• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Meridius

Panerai
2-Faktor
Han är en blandning av hund, katt, rådjur, ko och hamster typ. 🤷
1000002546.jpg


Klocka och hund för topic!
1000002550.jpg

Fantastiskt vacker hund!
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Otroligt fint, klassiskt ur och Cartiers roll i armbandsurets utveckling är utan tvekan fundamental. Jag tvekar däremot lite på att Tank funnits så länge som 100 hundra år (10000 år). Det första kända soluret är daterat till ca år 1500 före modern tideräkning och någonstans har jag på känn att soluret kom först.
Tänk om det skulle visa sig att soluret är en homage till Tank 🤯 Ett skamlöst plagiat för dem som inte hade råd med en Cartier
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Skulle suttit i bilen på väg mot julfirande, men istället sitter jag i soffan omringad av sovande ungar och hundar. Kändes inte värt att ge sig ut i trafiken för en längre resa i skitvädret. Nåväl, det blir väl åtminstone en vit jul för en gångs skull
1000005106.jpg

Har ni så dåligt väder i kumlatrakten?
I Uppsala småsnöar det bara lite...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ojdå?
Jag har läst någonstans att den rasen är lite allergisk mot klockor som har något med tunnlar att göra? Kanske dags att jag ska befria dig från den 😀?
Haha, det vet man ju för just den blandrasen är så extremt väldokumenterad! 🤣 Han har dock tax i sig, de är ju avlade för att springa i tunnlar? 🤔😁
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Håller med diverse hyllningar, den är riktigt trevlig 😊 Tack @KandreasF för möjligheten 👌🏻
Momentum SQ30 Eclipse
IMG_20231222_160653.jpg
IMG_20231222_160412.jpg
IMG_20231222_160603.jpg


Nu har (nog 😬😅) sista klockan för detta året landat. Passar på att önska er alla en förhoppningsvis lugn God Jul 🎅🏻 Men kommer säkert fler bilder 😊
Ja, det är ett riktigt trevligt ur. Ett av få med svart boett som fallit mig i smaken. Sen är det alltid gott med en orange minutvisare. Kan bli mitt första soldrivna ur och ligger i pipen som första köp 2024. God Jul på sig själv! 🎅🎄🎁
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Kokar skinka och saltar mandlar med det dressigaste jag har, Seiko Sportsman. Det är en av de första mekaniska klockorna jag köpte för länge sedan. Köpte den på Ebay för en tusing om jag minns rätt. Den används i princip aldrig men har ändå fått stanna i samlingen.
IMG_0935.jpeg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Bandet är tillverkat av bandkonstnären @SpaceAce 👍.
Har sen blekt och rufsat till det lite själv för att få en lite mer härjad känsla 🙋.
Ja, han är en mästare! 👌 Det här bandet har han gjort av en ca 100 år gammal vapenväska. Råa kanter för att det med tiden skall fransa sig lite och få ett än mer "distressed" utseende.
1000008924.jpg
 
Topp