• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Idag åkte natot på Synchronen
44CF5AA0-CE46-437F-9B3D-8B89BE746DE3.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Riktigt cool och bra storlek på 38x43mm också. Hade velat ha en svart med de orangea detaljerna! Häftigt att boetten är gjord i aluminium men blir lite skeptisk till hur den kommer att patineras. Aluminumoxid är ju inte sådär jättesexigt men det kanske inte blir så mycket om man väljer rätt aluminium-legering?
Jag har för mig att det ska vara någon beläggning på boetten. Får se om det blir något köp. Gillar att designen är relativt egen. Tycker ECA är bra på att släppa modeller som inte är ”cookie cutter”
Tycker att de är riktigt coola! Pillade lite på dem under Stockholm Time.
Har för mig att det var på födiba foton jag såg modellen först :)

Klart charmiga och kul idé.

16F8B467-CA7A-4F74-A976-37EF7754FBF9.jpeg
882B0727-6E06-4926-A921-8CC4F8B8A526.jpeg
A57553DF-E5EB-44C2-A868-878825A03FB4.jpeg
Vilken var bättre, svart eller raw steel? :)
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
Såg du att det är halva reapriset på de där 2?
3,5k räcker till båda 👌
Det hade jag missat. Stort tack. Gjorde det enklare. Blev en iaf. Orange Town automatic limiter edition.
 

Henrik999

Breitling
2-Faktor
Vad har folk för erfarenhet och vad tycker ni om våra svenska märken?

Sjöö Sandström - är sugen på en Leet/1337 alt. året jubileumsutgåva, men oavsett så skulle det bli min dyraste klocka och jag vet inte om jag är redo än.

Malm - upptäckte idag, verkar najs

Triwa - gillar deras samhällsengagemang och samarbeten, köpte en Sea shepherd och en Humanium på Black Friday rea. Billiga och ganska snygga.

Corniche

Tusenö

Har en commander från Malm som är tillsalu då annat e på ingång.. Haft en Dalton också och tycker det e riktigt ok klockor med en trevlig ägare av märket och bra service
 

Bilagor

  • IMG_0503.jpeg
    IMG_0503.jpeg
    433.1 KB · Visningar: 5

Master J

Audemars
2-Faktor
Det hade jag missat. Stort tack. Gjorde det enklare. Blev en iaf. Orange Town automatic limiter edition.

Kul!
Många bilder när den anländer tack! 😀
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Snyggaste tjejen på jobbet påstod igår att det är så snyggt med stora klockor... jag argumenterade länge och väl att visst kan dykarklockor vara stora, men vanliga klockor gör sej oftast bäst mellan 36 och 39 mm...
Men hon vidhåller att det är så maskulint med stora klockor... 🤯

Som sagt, hon är skitsnygg, så vad gör man inte.
Dagens klocka, 46 mm 😅

20231221_090058.jpg


Edit, kanske läge att ställa om den till vintertid 🤣
 
Senast ändrad:

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Snyggaste tjejen på jobbet påstod igår att det är så snyggt med stora klockor... jag argumenterade länge och väl att visst kan dykarklockor vara stora, men vanliga klockor gör sej oftast bäst mellan 36 och 39 mm...
Men hon vidhåller att det är så maskulint med stora klockor... 🤯

Som sagt, hon är skitsnygg, så vad gör man inte.
Dagens klocka, 46 mm 😅

20231221_090058.jpg
Hon har ju inte fel.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Nä, jag vet att åsikterna går isär även här.
Och jag har ju flera stora klockor också.
Men mindre klockor kan också va maskulina osv...
Ja jo, men du vet ju att åsikterna går isär om många saker men det betyder inte att båda åsikterna har tyngd.

Jorden är platt / jorden är rund.
Vi har varit på månen / inte varit på månen.
Tomten finns inte / tomten finns.
Fyra standardenheter per vecka / kanske är några fler inte så farligt för merparten av konsumenterna.

;)
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Snyggaste tjejen på jobbet påstod igår att det är så snyggt med stora klockor... jag argumenterade länge och väl att visst kan dykarklockor vara stora, men vanliga klockor gör sej oftast bäst mellan 36 och 39 mm...
Men hon vidhåller att det är så maskulint med stora klockor... 🤯

Som sagt, hon är skitsnygg, så vad gör man inte.
Dagens klocka, 46 mm 😅

20231221_090058.jpg


Edit, kanske läge att ställa om den till vintertid 🤣
Tjejer gillar väl alltid lite större 😁, sorry känner mig pappa jokig idag
 

Delgada

Patek
Snyggaste tjejen på jobbet påstod igår att det är så snyggt med stora klockor... jag argumenterade länge och väl att visst kan dykarklockor vara stora, men vanliga klockor gör sej oftast bäst mellan 36 och 39 mm...
Men hon vidhåller att det är så maskulint med stora klockor... 🤯

Som sagt, hon är skitsnygg, så vad gör man inte.
Dagens klocka, 46 mm 😅

20231221_090058.jpg


Edit, kanske läge att ställa om den till vintertid 🤣
Ja, tycke och smak är ju något väldigt subjektivt. Det kanske bara är du som tycker att hon är snygg till exempel. 😄
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Ja jo, men du vet ju att åsikterna går isär om många saker men det betyder inte att båda åsikterna har tyngd.

Jorden är platt / jorden är rund.
Vi har varit på månen / inte varit på månen.
Tomten finns inte / tomten finns.
Fyra standardenheter per vecka / kanske är några fler inte så farligt för merparten av konsumenterna.

;)
Nu tror jag du är lite skojfrisk, så läs inte in för mkt i mitt inlägg. Men jag tycker diskussionen är en av de intressantare klockdiskussionerna där det finns olika läger.

I detta fallet så handlar det ju väldigt mkt om just tycke, smak och åsikt, i dina exempel (även om dom var lite roliga) så ligger det vetenskap och fakta bakom ena sidan, och bara åsikt bakom den andra. I fallet klockor så ligger det ju åsikt bakom båda, ergo har båda lika stor/lika liten tyngd.
Dock kan man ju väga in stil, mode osv. och då blir det egentligen bara en tidsförskjutning i vem som har "rätt". Till syvende sist så ska man ju ha på sig det man gillar o är bekväm med.

Men att större klocka skulle vara manligare...? Nja. ;)
wotw-ali.jpg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Nu tror jag du är lite skojfrisk, så läs inte in för mkt i mitt inlägg. Men jag tycker diskussionen är en av de intressantare klockdiskussionerna där det finns olika läger.

I detta fallet så handlar det ju väldigt mkt om just tycke, smak och åsikt, i dina exempel (även om dom var lite roliga) så ligger det vetenskap och fakta bakom ena sidan, och bara åsikt bakom den andra. I fallet klockor så ligger det ju åsikt bakom båda, ergo har båda lika stor/lika liten tyngd.
Dock kan man ju väga in stil, mode osv. och då blir det egentligen bara en tidsförskjutning i vem som har "rätt". Till syvende sist så ska man ju ha på sig det man gillar o är bekväm med.

Men att större klocka skulle vara manligare...? Nja. ;)
wotw-ali.jpg
Å andra sidan, på den gode Alis tid, fanns knappt stora o välja
 
Topp