• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Startar veckan med Italienaren
Grymt trevlig klocka faktiskt 😊

1000021192.jpg
Ganska avis :D ... om du är sugen på Aquadive igen...

Köpte för flera år sedan en klocka av märket Mk II (https://mkiiwatches.com/), som på den tiden ansågs vara av hög kvalitet och hade ett bra andrahandsvärde. Någon som vet om det fortfarande finns en efterfrågan för dessa klockor eller om buzzet kring Bill Yao har lagt sig?

Pitzmann ligger sisådär i munnen, men med automatiskt kronografverk från Seiko och tjocklek på strax över 13mm känns den lockande ändå. Pris landar på runt 13k när den släpps nu runt månadsskiftet.

Kul alternativ om man gillar estetiken hos bland annat Rolex, Zenith och Longines nyare sport kronografer men vill kapa en nolla eller mer på prislappen :D

ED978CCC-BCAB-4CF5-AE7B-FB0C348AA916.jpeg
8FF05F7E-BB10-42A2-B14D-609312B149BE.jpeg
C983287C-AFF7-4182-AB40-E3A0508F9BBE.jpeg

Det är precis vad man förväntar, en slimmad och mer "elegant" 4512. Sitter som en dröm och jag tror nog att bonklipet funkar ännu lite bättre med en lite mindre chunky boett. Sen är jag ju personligen en fan av breda glasringar/små tavlor så för mig hade de gärna fått behålla de gamla proportionerna men rent objektivt tror jag det är rätt drag som de gjort att smalna av glasringen lite och göra tavlan aningen lite större.
IMG_20240214_093534431_HDR.jpg
Oh boy! Tjusigt värre! Väntar på en Commando variant själv. Stod late-feb när jag beställde, nu gäller late-april ser jag.

Pitzmann ligger sisådär i munnen, men med automatiskt kronografverk från Seiko och tjocklek på strax över 13mm känns den lockande ändå. Pris landar på runt 13k när den släpps nu runt månadsskiftet.

Kul alternativ om man gillar estetiken hos bland annat Rolex, Zenith och Longines nyare sport kronografer men vill kapa en nolla eller mer på prislappen :D

ED978CCC-BCAB-4CF5-AE7B-FB0C348AA916.jpeg
8FF05F7E-BB10-42A2-B14D-609312B149BE.jpeg
C983287C-AFF7-4182-AB40-E3A0508F9BBE.jpeg

Verkligt fin ju och i den sitter det ett Seiko 8R48 34 juveler!

Tillbaka
Topp