• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ska erkänna att det är just 24 mm som får mig att tveka. Men jag skulle gärna prova och bli övertygad.
24mm måste inte nödvändigtvis kännas så stort - jag var länge av uppfattningen att 22 var för stort för mig men har nu sprungit runt med 24 i flera veckor och tycker att det sitter toppen, trots pinnarmar.

Formen gör mer för känslan än siffermåttet vid den bredaste punkten, upplever jag personligen iaf 🙂

24mm måste inte nödvändigtvis kännas så stort - jag var länge av uppfattningen att 22 var för stort för mig men har nu sprungit runt med 24 i flera veckor och tycker att det sitter toppen, trots pinnarmar.

Formen gör mer för känslan än siffermåttet vid den bredaste punkten, upplever jag personligen iaf 🙂

Jag som sålde min Turtle för den var för stor och sedan gick o köpte 44mm Panna. Allt är inbillning och man vänjer sig 🤪 Sen är jag sjuk i huvudet och inte helt konsekvent i mitt tänkande 😂

Jag som sålde min Turtle för den var för stor och sedan gick o köpte 44mm Panna. Allt är inbillning och man vänjer sig 🤪 Sen är jag sjuk i huvudet och inte helt konsekvent i mitt tänkande 😂
Har gjort exakt samma sak 😂

För mig var det nog en köttig AM-länk som inte smalnade av (iaf inte särskilt mkt) som fick Seikon att kännas för stor på armen.

Det var iofs ett tag sedan och efter den har andra stora klockor hunnit passera och möjligen bidra till viss tillvänjning.

Mysigt med kväll och lume
EBE0AF53-98B6-46DD-99C2-A36491451CE5.jpeg

Söker en Beater men lyckas inte hitta något riktigt intressant.
Nu tittar jag på Homage-marknaden, har tidigare inte varit så på där men lite sugen att testa en lite mindre klocka och har möjlighet till en mindre peng att prova här.
Fundera på två olika och undrar om någon testat modellen i fråga.

Octopus kraken titan
Screenshot_20231109_092232_Samsung Internet.jpg

Cadisen
Screenshot_20231109_092134_Samsung Internet.jpg

Så har någon testat eller vet med sig direkt att det är hiss eller diss?

Senast ändrad:
Nu tittar jag på Homage-marknaden, har tidigare inte varit så på där men lite sugen att testa en lite mindre klocka och har möjlighet till en mindre peng att prova här.

Octopus kraken titan

Cadisen

👇🏼
Försöker avgöra vilken som känns bäst. Svart eller blå?

72ABB513-4075-4514-81EC-850D665CDC6A.jpeg

Octopus kraken titan

Cadisen

Kan tyvärr inte uttala mig om klockorna men tror att jag såg en sådan eller liknande Cadisen ute på köp & sälj

Grym den där! Påminner lite om min 60-tals italienare både till storlek och utseende. Speciellt då min saknar sin bezel och går i Brandos fotspår :D
(sorry off topic)

60E96314-60A7-4664-828A-264AEE112D9F.jpeg
Ja, helt klart många likheter designmässigt. Detta ska vara en reissue från en bortglömd modell i Longines' arkiv - originalet är från 1930-talet om jag minns rätt. Jag har sett bild på originalet och det är i princip en exakt kopia fast med modern teknologi. Det gjordes sååå många fina klockor under den eran...
100% löjligt snygg klocka!
Tack! Och kronografen kommer faktiskt till nytta när jag bakar och lagar mat. Trodde jag skulle ha den som dekoration enbart, men jag använder den väldigt ofta märker jag.

Senast ändrad:

Octopus kraken titan

Cadisen

Jag är övertygad om att Octopus håller mycket högre kvalite...

Octopus kraken titan

Cadisen

Octopus är en av mina favoriter just nu. Väldigt mycket kvalitetskänsla för pengarna. (Har även en blå över om du är sugen.)

Känner nog med att det är den som gäller
Jag är övertygad om att Octopus håller mycket högre kvalite...
Ja den ser helt klart riktigt bra ut, sen kostar den nästa 3x mot vad Cadisen kostar bara ca 1k ny.
Octopus är en av mina favoriter just nu. Väldigt mycket kvalitetskänsla för pengarna. (Har även en blå över om du är sugen.)
Du har övertygat mig ;)
Sålde min padi Turtle bara för att den var blå för att mina andra två klockor just nu har precis blå tavla.
Måste ha en annan färg nu, det är sen gammalt.

Tillbaka
Topp