• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_3609.jpeg
Väldigt lyckat band till klockan!
 
Om jag ska vara helt ärlig så förstår jag faktiskt inte varför jag sålde den där?
För att göra mig glad förstås. 😁👍
Bara en sån sak...
Nej ibland vet man inte riktigt... Själv tackade jag nej till erbjudandet om en brons hammerhead med vit urtavla i höstas. Till ett mycket fördelaktigt pris... en klocka som jag dessutom bett om att få köpa när den blev ledig...
Nej ibland vet man inte riktigt hur man tänker.
 
För att göra mig glad förstås. 😁👍
Bara en sån sak...
Nej ibland vet man inte riktigt... Själv tackade jag nej till erbjudandet om en brons hammerhead med vit urtavla i höstas. Till ett mycket fördelaktigt pris... en klocka som jag dessutom bett om att få köpa när den blev ledig...
Nej ibland vet man inte riktigt hur man tänker.
Kul att du använder den - en riktig sommarklocka i mina ögon.
 
Jag är inte den som reagerar på sånt här i vanliga fall men Tsar Bomba..? Verkligen? Känns rätt i tiden och så att gå runt med den på armen?
Du fick mig att tänka till och visst det kanske inte känns så lämpligt och riktigt synd att dom valde just det namnet. Jag kanske bör slänga ner den i en låda så den får skämmas... Som jag gjorde med alla Vostok när de hemska kriget drog igång.
 
Tycker själv att det känns knepigt att associera allt från en nation med en nutida händelse. Vore som att man stämplade alla tyskbilsförare som nazister.
Nja, det där håller jag inte alls med om. Det är stor skillnad på något som var överspelat för snart 80 år sen och ett idag pågående krig. Sist jag kollade så konstruerades inte heller BMW-bilar för att döda människor medan Tsar Bomba var ett atomvapen konstruerat för exakt det syftet.
 
Du fick mig att tänka till och visst det kanske inte känns så lämpligt och riktigt synd att dom valde just det namnet. Jag kanske bör slänga ner den i en låda så den får skämmas... Som jag gjorde med alla Vostok när de hemska kriget drog igång.
Vostok är en annan femma, det är ju ändå ett väldigt gammalt klockmärke. Jag hade inte köpt en ny då det gagnar den ryska krigsmaskinen men har man redan en så kan man ju använda den. Det jag reagerade på var det oerhört smaklösa namnet på klockmärket Tsar Bomba.
 
Nja, det där håller jag inte alls med om. Det är stor skillnad på något som var överspelat för snart 80 år sen och ett idag pågående krig. Sist jag kollade så konstruerades inte heller BMW-bilar för att döda människor medan Tsar Bomba var ett atomvapen konstruerat för exakt det syftet.


Har ingen Vostok men fortsätter läsa Dostojevskij utan att känna av ett behov att marschera in i Kiev.
 

Har ingen Vostok men fortsätter läsa Dostojevskij utan att känna av ett behov att marschera in i Kiev.
Allt i Tyskland bidrog direkt eller i indirekt till nazismen under den tiden, det är inget unikt. Jag tror inte att @hepanter kommer att få infall och börja konstruera atombomber i stallet (han får bygga andra, han har massor med gödsel), det var inte det jag menade.
 
Tillbaka
Topp