• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Master J

Audemars
2-Faktor
Någon här som testat Bulova archive mil ships?
IMG_6759.jpeg

Fan va snyggt det är med 12 mm bandbredd på en dykare 😬
 
Det är ju ett stort minus med bandbredden på bilden. Därför jag är nyfiken på hur folk upplever den om det finns någon där ute som prövat den
@Master J
Jag gillar storyn om den med. Inte en direkt homage på en Blancpain utan från samma era och att den aldrig blev gjord före nu. Ja jag vet jag är en sucker för storytelling
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Går mentalt igenom backen i Hammarstrand.
Nu i ding dong kurvorna 😁
IMG_2277.jpeg

 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av märket Traska? Riktigt snygga faktiskt.
IMG_1625.png

Har bara en så här långt, Venturer GMT, men skulle gärna skaffa en till. Är helnöjd. Mycket trevlig klocka med nära 1200 vickers ytbehandling, justerat verk i fyra positioner som hittills hållit sig inom +3s/dygn. Fin emaljlackad urtavla med väldigt klart safirglas, fin finish på detta ex i alla fall.

Vet inte vad man kan önska mer i prisklassen om man är ute efter den typen av klocka. Något av ett favoritmärke för mig vad gäller "affordables". (Nej, jag försöker inte sälja den:)
 
Topp