• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Master J

Audemars
2-Faktor
Mina kollegor som normalt alltid beundrar mina armbandsur (in my dreams...) är lite fundersamma idag...

20240126_130537.jpg
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Då får jag be om ursäkt 😅

Jag har en DW som används den 14 februari varje år (en present) och bandet på den är identisk fast brunt
Jag kan inte redogöra för hur bandet kom i min ägo, så vem vet vad som nästlat sig in mitt hem :nailbiting:
Är ditt märkt med DW? Skulle ju kunna vara samma fabrikatör oavsett.. Oavsett tycker jag det funkar på Sarben om man nu inte ska ha den på länk. Jag lyckades aldrig få till bra passning då det var för få microjusteringshål på originallänken.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Jag kan inte redogöra för hur bandet kom i min ägo, så vem vet vad som nästlat sig in mitt hem :nailbiting:
Är ditt märkt med DW? Skulle ju kunna vara samma fabrikatör oavsett.. Oavsett tycker jag det funkar på Sarben om man nu inte ska ha den på länk. Jag lyckades aldrig få till bra passning då det var för få microjusteringshål på originallänken.

Samma fabrikör skulle jag tro.
Mitt har nog DW stämpel på insidan av lädret och på spännet.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Var tvungen att hinna med lite ärenden men nu kommer två bilder på nyförvärvet. Första intrycket är att den har fin finish på boett och tavla med tanke på priset. Bandet är väl vad det är, ok, varken mer eller mindre. Jag har det på yttersta hålet så det blir att leta ett längre band alternativt länk. Vad är det för fabrikat på din länk? @Flaco? 🙂
1000026949.jpg

1000026950.jpg
 

Flaco

Cartier
Var tvungen att hinna med lite ärenden men nu kommer två bilder på nyförvärvet. Första intrycket är att den har fin finish på boett och tavla med tanke på priset. Bandet är väl vad det är, ok, varken mer eller mindre. Jag har det på yttersta hålet så det blir att leta ett längre band alternativt länk. Vad är det för fabrikat på din länk? @Flaco? 🙂
1000026949.jpg

1000026950.jpg
Snyggt! Min länk är ett beads of rice från geckota. Det blev t18 med svarta visare alltså?
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Snyggt! Min länk är ett beads of rice från geckota. Det blev t18 med svarta visare alltså?
Tack, tar och beställer en likadan länk tror jag. Det blev svarta visare, egentligen inte av någon speciell anledning. Gillar även de blå som du har. Hade en Cartier Basculante 2390 för några år sedan, dessa har stuckit i pris alldeles för mycket för att jag skulle köpa en igen så det blev en LIP istället, då blev det en slant kvar till andra klockor också 😄
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Åh... du har köpt på dig en skaplig flock mikro på sistone.
Der gläder mig för då får man se dig igen här tråden också. 👍
Kanske en liten gruppbild på mikro nyförvärven?
De året bonden upptäckte Amazon prime😂 postbilen blir snart galen på mina alla paket.
De har blivit 3 klockor på en vecka efter jag sålde NTH näcken
1000014764.jpg
1000014765.jpg
1000014766.jpg
1000014775.jpg
1000014723.jpg
 
Senast ändrad:

Flaco

Cartier
Tack, tar och beställer en likadan länk tror jag. Det blev svarta visare, egentligen inte av någon speciell anledning. Gillar även de blå som du har. Hade en Cartier Basculante 2390 för några år sedan, dessa har stuckit i pris alldeles för mycket för att jag skulle köpa en igen så det blev en LIP istället, då blev det en slant kvar till andra klockor också 😄
Tycker ditt resonemang är guld. Toknöjd med min.
 
Topp