• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nu även på Instagram.
Det går bra nu @Delgada
IMG_1489.jpeg
 

Delgada

Patek
Uppdatering avseende mitt projekt att förbättra färgen på ett brunt läder bund.
Det har legat i earl grey tea, rött rooibos tea och därefter i svart tea med nån fruktsmak för att neutralisera doften från rooibos.
Efter detta nåt dygn i teakolja.
Ursköljd med kokhett vatten och därefter torkat... Blev det nåt bra då?
20231124_073821.jpg

Jo det blev bättre, men inte så bra som jag hoppades.
Allt frid fröjd nu då?
Icke!
Åhfyförsatan vad det luktar om bandet nu!! Jordgubbs-bensin typ. Livet är en prövning...😖

Vad jag dock med säkerhet kan konstatera är att man inte behöver vara så nervös att ett läder ska förstöras om det blir blött. Detta läder har utsatts för flera bad i 98-gradigt vatten, legat kvar i kallnande tea över natten osv. Det har inte lösts upp eller spruckit eller förvandlats till en ond demon.
Så vattelek och simning med läder kan härmed deklareras som tillåtet.

Frågan är hur jag ska göra med doften nu. Man vill ju inte stinka petroleum-frukt. Det får vädra ett tag så får vi se.🙄

Men lite roligt har jag allt haft.😄👍
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Uppdatering avseende mitt projekt att förbättra färgen på ett brunt läder bund.
Det har legat i earl grey tea, rött rooibos tea och därefter i svart tea med nån fruktsmak för att neutralisera doften från rooibos.
Efter detta nåt dygn i teakolja.
Ursköljd med kokhett vatten och därefter torkat... Blev det nåt bra då?
20231124_073821.jpg

Jo det blev bättre, men inte så bra som jag hoppades.
Allt frid fröjd nu då?
Icke!
Åhfyförsatan vad det luktar om bandet nu!! Jordgubbs-bensin typ. Livet är en prövning...😖

Vad jag dock med säkerhet kan konstatera är att man inte behöver vara så nervös att ett läder ska förstöras om det blir blött. Detta läder har utsatts för flera bad i 98-gradigt vatten, legat kvar i kallnande tea över natten osv. Det har inte lösts upp eller spruckit eller förvandlats till en ond demon.
Så vattelek och simning med läder kan härmed deklareras som tillåtet.

Frågan är hur jag ska göra med doften nu. Man vill ju inte stinka petroleum-frukt. Det får vädra ett tag så får vi se.🙄

Men lite roligt har jag allt haft.😄👍
Är det ens riktigt läder? Ser rätt plastigt ut på bilden 🙂
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Veganskt läder 🤪
Vet inte hur det funkar med veganskt ”läder” men annars är narvsvärta bra. Gissar att det veganska inte tar upp någon vätska och därför inte helller ändrar färg om man inte målar det.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Uppdatering avseende mitt projekt att förbättra färgen på ett brunt läder bund.
Det har legat i earl grey tea, rött rooibos tea och därefter i svart tea med nån fruktsmak för att neutralisera doften från rooibos.
Efter detta nåt dygn i teakolja.
Ursköljd med kokhett vatten och därefter torkat... Blev det nåt bra då?
20231124_073821.jpg

Jo det blev bättre, men inte så bra som jag hoppades.
Allt frid fröjd nu då?
Icke!
Åhfyförsatan vad det luktar om bandet nu!! Jordgubbs-bensin typ. Livet är en prövning...😖

Vad jag dock med säkerhet kan konstatera är att man inte behöver vara så nervös att ett läder ska förstöras om det blir blött. Detta läder har utsatts för flera bad i 98-gradigt vatten, legat kvar i kallnande tea över natten osv. Det har inte lösts upp eller spruckit eller förvandlats till en ond demon.
Så vattelek och simning med läder kan härmed deklareras som tillåtet.

Frågan är hur jag ska göra med doften nu. Man vill ju inte stinka petroleum-frukt. Det får vädra ett tag så får vi se.🙄

Men lite roligt har jag allt haft.😄👍
Underbart tokigt allihopa 🙂.
 
Topp