Ska erkänna att det är just 24 mm som får mig att tveka. Men jag skulle gärna prova och bli övertygad.Nej det var taskigt![]()
Yes, 24mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska erkänna att det är just 24 mm som får mig att tveka. Men jag skulle gärna prova och bli övertygad.Nej det var taskigt![]()
Yes, 24mm.
Både länken och gummit är 20mm vid spännet. Så det tror jag inte du behöver oroa dig förSka erkänna att det är just 24 mm som får mig att tveka. Men jag skulle gärna prova och bli övertygad.
24mm måste inte nödvändigtvis kännas så stort - jag var länge av uppfattningen att 22 var för stort för mig men har nu sprungit runt med 24 i flera veckor och tycker att det sitter toppen, trots pinnarmar.Ska erkänna att det är just 24 mm som får mig att tveka. Men jag skulle gärna prova och bli övertygad.
24mm måste inte nödvändigtvis kännas så stort - jag var länge av uppfattningen att 22 var för stort för mig men har nu sprungit runt med 24 i flera veckor och tycker att det sitter toppen, trots pinnarmar.
Formen gör mer för känslan än siffermåttet vid den bredaste punkten, upplever jag personligen iaf![]()
Har gjort exakt samma sakJag som sålde min Turtle för den var för stor och sedan gick o köpte 44mm Panna. Allt är inbillning och man vänjer sigSen är jag sjuk i huvudet och inte helt konsekvent i mitt tänkande
![]()
Söker en Beater men lyckas inte hitta något riktigt intressant.
Nu tittar jag på Homage-marknaden, har tidigare inte varit så på där men lite sugen att testa en lite mindre klocka och har möjlighet till en mindre peng att prova här.
Fundera på två olika och undrar om någon testat modellen i fråga.
Octopus kraken titan
![]()
Cadisen
![]()
Så har någon testat eller vet med sig direkt att det är hiss eller diss?
Försöker avgöra vilken som känns bäst. Svart eller blå?
![]()
Grym den där! Påminner lite om min 60-tals italienare både till storlek och utseende. Speciellt då min saknar sin bezel och går i Brandos fotspårDet blev ett bandbyte på Stora Ögat. Denna får mycket handledstid just nu - bästa kronografen jag haft i min ägo.
![]()
100% löjligt snygg klocka!Det blev ett bandbyte på Stora Ögat. Denna får mycket handledstid just nu - bästa kronografen jag haft i min ägo.
![]()
Kan tyvärr inte uttala mig om klockorna men tror att jag såg en sådan eller liknande Cadisen ute på köp & säljSöker en Beater men lyckas inte hitta något riktigt intressant.
Nu tittar jag på Homage-marknaden, har tidigare inte varit så på där men lite sugen att testa en lite mindre klocka och har möjlighet till en mindre peng att prova här.
Octopus kraken titan
![]()
Cadisen
![]()
Ja, helt klart många likheter designmässigt. Detta ska vara en reissue från en bortglömd modell i Longines' arkiv - originalet är från 1930-talet om jag minns rätt. Jag har sett bild på originalet och det är i princip en exakt kopia fast med modern teknologi. Det gjordes sååå många fina klockor under den eran...Grym den där! Påminner lite om min 60-tals italienare både till storlek och utseende. Speciellt då min saknar sin bezel och går i Brandos fotspår
(sorry off topic)
![]()
Tack! Och kronografen kommer faktiskt till nytta när jag bakar och lagar mat. Trodde jag skulle ha den som dekoration enbart, men jag använder den väldigt ofta märker jag.100% löjligt snygg klocka!
Söker en Beater men lyckas inte hitta något riktigt intressant.
Octopus kraken titan
![]()
Cadisen
![]()
Octopus är en av mina favoriter just nu. Väldigt mycket kvalitetskänsla för pengarna. (Har även en blå över om du är sugen.)Söker en Beater men lyckas inte hitta något riktigt intressant.
Octopus kraken titan
![]()
Cadisen
![]()
Känner nog med att det är den som gäller
Ja den ser helt klart riktigt bra ut, sen kostar den nästa 3x mot vad Cadisen kostar bara ca 1k ny.Jag är övertygad om att Octopus håller mycket högre kvalite...
Du har övertygat migOctopus är en av mina favoriter just nu. Väldigt mycket kvalitetskänsla för pengarna. (Har även en blå över om du är sugen.)
Yes! GG:s senaste Peacemaker-serie är fantastiskt fin. Släpper modell efter modell och alla är grymma!Ojojoj!
![]()
Yes! GG:s senaste Peacemaker-serie är fantastiskt fin. Släpper modell efter modell och alla är grymma!
Kommer du förbeställa?
Tänk inte så. Peacemaker bärs väldigt fint på armen och 24 mm band hjälper till att balansera den även på mindre handlederJag suger på karamellen...43mm är 1mm större än vad jag satt som maxgräns för mig![]()
Tänk inte så. Peacemaker bärs väldigt fint på armen och 24 mm band hjälper till att balansera den även på mindre handleder![]()
Vädret hör november till och bilden dokumenterar det på bästa sätt.Gammel-citizen på handleden idag. Det är lite blött idag.
![]()