ett byte, finns fina beg för runt 5-10 tror jag....
 
Såg den här på bukten. Brukar hålla koll på dem och priset brukar rusa iväg väldigt mycket snabbare än så här. NTH Holland limited 50pcs, ny, finns i UK. Kanske blir en bra deal? Synd att jag inte har råd bara :p
6A494E75-2409-4FB8-92E6-E6C22E3BE6B4.jpeg

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/143273334414
 
Haha, nej jag har aldrig gömt en dinka. Jag är välsignad med en kvinna som förstår mitt intresse och som har lovat att så länge mina klockinköp inte inverkar menligt på livets nödtorft, semestrar eller barnets välbefinnande så har hon inga invändningar alls. Att jag sedan inte riktigt får behålla klockorna för mig själv är en annan sak... senaste inköpet gick direkt från paket till hennes arm och det kanske var lika bra det :p
Å fy fan
Haha, nej jag har aldrig gömt en dinka. Jag är välsignad med en kvinna som förstår mitt intresse och som har lovat att så länge mina klockinköp inte inverkar menligt på livets nödtorft, semestrar eller barnets välbefinnande så har hon inga invändningar alls. Att jag sedan inte riktigt får behålla klockorna för mig själv är en annan sak... senaste inköpet gick direkt från paket till hennes arm och det kanske var lika bra det :p
Å fy fan... Behåll henne! Min bara skakar på huvudet:arghh:
 
God morgon!

Fick hem min Steinhart Ocean Vintage GMT i måndags. Jag behövde en GMT-klocka då jag reser en del, så det blev därför denna. Och självklart följde den med på sin första utlandsresa igår!
IMG_20190605_091817.jpg
Det har inte gått många dagar sen jag fick den men jag är nöjd! Hittills går den +4s/dag, vilket säkerligen kommer ändras om ett tag.
Ett stort plus var att alla segmenten i länkarna var lika stora. Armbandet blev för stort med de "stora" segmenten för mina nudelarmar, och alldeles lagom om jag ersatte en av dem med den mindre (se bild nedan).
IMG_20190605_092110.jpg
Har läst att GMT-visaren kan vara lite offset på detta urverket men på det här exemplaret är den såvitt jag kan se så exakt den kan bli.
 
5E294924-DC22-47D2-932E-AE607F345046.jpeg
Suck. Jag borde inte titta i denna tråd. Fick syn på Yema:s Navygraf Heritage och är helt såld..... :banghead:

Köpa, inte köpa. Ole dole etc etc
Bästa tråden på KS ;)

Tror att det har beställts sex stycken Navygrafs här inne. Bör börja dyka upp bilder och intryck här inne i mitten på månaden. Om du är osäker kan du ju vänta lite, vem vet, någon av klockorna kanske dyker upp på köp&sälj efter ett tag.
 
Igår kom min efterlängtade Spinnaker Croft från Serious Watches.
Kan bara stämma in i hyllningskören här, för deras hanterande hela vägen. Otroligt trevligt bemötande, skickades väldigt snabbt,
och kul med det handskrivna kortet också, helheltsintrycket ger verkligen mervärde till klockköpet :)

upload_2019-6-5_8-31-52.png


upload_2019-6-5_8-37-19.png


upload_2019-6-5_8-38-29.png


upload_2019-6-5_8-50-7.png


upload_2019-6-5_8-54-29.png


Några bilder från gårdagens ivriga paketöppnande, är ingen vidare fotograf, men alltid kul att dela med sig ;)
Tror klockan framstår en aning mörkare på bilderna än den faktiskt är, på grund av kvällsljuset och skuggan.
Inte hunnit reflektera allt för mycket utan mest bara beundrat den på handleden :D
Hade förberett mig på att den skulle bäras något större än vad jag upplever den kanske, med sina 43 mm.

Måste säga att jag initialt känner mig oerhört nöjd och glad, det blir en trogen följeslagare i sommar :)
 
Igår kom min efterlängtade Spinnaker Croft från Serious Watches.
Kan bara stämma in i hyllningskören här, för deras hanterande hela vägen. Otroligt trevligt bemötande, skickades väldigt snabbt,
och kul med det handskrivna kortet också, helheltsintrycket ger verkligen mervärde till klockköpet :)

upload_2019-6-5_8-31-52.png


upload_2019-6-5_8-37-19.png


upload_2019-6-5_8-38-29.png


upload_2019-6-5_8-50-7.png


upload_2019-6-5_8-54-29.png


Några bilder från gårdagens ivriga paketöppnande, är ingen vidare fotograf, men alltid kul att dela med sig ;)
Tror klockan framstår en aning mörkare på bilderna än den faktiskt är, på grund av kvällsljuset och skuggan.
Inte hunnit reflektera allt för mycket utan mest bara beundrat den på handleden :D
Hade förberett mig på att den skulle bäras något större än vad jag upplever den kanske, med sina 43 mm.

Måste säga att jag initialt känner mig oerhört nöjd och glad, det blir en trogen följeslagare i sommar :)
Grattis, ser onekligen mycket bra ut!
 
Bästa tråden på KS ;)

Tror att det har beställts sex stycken Navygrafs här inne. Bör börja dyka upp bilder och intryck här inne i mitten på månaden. Om du är osäker kan du ju vänta lite, vem vet, någon av klockorna kanske dyker upp på köp&sälj efter ett tag.

Jupp, jag såg det. Ska bli intressant att läsa :)

För allmän information så nämnde Yema i supporten att nästan gång navygraf är tillgängliga igen blir 2-3 månader efter de första 500 sålds ut. Dessa blir ej numrerade.
 
Tjiho!

Vilken vändning :)
Jag fick ju ett Mail från CS-chefen på Yema som bad om ursäkt för bemötandet och förseningen fastän jag inte skrivit och klagat. Jag svarade och frågade efter kompensation och jag fick möjlighet att välja band eller poäng. Jag valde poäng och fick nu att jag fått poängen och att han skulle ta upp det här på dagens CS-möte. Han förklarade också att de har gått någon kurs för att kommunicera med amerikanska kunder som vill ha en mer inofficiell, tuff och mer direkt ton och det kunde vara grunden till bemötandet :) Till européer skall man vara korrekt och torr :D

Jag tycker att det var snyggt skött av honom iallafall. Nu till nästa problem då. Jag köpte ju en Navygraf för 674€ och fick då 674 Yemapoäng. När man kommer upp i 1000 Yemapoäng får man ett presentkort på 100€ som man kan använda till nästa köp. Jag hade inte tänkt att köpa någon mer klocka men igår lyckades jag sälja en på tradera och med en bonuscheck som ligger och väntar så tänkte jag göra slag i saken och köpa en quartzare också. Frågan är vilken bara och därför undrar jag vad ni tycker att jag skall köpa :) Min tanke är att jag kan testa om den faller mig i smaken och sen kanske sälja den här på KS när jag lekt färdigt med den utan att förlora för mycket pengar.

Den enda klockan jag egentligen är intresserad av i deras katalog är Flygraf men den är out-of-reach med en prislapp på 1800€.

Nästa kandidat är en Rallygraf Quartz Autobianchi (299€) som jag tycker ser väldigt trevlig ut.

Andra alternativ är rymdklockan Spacegraf (349€), Yachtinggraf Quartz (279€), Superman Swell Quartz (349€) eller en ljusblå/mörkblå Superman Quartz (399€).

Så vilken skall jag köpa tycker ni? :)
BB0255AF-B01D-4EA2-8891-7E1B08EA6093.png
73CEAE40-8DC6-4263-8682-BCC50E029BF2.png
9D856EFA-DE79-46D6-AA8E-D72084757084.png
E7CB3433-2404-40B7-B4A5-897820734EE0.png
5300A1CB-2EC9-46B9-98BD-1026C392D26D.png
987177AF-5B45-405B-9CD6-D48F4BA57DA4.png
9EFD853E-B82A-4924-BAE5-3CBA0478268F.jpeg
Köp den sista chronografen!

Edit: Såg nu att du redan bestämt dig. Den du valde är snygg också!
 
Senast ändrad:
Försent :) Det blev den första, Rallygraf Autobianchi som kommer att dyka upp här snart förhoppningsvis. Jag tror att rösterna blev 7 för den, 2 för Spacegraf GMT och 1 vardera för Superman Lagoon och den du ville, Yachtingraf. Förvånad att Superman inte fick fler och att Superman Swell inte fick någon :)
Ja jag såg det, Rallygrafen är snygg också!
 
God morgon!

Fick hem min Steinhart Ocean Vintage GMT i måndags. Jag behövde en GMT-klocka då jag reser en del, så det blev därför denna. Och självklart följde den med på sin första utlandsresa igår!
IMG_20190605_091817.jpg
Det har inte gått många dagar sen jag fick den men jag är nöjd! Hittills går den +4s/dag, vilket säkerligen kommer ändras om ett tag.
Ett stort plus var att alla segmenten i länkarna var lika stora. Armbandet blev för stort med de "stora" segmenten för mina nudelarmar, och alldeles lagom om jag ersatte en av dem med den mindre (se bild nedan).
IMG_20190605_092110.jpg
Har läst att GMT-visaren kan vara lite offset på detta urverket men på det här exemplaret är den såvitt jag kan se så exakt den kan bli.

Den är så schysst! Jag fortsätter att be för en 39mm version för egen del då 42mm boetten tyvärr blir lite stor för mig :(
 
Den är så schysst! Jag fortsätter att be för en 39mm version för egen del då 42mm boetten tyvärr blir lite stor för mig :(
Kommer det en 39mm av denna modellen så slår jag till direkt! Jag tycker dock inte att denna uppfattas som för stor. Då tycker jag att min Longines av samma storlek känns större. Det kan dock bero på att den är lite tyngre än Steinharten.

Har du haft möjlighet att klämma och känna på denna modellen? Du kanske ändrar uppfattning efter att ha testat en!
 
Igår kom min efterlängtade Spinnaker Croft från Serious Watches.
Kan bara stämma in i hyllningskören här, för deras hanterande hela vägen. Otroligt trevligt bemötande, skickades väldigt snabbt,
och kul med det handskrivna kortet också, helheltsintrycket ger verkligen mervärde till klockköpet :)

upload_2019-6-5_8-31-52.png


upload_2019-6-5_8-37-19.png


upload_2019-6-5_8-38-29.png


upload_2019-6-5_8-50-7.png


upload_2019-6-5_8-54-29.png


Några bilder från gårdagens ivriga paketöppnande, är ingen vidare fotograf, men alltid kul att dela med sig ;)
Tror klockan framstår en aning mörkare på bilderna än den faktiskt är, på grund av kvällsljuset och skuggan.
Inte hunnit reflektera allt för mycket utan mest bara beundrat den på handleden :D
Hade förberett mig på att den skulle bäras något större än vad jag upplever den kanske, med sina 43 mm.

Måste säga att jag initialt känner mig oerhört nöjd och glad, det blir en trogen följeslagare i sommar :)
Snygg!
 
Igår kom min efterlängtade Spinnaker Croft från Serious Watches.
Kan bara stämma in i hyllningskören här, för deras hanterande hela vägen. Otroligt trevligt bemötande, skickades väldigt snabbt,
och kul med det handskrivna kortet också, helheltsintrycket ger verkligen mervärde till klockköpet :)

upload_2019-6-5_8-31-52.png


upload_2019-6-5_8-37-19.png


upload_2019-6-5_8-38-29.png


upload_2019-6-5_8-50-7.png


upload_2019-6-5_8-54-29.png


Några bilder från gårdagens ivriga paketöppnande, är ingen vidare fotograf, men alltid kul att dela med sig ;)
Tror klockan framstår en aning mörkare på bilderna än den faktiskt är, på grund av kvällsljuset och skuggan.
Inte hunnit reflektera allt för mycket utan mest bara beundrat den på handleden :D
Hade förberett mig på att den skulle bäras något större än vad jag upplever den kanske, med sina 43 mm.

Måste säga att jag initialt känner mig oerhört nöjd och glad, det blir en trogen följeslagare i sommar :)
Grymt fin i den färgen och härliga bilder. Grattis :)
 
Kommer det en 39mm av denna modellen så slår jag till direkt! Jag tycker dock inte att denna uppfattas som för stor. Då tycker jag att min Longines av samma storlek känns större. Det kan dock bero på att den är lite tyngre än Steinharten.

Har du haft möjlighet att klämma och känna på denna modellen? Du kanske ändrar uppfattning efter att ha testat en!

Jag har haft en vanlig Ocean one och det är vad jag förstår i stort sett samma boett med raka luggar. Tycker din ser bra ut på dig. Sedan är det ju alltid väldigt subjektivt vad man själv trivs med. Så jag fortsätter hoppas.
Tack för din input! :)
 
Någon som har en NTH med datum? Skulle va kul att se lite pics på den! I övrigt ni som har tex. Näcken, vart har ni beställt ifrån och hur lång tid tog det att få hem den? :)
 
Igår kom min efterlängtade Spinnaker Croft från Serious Watches.
Kan bara stämma in i hyllningskören här, för deras hanterande hela vägen. Otroligt trevligt bemötande, skickades väldigt snabbt,
och kul med det handskrivna kortet också, helheltsintrycket ger verkligen mervärde till klockköpet :)

upload_2019-6-5_8-31-52.png


upload_2019-6-5_8-37-19.png


upload_2019-6-5_8-38-29.png


upload_2019-6-5_8-50-7.png


upload_2019-6-5_8-54-29.png


Några bilder från gårdagens ivriga paketöppnande, är ingen vidare fotograf, men alltid kul att dela med sig ;)
Tror klockan framstår en aning mörkare på bilderna än den faktiskt är, på grund av kvällsljuset och skuggan.
Inte hunnit reflektera allt för mycket utan mest bara beundrat den på handleden :D
Hade förberett mig på att den skulle bäras något större än vad jag upplever den kanske, med sina 43 mm.

Måste säga att jag initialt känner mig oerhört nöjd och glad, det blir en trogen följeslagare i sommar :)
Grattis grattis! En perfekt sommarklocka, ja vinterklocka också för den delen :).
 
Tillbaka
Topp