• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ny Stop 2 Go från Mondaine.
Den förra hade en krona, nya verkar ha en knapp som man trycker på för att ställa?
Sekundvisaren stannar två sekunder vid 12.00 - gör så på alla stationer i Schweiz för att synka alla klockor.
Gillar att lumen sitter på baksidan av visarna :)

MST.4101B.LBV.2SE-UVS1-_2023.jpg

Senast ändrad:
Jag har min 6105-homage idag. Men viktigast med den här är dotterns namn på tavlan. Det är en San Martin-klocka, många av oss här i tråden har eller har haft olika versioner av deras homager och de flesta verkar nöjda med dem. Även jag. Men något jag sällan ser är omdömen om deras band. Det här är ett av de mest bekväma gummin jag har och det kom med beställningen av den plus andra dotterns homage-klocka för flera år sen. Någon annan som har samma upplevelse eller raka motsatsen?
46C74E1B-AD28-42D7-9E29-0004D154B819.jpeg
61D7E9CD-2FC1-4165-825E-E78E7741040C.jpeg

Den här var ju trevlig för 237 dollars...

Dumas är en mycket trevlig och lättburen modell. Jag köpte min för ett drygt år sedan och då täckte Spinnaker momsen så jag hade den hemma för <2,5K. Fr.o.m. 25/10 i år får man ta momsen själv och då landar den väl på ca 3,3K. Fortfarande prisvärt. 👍
20231106_140726.jpg

TImex gör mycket skoj :)

3782_TC23_alt_lifestyle_featured_TW2W22200.jpg

Det är nu man börjar få "riktiga" må-bra-kickar. Tycker absolut du ska testa åtminstone 😁
@KandreasF vet vad jag snackar om, han kör garanterat på i vinter också?
IMG_5234.jpeg

Längtar. Men frugan har läst en ”hjärtattack i vattnet ensam” för många artiklar i Aftoblaskan och vill ej låta mig åka ensam. Vilket är det sköna, först i och slå upp vaken. Sen en kopp te i bilen. Helt underbart.

Tillbaka
Topp