• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

M26

Rolex
2-Faktor
Peacemakern har fått nya kläder, lagom hårt och slitet canvas.med precis rätt färg för att matcha lumen 👌

1000021375.jpg
1000021374.jpg
1000021373.jpg
1000021372.jpg
1000021360.jpg
1000021353.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jag gillar verkligen vintaginspirerade kronografer men en mekanisk är dyr att köpa + dyr att serva + ofta väldigt tjock. Så någon som har tips på lite billigare racinginspirerade mecha-quartz klockor med vintage-inspiration? Jag hatar Dan Henry och tänker aldrig mer handla därifrån men gillar designen på 1962 och 1964 väldigt mycket. Har tom. ägt en 1964. Tyvärr riktigt skitmärke med oerhört kass kundservice så bojkottar dem annars hade jag köpt ett par därifrån.

Straton var riktigt coola men jag har oerhört svårt för orange (jag har dåligt färgseende och det är en färg som "skär i ögonen") och nästan varenda modell har orange visare.

Från Yema har jag ägt två som passar in på temat. Bifogar bild på min Rallygraf som jag fortfarande äger för att ni ska förstå vilken typ av stil jag är ute efter:
1000002151.jpg
 

StaffanS

Cartier
2-Faktor
Jag gillar verkligen vintaginspirerade kronografer men en mekanisk är dyr att köpa + dyr att serva + ofta väldigt tjock. Så någon som har tips på lite billigare racinginspirerade mecha-quartz klockor med vintage-inspiration? Jag hatar Dan Henry och tänker aldrig mer handla därifrån men gillar designen på 1962 och 1964 väldigt mycket. Har tom. ägt en 1964. Tyvärr riktigt skitmärke med oerhört kass kundservice så bojkottar dem annars hade jag köpt ett par därifrån.

Straton var riktigt coola men jag har oerhört svårt för orange (jag har dåligt färgseende och det är en färg som "skär i ögonen") och nästan varenda modell har orange visare.

Från Yema har jag ägt två som passar in på temat. Bifogar bild på min Rallygraf som jag fortfarande äger för att ni ska förstå vilken typ av stil jag är ute efter:
1000002151.jpg
Newmark och cwc har rätt läckra kronografer. Mer åt militärhållet förvisso. Kan va värt att kika i alla fall!

Så kan man hålla koll på Nivada grenchen som släpper nån mechaquarts i begränsade upplagor då och då.
 

Barfly

Cartier
Jag gillar verkligen vintaginspirerade kronografer men en mekanisk är dyr att köpa + dyr att serva + ofta väldigt tjock. Så någon som har tips på lite billigare racinginspirerade mecha-quartz klockor med vintage-inspiration? Jag hatar Dan Henry och tänker aldrig mer handla därifrån men gillar designen på 1962 och 1964 väldigt mycket. Har tom. ägt en 1964. Tyvärr riktigt skitmärke med oerhört kass kundservice så bojkottar dem annars hade jag köpt ett par därifrån.

Straton var riktigt coola men jag har oerhört svårt för orange (jag har dåligt färgseende och det är en färg som "skär i ögonen") och nästan varenda modell har orange visare.

Från Yema har jag ägt två som passar in på temat. Bifogar bild på min Rallygraf som jag fortfarande äger för att ni ska förstå vilken typ av stil jag är ute efter:
1000002151.jpg
En Monchard kanske? https://www.monchardwatches.com/product/telemeter-chronograph-blackdial/
 

Delgada

Patek
Jag gillar verkligen vintaginspirerade kronografer men en mekanisk är dyr att köpa + dyr att serva + ofta väldigt tjock. Så någon som har tips på lite billigare racinginspirerade mecha-quartz klockor med vintage-inspiration? Jag hatar Dan Henry och tänker aldrig mer handla därifrån men gillar designen på 1962 och 1964 väldigt mycket. Har tom. ägt en 1964. Tyvärr riktigt skitmärke med oerhört kass kundservice så bojkottar dem annars hade jag köpt ett par därifrån.

Straton var riktigt coola men jag har oerhört svårt för orange (jag har dåligt färgseende och det är en färg som "skär i ögonen") och nästan varenda modell har orange visare.

Från Yema har jag ägt två som passar in på temat. Bifogar bild på min Rallygraf som jag fortfarande äger för att ni ska förstå vilken typ av stil jag är ute efter:
1000002151.jpg
Kanske Geckota?
Den här är ju riktigt snygg.
GTA-EOR-419-QA-WBG-Fume-Brown-Dial-BTI-V-Stitch-Leather-Red-LS2-crop_d452a733-20f3-44db-845e-5...jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Kanske Geckota?
Den här är ju riktigt snygg.
GTA-EOR-419-QA-WBG-Fume-Brown-Dial-BTI-V-Stitch-Leather-Red-LS2-crop_d452a733-20f3-44db-845e-5...jpg
Aa de har jag kollat på förut men gillar inte namnet men annars är det snygg design och sån typ av design jag letar efter. Vet att Brew är lite lika också men där hittade jag ingen färg jag gillade.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Vad har ni för tips på bronsklockor med blå tavlor gänget?
Gruppo Gamma har just nu förbokning med nedsatt pris på handjagad Peacemaker med blå tavla och small sec 👌


1000021395.jpg


Kan inte annat än hålla med @Sebastard
 
Senast ändrad:
Topp