• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Affe-trippel på canvas för under 3k.

EC9FB431-3E07-478D-AB4D-688F8182B662.jpeg

Nytt in! Ser ju rätt trevlig ut. 🥰
IMG_0448.jpeg
IMG_0450.jpeg
IMG_0451.jpeg
IMG_0452.jpeg
Härligt! 👏 Ser riktigt bra ut! 👌
Jag är lite på G då de sänkt priset med ca 3K.
Är inne i en "villhöver kronograf period" just nu och vill gärna ha en MALM igen. Hade en AirWolf UTC en kort tid för två år sedan, men den var för hårt blästrad för min smak. Vill gärna ha lite bling i en blandning av borstat och polerat.

Härligt! 👏 Ser riktigt bra ut! 👌
Jag är lite på G då de sänkt priset med ca 3K.
Är inne i en "villhöver kronograf period" just nu och vill gärna ha en MALM igen. Hade en AirWolf UTC en kort tid för två år sedan, men den var för hårt blästrad för min smak. Vill gärna ha lite bling i en blandning av borstat och polerat.
Ja, lite överraskad över hur snygg den ser ut! Har inte plastat av, men länken är delvis polerad, så den blir nog lite blingig! :heart:

Sjukt fin! Hur ser den ut från sidan, tjock bakåt eller ok?
Måtten ska vara 41 × 48,8 × 14,7 mm. Men i dessa 14,7 mm är också det boxade safirglaset inräknat. Jag tycker inte att den bärs tjockt eller stort utan riktigt behagligt. Kan verkligen rekommendera BigEye. Det enda negativa är som sagt 30 m WR, vilket innebär att den i princip ska hållas torr. Ingen sommarklocka med andra ord...
20231110_134927.jpg

Ja, lite överraskad över hur snygg den ser ut! Har inte plastat av, men länken är delvis polerad, så den blir nog lite blingig! :heart:
Här råder egentligen ingen brist på kronografer. Finns nog minst ett halvt dussin i lådorna, men lite nytt piggar alltid upp. Velar lite mellan MALM Dalton II och Bulovas reissue av "The Parking Meter" vars original de lanserade för 50 år sedan. Då med automatverk och nu med kvartsverk. Det uret är väl mer coolt än snyggt, men det triggar lite då jag som 19-åring vintern 1973 såg den i USA. Jag hade dock fått en Citizen Bullhead I 18-årspresent året innan samt att jag skulle rycka in i lumpen då jag kom hem och behövde spara pengarna.
Screenshot_20231031_152812_Chrome~2.jpg

Här råder egentligen ingen brist på kronografer. Finns nog minst ett halvt dussin i lådorna, men lite nytt piggar alltid upp. Velar lite mellan MALM Dalton II och Bulovas reissue av "The Parking Meter" vars original de lanserade för 50 år sedan. Då med automatverk och nu med kvartsverk. Det uret är väl mer coolt än snyggt, men det triggar lite då jag som 19-åring vintern 1973 såg den i USA. Jag hade dock fått en Citizen Bullhead I 18-årspresent året innan samt att jag skulle rycka in i lumpen då jag kom hem och behövde spara pengarna.
Screenshot_20231031_152812_Chrome~2.jpg

Ja, ser lite kul ut. Mer det, än snygg som sagt. Det finns en Seiko 5:a som har lite samma vibbar och färg, men visst. Inte parking meter då.. 😇

Ja, ser lite kul ut. Mer det, än snygg som sagt. Det finns en Seiko 5:a som har lite samma vibbar och färg, men visst. Inte parking meter då.. 😇
Under tiden får jag väl bl.a. använda den Tusenö jag köpte av dig för något år sedan. Forfarande inte behövt byta batteri trots att det är snart fyra år sedan du köpte den (2019-11-22).
20231110_144226.jpg

Tillbaka
Topp