Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt fin! Hur ser den ut från sidan, tjock bakåt eller ok?Det blev ett bandbyte på Stora Ögat. Denna får mycket handledstid just nu - bästa kronografen jag haft i min ägo.
![]()
Härligt!Nytt in! Ser ju rätt trevlig ut.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, lite överraskad över hur snygg den ser ut! Har inte plastat av, men länken är delvis polerad, så den blir nog lite blingig!Härligt!Ser riktigt bra ut!
Jag är lite på G då de sänkt priset med ca 3K.
Är inne i en "villhöver kronograf period" just nu och vill gärna ha en MALM igen. Hade en AirWolf UTC en kort tid för två år sedan, men den var för hårt blästrad för min smak. Vill gärna ha lite bling i en blandning av borstat och polerat.
Måtten ska vara 41 × 48,8 × 14,7 mm. Men i dessa 14,7 mm är också det boxade safirglaset inräknat. Jag tycker inte att den bärs tjockt eller stort utan riktigt behagligt. Kan verkligen rekommendera BigEye. Det enda negativa är som sagt 30 m WR, vilket innebär att den i princip ska hållas torr. Ingen sommarklocka med andra ord...Sjukt fin! Hur ser den ut från sidan, tjock bakåt eller ok?
Här råder egentligen ingen brist på kronografer. Finns nog minst ett halvt dussin i lådorna, men lite nytt piggar alltid upp. Velar lite mellan MALM Dalton II och Bulovas reissue av "The Parking Meter" vars original de lanserade för 50 år sedan. Då med automatverk och nu med kvartsverk. Det uret är väl mer coolt än snyggt, men det triggar lite då jag som 19-åring vintern 1973 såg den i USA. Jag hade dock fått en Citizen Bullhead I 18-årspresent året innan samt att jag skulle rycka in i lumpen då jag kom hem och behövde spara pengarna.Ja, lite överraskad över hur snygg den ser ut! Har inte plastat av, men länken är delvis polerad, så den blir nog lite blingig!![]()
Ja, ser lite kul ut. Mer det, än snygg som sagt. Det finns en Seiko 5:a som har lite samma vibbar och färg, men visst. Inte parking meter då..Här råder egentligen ingen brist på kronografer. Finns nog minst ett halvt dussin i lådorna, men lite nytt piggar alltid upp. Velar lite mellan MALM Dalton II och Bulovas reissue av "The Parking Meter" vars original de lanserade för 50 år sedan. Då med automatverk och nu med kvartsverk. Det uret är väl mer coolt än snyggt, men det triggar lite då jag som 19-åring vintern 1973 såg den i USA. Jag hade dock fått en Citizen Bullhead I 18-årspresent året innan samt att jag skulle rycka in i lumpen då jag kom hem och behövde spara pengarna.
![]()
Silver-Tone Dial Leather Strap Parking Meter 98B390 | Bulova
Inspired by the iconic original introduced in 1973 during “The Golden Age of the Bulova Chronograph,” Bulova is proud to present the Archive Re-edition of the sensational timepiece, known as the “Parking Meter.” The return of the coveted classic features the reimagined signature design of the...www.bulova.com
Under tiden får jag väl bl.a. använda den Tusenö jag köpte av dig för något år sedan. Forfarande inte behövt byta batteri trots att det är snart fyra år sedan du köpte den (2019-11-22).Ja, ser lite kul ut. Mer det, än snygg som sagt. Det finns en Seiko 5:a som har lite samma vibbar och färg, men visst. Inte parking meter då..![]()
Faaan va kalltTrevlig fredag från Mordor!
![]()
![]()
Haha tvåa på den - fy fan!Faaan va kallt
Det citatet är veckans bästa. Tack, det tar jag med mig in i helgen.Finns det något som signalerar handlingskraft mer än denim + Aqualand?Inte nödvändigtvis en helt sanningsenlig signal..
![]()
Beställt min första klocka från Lorier - Väntar med spänning på leverans. Har spanat länge på micro/independent märken men sällan köpt så ska bli kul och se hur långt de har kommit!
Bifogar bild för liva upp lite
![]()
Bara det att den kommer på det där ljuvliga gummit från Bonetto Cinturini!Beställt min första klocka från Lorier - Väntar med spänning på leverans. Har spanat länge på micro/independent märken men sällan köpt så ska bli kul och se hur långt de har kommit!
Bifogar bild för liva upp lite
![]()