• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sebastard

Patek
Dags att träna bund. Fortfarande fast vid att det är snyggare off wrist än på armen.

DBF149DC-17BE-4083-BFC5-475EB87EC795.jpeg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
+1 Förutsättningen för att det skulle bli riktigt bra i verkligheten på handleden för mig vore att det var väldigt tunt läder men det går inte att finna mer eller mindre. Det är alltid en tjock slab kohud som gör att det bygger en klumpig korv på handleden.
Finns fina horween eller cordovan bund för den med penningar 🙂. Har sett på K&S som var sydda av forummedlem vill jag minnas🤔.
 

Delgada

Patek
+1 Förutsättningen för att det skulle bli riktigt bra i verkligheten på handleden för mig vore att det var väldigt tunt läder men det går inte att finna mer eller mindre. Det är alltid en tjock slab kohud som gör att det bygger en klumpig korv på handleden.
Jo 3 mm tjocka bundplattor går bort även för min del. Det finns ju gott om tunnare alternativ.
Personligen har jag alltmer fattat tycke för långa bundplattor till skillnad från dem som bara ligger under klockan.
20240124_210035.jpg
20240124_210042.jpg
 
Topp