Han är en blandning av hund, katt, rådjur, ko och hamster typ.
![]()
Klocka och hund för topic!
![]()
Fantastiskt vacker hund!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Han är en blandning av hund, katt, rådjur, ko och hamster typ.
![]()
Klocka och hund för topic!
![]()
Tänk om det skulle visa sig att soluret är en homage till TankOtroligt fint, klassiskt ur och Cartiers roll i armbandsurets utveckling är utan tvekan fundamental. Jag tvekar däremot lite på att Tank funnits så länge som 100 hundra år (10000 år). Det första kända soluret är daterat till ca år 1500 före modern tideräkning och någonstans har jag på känn att soluret kom först.
KloktSkulle suttit i bilen på väg mot julfirande, men istället sitter jag i soffan omringad av sovande ungar och hundar. Kändes inte värt att ge sig ut i trafiken för en längre resa i skitvädret. Nåväl, det blir väl åtminstone en vit jul för en gångs skull
![]()
Skulle suttit i bilen på väg mot julfirande, men istället sitter jag i soffan omringad av sovande ungar och hundar. Kändes inte värt att ge sig ut i trafiken för en längre resa i skitvädret. Nåväl, det blir väl åtminstone en vit jul för en gångs skull
![]()
Snöar inte supermycket för stunden men blåser en del, och har under förmiddagen varit ett gäng fallna träd som blockerat vår färdväg, och vill gärna inte sitta fast i nån bilkö med två småttingar i baksätetHar ni så dåligt väder i kumlatrakten?
I Uppsala småsnöar det bara lite...
Hoppas, men i eget ego syfte - hoppas ej, har en kund i USA som precis ska pröjsa mig i Euro, så det kan ligga så ett tag till![]()
Men sicken bananvaluta vi har ändock, när jag plugga i staterna för 1000 år sen fick vi 1 usd för ca 7 sek, o beggade gmt’s låg runt 30k, var fn bättre förr
Juni 1972 var CHF-SEK 1:1Men sicken bananvaluta vi har ändock, när jag plugga i staterna för 1000 år sen fick vi 1 usd för ca 7 sek, o beggade gmt’s låg runt 30k, var fn bättre förr
Alla sorter typ; Basenji, Buhund, Labrador, Tax, Skotte + någon annan okänd Terrier.Galet fin, vad är han för nått?
Ojdå?Alla sorter typ; Basenji, Buhund, Labrador, Tax, Skotte + någon annan okänd Terrier.
Nu är det dags för promenad!
![]()
Åh...lite basenji alltså. Kan han skälla?Alla sorter typ; Basenji, Buhund, Labrador, Tax, Skotte + någon annan okänd Terrier.
Nu är det dags för promenad!
![]()
Haha, det vet man ju för just den blandrasen är så extremt väldokumenterad!Ojdå?
Jag har läst någonstans att den rasen är lite allergisk mot klockor som har något med tunnlar att göra? Kanske dags att jag ska befria dig från den?
Det är ju det som gör klockan så farlig för trådens favorit vovve...Haha, det vet man ju för just den blandrasen är så extremt väldokumenterad!Han har dock tax i sig, de är ju avlade för att springa i tunnlar?
![]()
Jodå, han har ju som sagt både Tax och två typer av Terrier i sig så han skäller rätt bra.Åh...lite basenji alltså. Kan han skälla?
Han är ljuvlig!![]()
Du tänker så! Vad snällt att du bryr dig så mycket om honom!Det är ju det som gör klockan så farlig för trådens favorit vovve...
Ååå en tunnel - jag ska springa in i den.
Vad är det för band? Snyggt!Känner inget behov av att byta till något annat....
![]()
Vad är det för band? Snyggt!
Ja, det är ett riktigt trevligt ur. Ett av få med svart boett som fallit mig i smaken. Sen är det alltid gott med en orange minutvisare. Kan bli mitt första soldrivna ur och ligger i pipen som första köp 2024. God Jul på sig själv!Håller med diverse hyllningar, den är riktigt trevligTack @KandreasF för möjligheten
Momentum SQ30 Eclipse
![]()
![]()
![]()
Nu har (nog) sista klockan för detta året landat. Passar på att önska er alla en förhoppningsvis lugn God Jul
Men kommer säkert fler bilder
![]()
Riktigt bra! Ska kontakta han. Tack!Bandet är tillverkat av bandkonstnären @SpaceAce.
Har sen blekt och rufsat till det lite själv för att få en lite mer härjad känsla.
Ja, han är en mästare!Bandet är tillverkat av bandkonstnären @SpaceAce.
Har sen blekt och rufsat till det lite själv för att få en lite mer härjad känsla.