• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Glad nationaldag. 🇸🇪
1000012548.jpg
 
Anoma_A1_First_Series_Shaped_Watch_3.jpg

Riktigt lyckad tycker jag. Något helt annorlunda men ändå väl genomfört, kul när independent faktiskt kör på ett helt eget spår.
 
Jag är inte så supersåld, tycker inte de tillför så mycket. Men jag är inte heller så såld på den typen av lösning till gummiband på Pelagos och Oysterflex t.ex.
Men ändå en kul idé kan jag tycka.
Jag tycker dom tillför rätt mycket pga den sterila tavlan. Tycker klockan kan se lite livlös ut om man har den på väldigt plain band/nato, strukturen ger lite mer liv tycker jag.
 
Många fina klockor här. Som en godispåse.
Söker en squale 1521 militaire - Squale 1521 - squale master comsubim - Master Marina Militare.
Har du en - eller Vet ni någon som har en till salu - skicka ett meddelande.
T
 
Nyinkommet x2 idag. Hämta upp en GWG-b1000 imorse, sjukt bra G-shock. Känns som 10mm tunn kontra första generationen som är lite som en tegelsten 😅
IMG_9981.jpeg

Sen en Victorinox från blocket, alltid trott dessa var 45mm men denna är bekväma 40. Behov av något nytt band/smörja in originalet. Gummi får duga sålänge…
IMG_9984.jpeg


Edit: en bild till 🙂
IMG_9987.jpeg
 
Senast ändrad:
Nu blev jag smått besatt av en lax-tavla. Vad finns mer där ute?

 
Tillbaka
Topp