• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
PangFörPengenPucken idag.🤙
1000012591.jpg
1000012593.jpg
1000012592.jpg
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
God morgon kylig och blåsig morgon
I veckan anländer en ny klocka då får vi se vad som händer med denna.

Om jag ska sälja eller inte.

Har börjat en ny egen policy att jag bara har en klocka i stort sett i taget som jag varierar mellan så jag slipper ha massa pengar uppbundet och klockor som bara ligger sen använder jag klockorna en längre tid istället. Det sjuka är ju att det här är ur verket håller ju kronometerstandard med sina minus två sekunder 😬 troligen så borde jag nog behålla denna grymt nöjd den andra klockan är inte någon dykare heller så jag måste ju ha en dyker givetvis
1000028412.jpg
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
IMG_1562.jpeg


Lite OT, men idag somnade min lilla kille in. Endast två år gammal (purfärsk på bilden) blev han i måndags påkörd och tyvärr klarade han sig inte hela vägen. Hänger ju här en del så ville bara skriva av mig lite. Pussa era djur lite extra 🫶🏻
Beklagar verkligen, djuren skänker så mycket kärlek. Styrkekramar från bonnen♥️
 
  • Like
Reactions: M26

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Den där va riktigt häftig, ett litet ha begär börjar växa...
Det är en trevlig pjäs och det växande lilla begäret kostar inte mycket att tillfredställa. Då jag köpte uret i höstas så kostade det 780 kr inkl. allt.
1 099,64kr 58%OFF | ADDIESDIVE Men's Luxury Watch 1000m diver's watch Waterproof luminous Sapphire Glass reloj hombre Automatic Mechanical Watches
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Nu blev jag smått besatt av en lax-tavla. Vad finns mer där ute?
Såg den här på K&S. Rätt trevlig.

Tavlan är laxfärgad enligt Varios hemsida.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Det är en trevlig pjäs och det växande lilla begäret kostar inte mycket att tillfredställa. Då jag köpte uret i höstas så kostade det 780 kr inkl. allt.
1 099,64kr 58%OFF | ADDIESDIVE Men's Luxury Watch 1000m diver's watch Waterproof luminous Sapphire Glass reloj hombre Automatic Mechanical Watches
De va ju väldigt överkomligt , såg att Amazon ville ha de dubbla😳
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Såg den här på K&S. Rätt trevlig.

Tavlan är laxfärgad enligt Varios hemsida.
Såg den med, trevlig! Men fastnade inte riktigt av någon anledning!
Men tack för du tänkte på mig 🙂
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nu blev jag smått besatt av en lax-tavla. Vad finns mer där ute?

 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Det är en trevlig pjäs och det växande lilla begäret kostar inte mycket att tillfredställa. Då jag köpte uret i höstas så kostade det 780 kr inkl. allt.
1 099,64kr 58%OFF | ADDIESDIVE Men's Luxury Watch 1000m diver's watch Waterproof luminous Sapphire Glass reloj hombre Automatic Mechanical Watches
Där åkte min spinnaker ut på annons och själv har jag en addiesdive 1000m puck på väg från AliExpress denna gången var det inte @Delgada som fick ner mig ett nytt Träsk utan @Smooth Operator 😅
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
45 mm, men hur bärs den? Likt en Seiko tuna?
Kan dessvärre inte svara på hur den är i jämförelse med en Seiko tuna då jag aldrig har haft en sådan på armen. Nåväl, uret är ju ingen blyg viol, men på min arm med en omkrets på ca 21 cm så tycker jag att den funkar. Sedan är det ju högst individuellt hur man upplever storleken. Tog en ny bild rakt uppifrån.
1000012609.jpg
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Kan dessvärre inte svara på hur den är i jämförelse med en Seiko tuna då jag aldrig har haft en sådan på armen. Nåväl, uret är ju ingen blyg viol, men på min arm med en omkrets på ca 21 cm så tycker jag att den funkar. Sedan är det ju högst individuellt hur man upplever storleken. Tog en ny bild rakt uppifrån.
1000012609.jpg
21 cm är ju riktiga Bonna starka armar. Själv har jag runt 17,5 cm just nu. Men eftersom det inte är några bandhorn så brukar tonfiskar bäras smidigt. Hade en Darth Tuna o den funkade kalas o då hade jag smalare handleder
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
21 cm är ju riktiga Bonna starka armar. Själv har jag runt 17,5 cm just nu. Men eftersom det inte är några bandhorn så brukar tonfiskar bäras smidigt. Hade en Darth Tuna o den funkade kalas o då hade jag smalare handleder
Haft originalet från Halios, den var ännu större på 47mm men tyckte inte den satt illa. Lugg till lugg är väldigt kort. Men Tuna känns mindre iaf de 300m varianterna (än halios alltså iaf)
 

Delgada

Patek
Där åkte min spinnaker ut på annons och själv har jag en addiesdive 1000m puck på väg från AliExpress denna gången var det inte @Delgada som fick ner mig ett nytt Träsk utan @Smooth Operator 😅
Det var rackarns vad kortlivad den blev. Fantastiskt förmånligt pris du sätter. Kunde nästan stå "bortskänkes " som rubrik.
Lite synd att man redan har en Spinnaker Fleuss, annars hade det ju varit läge nu.
Nåväl, alltid lika trevligt att lura ned dig i mina kaninhål. Även om det denna gång blev kortlivat. Ser fram emot att se en bronsplopp från Steeldive bland kossor och kalvar snart.
Hedersknyffeln @Smooth Operator lyckades med dig denna gång. Han är ju även medskyldig i olika grad till åtminstone tre av mina klockor.
Jag har ju dock inte samma förmåga att flippa som @hepanter och många andra. Jag får lite svårt att skiljas från en klocka jag gillar.
Dagens klocka för topic.
20240609_162915.jpg
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Det var rackarns vad kortlivad den blev. Fantastiskt förmånligt pris du sätter. Kunde nästan stå "bortskänkes " som rubrik.
Lite synd att man redan har en Spinnaker Fleuss, annars hade det ju varit läge nu.
Nåväl, alltid lika trevligt att lura ned dig i mina kaninhål. Även om det denna gång blev kortlivat. Ser fram emot att se en bronsplopp från Steeldive bland kossor och kalvar snart.
Hedersknyffeln @Smooth Operator lyckades med dig denna gång. Han är ju även medskyldig i olika grad till åtminstone tre av mina klockor.
Jag har ju dock inte samma förmåga att flippa som @hepanter och många andra. Jag får lite svårt att skiljas från en klocka jag gillar.
Dagens klocka för topic.
20240609_162915.jpg
Efter jag läste detta inlägget drog jag tillbaka annonsen, vore kanske idiotiskt att sälja den och förlora mer än hälften av priset jag gav. Då jag ändå trivs med den. Får fundera vidare. Denna policyn o bara ha en klocka se byta kankse är svår 🤔
 
Topp