• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Om det nu ändå är höst och blött och mörkt kan man ju i alla fall tycka att det är lite vackert.
20231104_123154.jpg

Dagens (om än nog byte till Oris sen)…
C94FBD85-48C5-4D85-8DA9-8204E239AE8C.jpeg

Och till byteslördag ett pelicase och Casio A1100 på länk. Bytes gärna mot dykare eller pilot/krono. Skulle också kunna tänka mig köpa en billig (~1000kr) mikrodykare med 22mm luggar då det finns så mkt band i lådan till det som vill användas 🙈

5D745B08-86C2-41CA-B472-A099E4E79A60.jpeg
10FAFFB4-4B57-40B4-A984-C0CC4895C3B7.jpeg
63F10CEE-2E69-48C3-A42F-5C2A740408CF.jpeg

Noterade igår kväll att den Gruppo Gamma som jag varit så nöjd med inte är tät. Tvättade av den i handfatet varefter det lite senare blev imma på glasets insida. Den ska klara 100 m...

Klockan är ju uttagen i mitten av september så det är gott om garanti kvar. Men att skicka dit den känns inte så kul, med tull och grejer.
Har någon erfarenhet av liknande situation och hur hanterades den?

Noterade igår kväll att den Gruppo Gamma som jag varit så nöjd med inte är tät. Tvättade av den i handfatet varefter det lite senare blev imma på glasets insida. Den ska klara 100 m...

Klockan är ju uttagen i mitten av september så det är gott om garanti kvar. Men att skicka dit den känns inte så kul, med tull och grejer.
Jag har en Lorier Falcon vars plexiglas inte var tätt. Fick precis som du imma innanför, efter lite vattenlek. Eftersom jag köpte den direkt ifrån Lorier i New York, kontaktade jag dem och fick skicka tillbaka den för garantiärende. Gick hur smidigt som helst och i och med att det var en service påverkades jag heller inte av tullen.

Kontakta Gruppo Gamma så löser de det.

Jag har en Lorier Falcon vars plexiglas inte var tätt. Fick precis som du imma innanför, efter lite vattenlek. Eftersom jag köpte den direkt ifrån Lorier i New York, kontaktade jag dem och fick skicka tillbaka den för garantiärende. Gick hur smidigt som helst och i och med att det var en service påverkades jag heller inte av tullen.

Kontakta Gruppo Gamma så löser de det.
Tack!

Trist. Men kontakta Gruppo Gamma för att starta ett garantiärende. De kommer förmodligen vilja att du skickar klockan till dem. Tänk på att ansöka om att få tillbaka momsen i samband med att du skickar klockan. När den är fixad kommer du förmodligen få betala moms igen.

Trist. Men kontakta Gruppo Gamma för att starta ett garantiärende. De kommer förmodligen vilja att du skickar klockan till dem. Tänk på att ansöka om att få tillbaka momsen i samband med att du skickar klockan. När den är fixad kommer du förmodligen få betala moms igen.

Kalas! Det var precis vad jag behövde veta! 👌

Fick svar rätt snabbt.
Det låter som att det finns en servicepartner inom EU som han vidarebefordrade frågan till. Kanske blir det dit den får gå. Vi får se.

Tillbaka
Topp