Weberg
Guld
Säkert. Jag bara snubblade över denna och har aldrig haft en tidigare så var väl lite nyfiken.Det finns väl bättre klockor för sånt än vintage Seiko? Det är svårt med reservdelar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Säkert. Jag bara snubblade över denna och har aldrig haft en tidigare så var väl lite nyfiken.Det finns väl bättre klockor för sånt än vintage Seiko? Det är svårt med reservdelar.
Känner mig som klassens ordningsman nu, men ser att åtminstone vridningsinlägget och tavlan är AM-delar på den också.Jag tycker den ser skum ut. 6309-7040 tavla och visare. Finns det fler bilder som bättre visar boett och krona?
Såhär ser min ut från samma vinkel![]()
Jag tror du har rätt. Säkert visarna också alldeles för bra skick för att vara originalKänner mig som klassens ordningsman nu, men ser att åtminstone vridningsinlägget och tavlan är AM-delar på den också.
Svarta Tusenö Shellback såg ju riktigt intressant ut.Lite skoj från dagens besök i huvudstaden. Nytt från Tusenö och Epoch bland annat som överraskade.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
… och sist men inte minst. Dagens köp.
![]()
Mycket intressanta grejer, bra rekatLite skoj från dagens besök i huvudstaden. Nytt från Tusenö och Epoch bland annat som överraskade.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för kul bilder! Var riktigt sugen på att åka dit. Fick inte riktigt ihop det tyvärr.Lite skoj från dagens besök i huvudstaden. Nytt från Tusenö och Epoch bland annat som överraskade.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Läckert!Bra fart på havet idag med galet höga vågor. Fick bli höstklocka i sin bästa form.
![]()
![]()
![]()
Nej, inte idag. Med 3-4 meter höga vågor och klippor så kändes det lite riskabelt. Gick inte att ta sig ut heller för bryggan var borta.Läckert!
Inget bad?
Ja herregud. Då vill man inte doppa tårna.Nej, inte idag. Med 3-4 meter höga vågor och klippor så kändes det lite riskabelt. Gick inte att ta sig ut heller för bryggan var borta.![]()
Tack, nej jag har redan glömt denKöp inte. Är ett riktigt hemmabygge/franken
Om du vill ha något billigt och tåligt, men inte vill ha en av de billigare G-Shockarna så är denna ett utmärkt alternativ för 1K.
Verkligen![]()
Känns väldigt lik en av Baltics modeller va?
Jo det är ju iofs sant. Var och varannan på 60-talet typVerkligen
*som säkert är väldigt lik någon annan modell.
Aha! Den där får du gärna posta mer av! Har sneglat på Weiss ett tag. Vad tycker du om den?Fältklockdag låter rätt. Jag kontrar med Weiss:
![]()
Aha! Den där får du gärna posta mer av! Har sneglat på Weiss ett tag. Vad tycker du om den?
Haha ja tydligen kom inte bilden med som jag tänkte lägga upp med texten.Är det en användare? Ett klockmärke? En butik? En väldigt märklig person från Flen som sagt något konstigt på lokalbussen?
Det saknas en hel del information, om vi säger så.
Haha ja tydligen kom inte bilden med som jag tänkte lägga upp med texten.är iaf ett klockmärke jag hittade
![]()
Riktigt snyggSå kom den då, Avokadon -- Kiwin för @Knäckehäxan--. Som alltid med San Martin är den välbyggd med bl.a. snabbjustering i låset. LE-trams, men med en "glimt i ögat": One of 99 och inget specifikt nummer. Kommer nog ofta finnas på armen i det tilltagande höstmörkret.
![]()
![]()
Edit. Soligt, men blåsigt i Sundets Pärla.
![]()