• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hoffman 40 mm. Utkörd till jobbet nu.
65D1E7C1-C8E7-4B03-A877-826EBA662137.jpeg

Nytt in idag. Kvällens aktivitet är spikad.
PXL_20210621_143419786.jpg
Den
Haft en del hyfsat likadana klockor av olika fabrikat, väldigt svag för ana-digi och kvalitetskvarts. Du tänker nog på min Certina DS Podium, såld av trisstess, skulle nog behållt den med facit i hand.... och så gick den ju upp i pris på bara ett par veckor också efter att jag sålt den :D Jag är inget fan av titan, gillar inte den lite plastiga känslan. Sen var det en äldre modell också, denna har lite mer funktioner bl.a. så visar den vecka och utöver dag/datum/år vilket jag gillar. Hade en Hamilton Khaki Pilot som också gjorde det, och jag ångrar lite att jag sålde den också :D Skall försöka att komma ihåg kölappen ;)
22809103-1.1024.jpg
20155479-1.1024.jpg
23691121-1.1024.jpg
23378098-1.1024.jpg
23399191-1.1024.jpg
19443446-1.1024.jpg
certinan ans digi, har samma, försöker desperat hitta en bruksanvisning.tips var man hittar den? Får inte ihop hur den funkar, jo att ställa tiden , men den har väl andra funktioner oxå??

Någon som vet ungefär vad det kan kosta att byta lume på visarna (till c3) och måla tim/minutvisare vita?
EF247C01-CBDD-4762-9523-AC568DED469E.jpeg

Någon förövrigt som testat cns Bund-band? Fubderar lite på ett, vill inte lägga mkt, men inte ha skit heller 🙈
Jag är väl lite av bund-entusiast men cns bund imponerar inte så stort på mig. I mitt tycke för kort bundplatta. Annars passar formen bra till rund boett. Vad har du för lug-vidd på den där?Det här är ett 18 mm. Om du vill testa kan jag skicka det så du kan prova. Skicka PM i så fall.
20231107_205633.jpg

Jag är väl lite av bund-entusiast men cns bund imponerar inte så stort på mig. I mitt tycke för kort bundplatta. Annars passar formen bra till rund boett. Vad har du för lug-vidd på den där?Det här är ett 18 mm. Om du vill testa kan jag skicka det så du kan prova. Skicka PM i så fall.
20231107_205633.jpg

Är 20mm dessvärre men tack för erbjudandet och för tankarna kring bandet, kanske blir något annat då 🙂

Trist.
Hur funkar den där mätaren?
Häll i vatten till röda linjen. Häng klockan i krokarna på stången i locket. Stäng igen den och dra fast locket.
Pumpa upp tryck upp till 6 bar. Vänta 2-3 minuter. Sänk ner klockan i vattnet m h a staven. Släpp omgående ut övertycket. Iaktta klockan.
Är den otät kommer den då att ha ett övertyck om 6 bar i sig som vill ut. Det bubblar som när du kollar var du hade punka på cykelslangen när du trycker ner den i en hink med vatten.

Tyvärr 😭

Häll i vatten till röda linjen. Häng klockan i krokarna på stången i locket. Stäng igen den och dra fast locket.
Pumpa upp tryck upp till 6 bar. Vänta 2-3 minuter. Sänk ner klockan i vattnet m h a staven. Släpp omgående ut övertycket. Iaktta klockan.
Är den otät kommer den då att ha ett övertyck om 6 bar i sig som vill ut. Det bubblar som när du kollar var du hade punka på cykelslangen när du trycker ner den i en hink med vatten.

Tyvärr 😭
Var lite försiktig och släpp inte ut trycket för snabbt bara. Har hört skräckhistorier om folk som skjutit ut glaset och fyllt klockan med vatten.

Är 20mm dessvärre men tack för erbjudandet och för tankarna kring bandet, kanske blir något annat då 🙂
Kan rekommendera watch band center. Stort urval ang färg och form. Även varierande priser.

Kan ju fråga, ingen som har en Wolbrook World timer (quartz) i lådorna att sälja? Sugen på ännu en (svart tavla, resten spelar nog mindre roll) 🤓

Tillbaka
Topp