• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Norp

Rolex
2-Faktor
Glöm inte gult för sjutton gubbar!
1D1B5E2C-AA9B-4480-A697-C85ADAE0BCE5.jpeg
Haha, får väl testa det vid tillfälle 🥰
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tack för alla råd och synpunkter! En kombination av båda hade ju varit det optimala, gillar den nättare formen på 38ans bandhorn medan avståndet för L2L finner jag mer tilltalande på 40. Jag är mest orolig för att 38an kommer kännas för kort på handleden, får lura lite till på den innan jag slår till 😅
Sist på bollen men har haft både 40 å 42 mässingarna men hade nog kört på 38an om jag vore du. Inte bara pga L2L, bandhornen är dessutom jäkligt kraftiga/breda och bärs som tidigare nämnt betydligt större än måtten kanske antyder (ca 18.5 handled här 👋🏼 )
jrIVUsp.jpeg

xu6n9LZ.jpeg
 

M26

Rolex
2-Faktor
Sist på bollen men har haft både 40 å 42 mässingarna men hade nog kört på 38an om jag vore du. Inte bara pga L2L, bandhornen är dessutom jäkligt kraftiga/breda och bärs som tidigare nämnt betydligt större än måtten kanske antyder (ca 18.5 handled här 👋🏼 )
jrIVUsp.jpeg

xu6n9LZ.jpeg
Tack, det var vad jag misstänkte. Tycker i och för sig att båda storlekarna ser ut att klä dig och brons/mässing skall ju bära större än vad dess motsvarighet i stål ska, men jag har svårt att bortse från att just 40 ser ut att ha oproportionellt breda bandhorn. Tror annars att jag klarar L2L för samtliga.
 
  • Like
Reactions: v0n

Delgada

Patek
Nytt in på bandfronten. Beställde två gummin från watchdives med brons-spänne till steeldive-ploppen då den levererades med stål-spänne.
Jag beställde ett svart och ett orange, båda 22 mm.
Jag fick ett svart 20 mm och ett orange 22 mm.... Båda med stål-spänne.😖
Mer fel än rätt. Gör om!
Men nu har jag i alla fall fått rätt.
Lite petitesser kanske men det känns bra mycket bättre med brons-spänne till brons-klocka!
Trevlig br-onsdag vänner.
20240605_124848.jpg
20240605_124827.jpg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Nytt in på bandfronten. Beställde två gummin från watchdives med brons-spänne till steeldive-ploppen då den levererades med stål-spänne.
Jag beställde ett svart och ett orange, båda 22 mm.
Jag fick ett svart 20 mm och ett orange 22 mm.... Båda med stål-spänne.😖
Mer fel än rätt. Gör om!
Men nu har jag i alla fall fått rätt.
Lite petitesser kanske men det känns bra mycket bättre med brons-spänne till brons-klocka!
Trevlig br-onsdag vänner.
20240605_124848.jpg
20240605_124827.jpg
Jag har just det bandet (med stålspänne) i såväl 20 mm som 22 mm samt i flera färger. Någon gång har de skickat 20 mm istället för 22 mm, men de har efter påpekande skickat rätt bredd utan att kräva det felaktigt levererade tillbaka då det är billigare för dem att låta mig behålla bandet. För övrigt ett favoritband, då inte ens det svarta samlar damm i någon störande omfattning.
 
Topp