• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sebastard

Vacheron
Nytt från William Wood. Jag gillar dom.

F43A3100-DE00-4257-B253-5C6478B23739.jpeg
8CBC37C8-A9B9-468D-AB23-DE06E705C8AA.jpeg
4ED40538-1C1B-454F-ADCA-34EFD328C43D.jpeg
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Bandbyte…

Oris fick ett originalgummi, snyggt såklart!
Casio bytte band med Vaer. Bartongummit ger nästan en integrerat look. Gillar egentligen inte raka ändlänkar men inte helt dumt ändå 🤓
02EB3003-DC1E-4AC2-9115-7F3FB07B5984.jpeg


B74F0871-D631-4490-9540-8E92C92FA16B.jpeg
F631290C-27F0-42F1-BC4E-E9F543EB4C7A.jpeg

Vad hände någonsin med den stentuffa pepsi-orisen du hade? Den ganska medtagna så att säga. Eller var den rödsvart?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vad hände någonsin med den stentuffa pepsi-orisen du hade? Den ganska medtagna så att säga. Eller var den rödsvart?

De är svart/röda (men blekt med tiden rosa/blå). Sålde den. Det var rätt dumt men men 🙈

676714BE-47BB-4423-B802-4CAC3E041DA9.jpeg

Fast glad jag fick tag i en gen 1 aquis då den också är väldigt trevlig om än två helt olika klockor. Aquis är lite större (om än mindre på pappret), och tyngre pga stål vs titan. Verken är väll samma. Tavlorna är bra på olika sätt. Älskar vågorna på tt1 men aquis har en matt tavla med mkt liv i (som är svår att fånga på bild). Summa summarum båda är ändå bra på sitt sätt 🙂
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Förköpen öppnade idag på nya Franska Medeor Watches och deras Pulsograph.

1000023858.jpg

Förköpspriset € 595 för en klocka med 20 atm WR, double dome safirglas, bezel med keramiskt/tungstensinlägg och ett G100-verk med hela 68 timmars gångreserv. Kul och spännande tycker jag och passade på att tinga en.

Mer info på:


Ingen koppling till företaget.
Ingen koppling till företaget? Det är bara en slump att det är en Dr Erik Nilzén som lämnar sitt utlåtande om klockan om man scrollar längst ner på sidan du länkade till? 🤔
PSX_20231017_220026.jpg
 

Nilzén

Cartier
Med "ingen koppling" menar jag (och de flesta tror jag) inga ekonomiska eller andra intressen. Heller inga släkt- eller vänskapsband eller vad det vara må. Jag gillar dem och det de gör. De bad att så citera mig och det fick de. Jag hoppas du är nöjd med svaret.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Med "ingen koppling" menar jag (och de flesta tror jag) inga ekonomiska eller andra intressen. Heller inga släkt- eller vänskapsband eller vad det vara må. Jag gillar dem och det de gör. De bad att så citera mig och det fick de. Jag hoppas du är nöjd med svaret.
Inte direkt om jag ska vara ärlig. Det här luktar ju knappt sälj heller, kunde lika gärna varit sponsrade inlägg.
PSX_20231017_221418.jpg
 

Nilzén

Cartier
Inte direkt om jag ska vara ärlig. Det här luktar ju knappt sälj heller, kunde lika gärna varit sponsrade inlägg.
PSX_20231017_221418.jpg
OK. Men faktum kvarstår. Jag har inga band till Medeor (tvärtom är de väl snarare en konkurrent). Vill bara pusha för en startup. Betalt för mitt förköp och känner som sagt ingen av människorna bakom. Pratar heller inte franska🤣. Jag förstår verkligen inte vad du vill uppnå men svarar gärna på dina frågor såklart.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
OK. Men faktum kvarstår. Jag har inga band till Medeor (tvärtom är de väl snarare en konkurrent). Vill bara pusha för en startup. Betalt för mitt förköp och känner som sagt ingen av människorna bakom. Pratar heller inte franska🤣. Jag förstår verkligen inte vad du vill uppnå men svarar gärna på dina frågor såklart.
Tycker bara att det är väldigt märkligt att du pushar så mycket för det med väldigt säljande text, förekommer på deras hemsida och i alla inläggen måste påpeka att du inte har en koppling till företaget. Jag får väl ta dig på orden. 🤷
 

Nilzén

Cartier
Eftersom jag HAR intressen i ett annat mikromärke försöker jag vara extremt tydlig med när jag har respektive inte har det just för att stilla nerverna hos såna som du. Nu har jag uppenbarligen varit för tydlig. Haha. Hur man än vänder sig så har man röven bak. Jag får väl hålla mig borta från diskussioner över huvud taget.

Min önskan har bara varit att fler glada klocknördar ska få upp ögonen för ett projekt som inte syns så mycket i flödena. Jag ber uppriktigt om ursäkt om jag därigenom upprört dig och/eller någon annan.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Eftersom jag HAR intressen i ett annat mikromärke försöker jag vara extremt tydlig med när jag har respektive inte har det just för att stilla nerverna hos såna som du. Nu har jag uppenbarligen varit för tydlig. Haha. Hur man än vänder sig så har man röven bak. Jag får väl hålla mig borta från diskussioner över huvud taget.

Min önskan har bara varit att fler glada klocknördar ska få upp ögonen för ett projekt som inte syns så mycket i flödena. Jag ber uppriktigt om ursäkt om jag därigenom upprört dig och/eller någon annan.
Du får förstå att det kan skapa frågor.

För att påminna dig så såg det ut såhär när du gjorde reklam för Celegin förra året:
1000004171.png


Relativt lik säljande text skulle jag säga.
Där visade det sig sedan att du faktiskt hade egna intressen.
 

Nilzén

Cartier
Du får förstå att det kan skapa frågor.

För att påminna dig så såg det ut såhär när du gjorde reklam för Celegin förra året:
1000004171.png


Relativt lik säljande text skulle jag säga.
Där visade det sig sedan att du faktiskt hade egna intressen.
Ja. Det var just utifrån dessa erfarenheter jag försökte vara extremt tydlig. Det sket sig dessvärre. Jag får fundera ett varv till kring hur jag skall göra när jag bara vill slå ett slag för eller diskutera en klocka. Kanske bättre att låta bli eller välja andra kanaler. Detta gör mig bara ledsen.
 
Förköpen öppnade idag på nya Franska Medeor Watches och deras Pulsograph.

1000023858.jpg

Förköpspriset € 595 för en klocka med 20 atm WR, double dome safirglas, bezel med keramiskt/tungstensinlägg och ett G100-verk med hela 68 timmars gångreserv. Kul och spännande tycker jag och passade på att tinga en.

Mer info på:


Ingen koppling till företaget.

Gillar designen och färgkombinationen. 🤩 Men vad är en pulsometer egentligen? Sekundvisaren är fullängd men annars ser den normal ut.

Du får förstå att det kan skapa frågor.

För att påminna dig så såg det ut såhär när du gjorde reklam för Celegin förra året:
1000004171.png


Relativt lik säljande text skulle jag säga.
Där visade det sig sedan att du faktiskt hade egna intressen.

Hellre fria än fälla. Bara för att han en gång smygpushat reklam för ett klockmärke han är delägare behöver inte allt @nilzen skriver vara shady.
 

Sebastard

Vacheron
Gillar designen och färgkombinationen. 🤩 Men vad är en pulsometer egentligen? Sekundvisaren är fullängd men annars ser den normal ut.



Hellre fria än fälla. Bara för att han en gång smygpushat reklam för ett klockmärke han är delägare behöver inte allt @nilzen skriver vara shady.
Äh lägg av nu. @Nilzén är en svintrevlig entusiast jag lärt känna under åren som nörd. Inga fler påhopp nu. Ta sån skit via pm istället när en faktisk grund saknas och bara en teori status.
 

Nilzén

Cartier
Gillar designen och färgkombinationen. 🤩 Men vad är en pulsometer egentligen? Sekundvisaren är fullängd men annars ser den normal ut.
Sekundvisaren är lång för att 2 ggr/min passera en given punkt på bezeln och möjliggöra snabbare avläsning. På bezeln ser du, istället för sedvanlig upp- eller nedräkning två skalor (med två lume:ade utgångspunkter) en som räknar puls och en andningsfrekvens enligt typ samma princip som en tachymeter.
 
Topp