• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En svår jävel att knäcka den där Tisell. Han hänger med än och är ganska drivande :D.
PSX_20190605_201751.jpg
 
Nu ska jag ge ett något bättre svar än tidigare. Grönt och guld är verkligen en fantastisk kombination! Tavlan på Lorier är verkligen helt underbar med sin textur. Upplevd kvalitet på detaljer är alldeles utsökt. Länken är bättre än på många klockor i denna prisklass. Enda minusposten på denna klocka som jag kan komma på är att den är lite hög.
Bifogar en nytagen bild på denna finfina klocka:
0531.jpg
Fasen så tjusig! Tack för svar. Hojta om du mot förmodan skulle bli sugen på att flippa :)
 
Gällande MKII KW Gilt tavla, nån som vet ifall tavlan är tillverkad ala ”sandwich” metod? Dvs minut markeringar, text (förutom 200m) är tavlans råmaterial, sedan är den svarta färgen tryckt/galvad eller hur de nu gör.

Hittar ingenstans hur tavlan är uppbyggd kan inte se de med lupp.
 
The Horizons GMT is now launched! I'm proud to also announce that orders for the 'Timekeepers' Edition featuring an Aventurine dial is now open! There are only 90 pieces made available (100 made in total but would be keeping 10 for warranty/parts etc).

Edit: Då denna version endast är avsedd för FB gruppen så har jag korrat posten, den som vill ha just denna version behöver gå med i gruppen för instruktioner!
57444686_10157402953914052_1736240911660089344_o.jpg
56622595_10157367388949052_849209485045006336_n.jpg
Såg att Zelos Horizons GMT nu fanns på Serious Watches. Än så längre verkar alla färgerna vara tillgängliga :) bra pris, 699 euro.
https://www.seriouswatches.com/collections/zelos/products/zelos-horizons-gmt-hunter-green
Zelos_Horizons_GMT_Hunter_Green_1_800x.jpg
 
Jag kikade på en homage (eller snarare en plankning) av Zenith Type 20 för ett tag sen men har helt glömt bort vad det var för märke. Är det någon som vet vad det är för klocka jag menar?

Jag minns inte mer än att de var väldigt lika till utseendet bortsett från den hemska kronan och att den kostade typ 3-4'.

serveimage(4).jpg


Ah, Helson Squadron var det tydligen!

serveimage(7).jpg
 
Senast ändrad:
Jag kikade på en homage (eller snarare en plankning) av Zenith Type 20 för ett tag sen men har helt glömt bort vad det var för märke. Är det någon som vet vad det är för klocka jag menar?

Jag minns inte mer än att de var väldigt lika till utseendet bortsett från den hemska kronan och att den kostade typ 3-4'.

serveimage(4).jpg


Ah, Helson Squadron var det tydligen!

serveimage(7).jpg
Helson kanske? :)

Edit: du hade såklart hittat och editerat ditt inlägg under tiden jag skrev mitt
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp