Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är riktigt bra,måste handla en vid tillfälle någon gång.Klockor och öl. Yes. Har lite fler laster. En livets vatten på stenar i solens sena strålar funkar också när man tagit sej 40 mil västerut. Härligt tema vi har här
Whiskeyn (hmm, lite fel, det är en bourbon) eller klockan? Bourbonen är tyvärr urdrucken, klockan tror jag inte finns på gnomons hemsida längre men jag kan numer tänka mej att släppa den ifrån mej om intresse finnsDen är riktigt bra,måste handla en vid tillfälle någon gång.
Fasen så tjusig! Tack för svar. Hojta om du mot förmodan skulle bli sugen på att flippaNu ska jag ge ett något bättre svar än tidigare. Grönt och guld är verkligen en fantastisk kombination! Tavlan på Lorier är verkligen helt underbar med sin textur. Upplevd kvalitet på detaljer är alldeles utsökt. Länken är bättre än på många klockor i denna prisklass. Enda minusposten på denna klocka som jag kan komma på är att den är lite hög.
Bifogar en nytagen bild på denna finfina klocka:
Vackert som en allitteration! @thewordfox lev upp till namnet och hjälp migstenar i solens sena strålar
Klockor och öl. Yes. Har lite fler laster. En livets vatten på stenar i solens sena strålar funkar också när man tagit sej 40 mil västerut. Härligt tema vi har här
Äger själv en Geckota C-01 och har bara gott att säga om de. Jäkligt fin finish på boetten och med BOR länken har den en skön tyngd som jag gillar. Rekommenderas varmt.Någon som har erfarenhet av geckotas klockor? Vet att strapsen är av hög kvalite men hur är det med deras klockor?
Jag har en geckota och har haft ytterligare en tidigare. Min upplevelse är väldigt bra! Mycket för pengarna och klart godkänd kundservice min senaste (översta bilden) är väldigt, väldigt bra!!Någon som har erfarenhet av geckotas klockor? Vet att strapsen är av hög kvalite men hur är det med deras klockor?
Såg att Zelos Horizons GMT nu fanns på Serious Watches. Än så längre verkar alla färgerna vara tillgängliga bra pris, 699 euro.The Horizons GMT is now launched! I'm proud to also announce that orders for the 'Timekeepers' Edition featuring an Aventurine dial is now open! There are only 90 pieces made available (100 made in total but would be keeping 10 for warranty/parts etc).
Edit: Då denna version endast är avsedd för FB gruppen så har jag korrat posten, den som vill ha just denna version behöver gå med i gruppen för instruktioner!
Som taget ur diktsamlingen Mikromärke i midsommarens månsken.Vackert som en allitteration! @thewordfox lev upp till namnet och hjälp mig
Edit: förlåt att jag klipper ut delar av ditt inlägg @kjesul men vackert skrivet
Vackert som en allitteration! @thewordfox lev upp till namnet och hjälp mig
Edit: förlåt att jag klipper ut delar av ditt inlägg @kjesul men vackert skrivet
Även en blind hön... tupp... Var är min Oscar statyett (eller vad det är man får)? Varken whiskey eller solstrålar kvar... Ni borde bli recensenter...Som taget ur diktsamlingen Mikromärke i midsommarens månsken.
Nu håller vi oss till klockan,men häll i dig lite till så skickar jag pm sen när du är ostadig .Whiskeyn (hmm, lite fel, det är en bourbon) eller klockan? Bourbonen är tyvärr urdrucken, klockan tror jag inte finns på gnomons hemsida längre men jag kan numer tänka mej att släppa den ifrån mej om intresse finns
Men om jag är för ostadig klarar jag ju inte att hantera pm?! När, när, när..?Nu håller vi oss till klockan,men häll i dig lite till så skickar jag pm sen när du är ostadig .
Så sant så sant....Men om jag är för ostadig klarar jag ju inte att hantera pm?! När, när, när..?
Värmen och saltet i svetten snabbar på oxideringen. Jag kan inte använda mina brons- och mässingsklockor när det är för varmt eftersom handleden blir grönBronsdag.
Tyvärr blir man rätt så grön av kombinationen brons och 27 grader.
Goda råd för att undvika detta?
Min är rätt så kraftigt patinerad. Kanske påverkar?
Misstänkte det var så.Värmen och saltet i svetten snabbar på oxideringen. Jag kan inte använda mina brons- och mässingsklockor när det är för varmt eftersom handleden blir grön
Japp. Hårt men santMisstänkte det var så.
Bara att vänja sig, eller invänta kylan
Inte så troligt! Men å andra sidan...så har jag känt och sagt om många klockor som sedan har fått lämna...Fasen så tjusig! Tack för svar. Hojta om du mot förmodan skulle bli sugen på att flippa
Det där är ju lömsk blodförgiftning, åk till akuten bums.Bronsdag.
Tyvärr blir man rätt så grön av kombinationen brons och 27 grader.
Goda råd för att undvika detta?
Min är rätt så kraftigt patinerad. Kanske påverkar?
Helson kanske?Jag kikade på en homage (eller snarare en plankning) av Zenith Type 20 för ett tag sen men har helt glömt bort vad det var för märke. Är det någon som vet vad det är för klocka jag menar?
Jag minns inte mer än att de var väldigt lika till utseendet bortsett från den hemska kronan och att den kostade typ 3-4'.
Ah, Helson Squadron var det tydligen!
Det där är ju lömsk blodförgiftning, åk till akuten bums.