• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Delgada

Patek
Min fina katt Samira är död. Hon har varit borta över en vecka och nu hade en granne hittat henne död.
16 år var hon.
20230722_131354.jpg
20231125_140121.jpg
20230908_211236.jpg
20220312_151355.jpg

Det var ledsamt.
Inga fler katt-mys bilder ...
 

skyseeker

Rolex
Underbart.
Hur känns den? Är ytterst nära att klicka hem den gröna. Kanske blir det innan 4 juli...
Din är väl den svarta ser det ut som.
Är den lika cool i verkligheten som på bild.
Stor är den ju, men är den för stor?
Mvh avundsjuk
Ja den var svårt att motstå till det priset.
Det är faktiskt den gröna Huntern (mina bilder är kanske inte i världsklass, får ut o fota i solen…)
Stor är den, men inte alls så stor och otymplig jag trodde den skulle vara. Visst märks den på armen, men upplever den inte direkt otymplig. Dock ingen klocka men blir OWG med 😅, men coolhetsfaktorn är ju hyfsat hög o kvaliteten känns helt ok.
Givetvis lite svårt o läsa av tiden i vinkel med det glaset, men varför skulle man vilja veta vart visarna står 😅
För det priset kan jag verkligen tycka den är prisvärd.
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Min fina katt Samira är död. Hon har varit borta över en vecka och nu hade en granne hittat henne död.
16 år var hon.
20230722_131354.jpg
20231125_140121.jpg
20230908_211236.jpg
20220312_151355.jpg

Det var ledsamt.
Inga fler katt-mys bilder ...

Usch vad tråkigt, beklagar. Men hon fick ett långt liv och att döma av bilderna mycket kärlek. Bättre kan de små liven inte få det. Drog hon sig undan pga sjukdom/ålder och gick fridfullt tror du?
 

Delgada

Patek
Ja den var svårt att motstå till det priset.
Det är faktiskt den gröna Huntern (mina bilder är kanske inte i världsklass, får ut o fota i solen…)
Stor är den, men inte alls så stor och otymplig jag trodde den skulle vara. Visst märks den på armen, men upplever den inte direkt otymplig. Dock ingen klocka men blir OWG med 😅, men coolhetsfaktorn är ju hyfsat hög o kvaliteten känns helt ok.
Givetvis lite svårt o läsa av tiden i vinkel med det glaset, men varför skulle man vilja veta vart visarna står 😅
För det priset kan jag verkligen tycka den är prisvärd.
Jaha det var den gröna. Ja det är inte så lätt att ge rättvisa med kameran.
Hmmm. Då har jag att välja på att klicka hem en själv nu då eller vänta på att du vill flippa din.😁
Eller riskera att stå utan.... hemska tanke.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Min fina katt Samira är död. Hon har varit borta över en vecka och nu hade en granne hittat henne död.
16 år var hon.
20230722_131354.jpg
20231125_140121.jpg
20230908_211236.jpg
20220312_151355.jpg

Det var ledsamt.
Inga fler katt-mys bilder ...
Så ledsamt och jag beklagar verkligen sorgen och saknaden. Trots att det är 12 resp. 10 år sedan de här två pälsklingarna gick över regnbågsbron så saknar jag dem varje dag. Då är det fint att ha lite bilder.
1000013230.jpg
Armbandsur för topic.
1000013232.jpg
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Vet inte. Hoppas ju på det men då borde hon kommit hem.
Kanske påkörd och smet in under grannens altan för att vila och inte kommit vidare sen..😥
Sant. Men å andra sidan har jag hört att djur gärna drar sig undan när de känner att deras tid kommit. Men vad vet jag. Oaktat så lider jag med dig, förlorade min lille 2-åring härom månaden. Han var verkligen min bästa vän här hemma.
 

Delgada

Patek
Fick hem denna lite roliga o udda fågeln 🙃
IMG_2754.jpeg
IMG_2753.jpeg

Ja den var svårt att motstå till det priset.
Det är faktiskt den gröna Huntern (mina bilder är kanske inte i världsklass, får ut o fota i solen…)
Stor är den, men inte alls så stor och otymplig jag trodde den skulle vara. Visst märks den på armen, men upplever den inte direkt otymplig. Dock ingen klocka men blir OWG med 😅, men coolhetsfaktorn är ju hyfsat hög o kvaliteten känns helt ok.
Givetvis lite svårt o läsa av tiden i vinkel med det glaset, men varför skulle man vilja veta vart visarna står 😅
För det priset kan jag verkligen tycka den är prisvärd.
Skulle gärna se fler bilder. Den är ju så frän.
Hur ser ändlänkarna ut. Kan det fungera väl att sätta på gummi eller läder? (Tror nog den gröna skulle göra sig bra på orange gummi om det funkar med monteringen)
Säg till om du ångrar dig så kan jag köpa din innan jag beställer.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Underbart.
Hur känns den? Är ytterst nära att klicka hem den gröna. Kanske blir det innan 4 juli...
Din är väl den svarta ser det ut som.
Är den lika cool i verkligheten som på bild.
Stor är den ju, men är den för stor?
Mvh avundsjuk
Ingen klocka är för stor den är bara en "hepanterklocka"
Klart du ska ha en broder, jag vill se kustbilderna med de kupade plexit framöver👍
 

Nedomansky

Breitling
Sant. Men å andra sidan har jag hört att djur gärna drar sig undan när de känner att deras tid kommit. Men vad vet jag. Oaktat så lider jag med dig, förlorade min lille 2-åring härom månaden. Han var verkligen min bästa vän här hemma.
Min Astrix slet som en vansinnig för att ta sig ut för att lägga sig att dö ute, tre timmar innan han avlivades hos veterinären..beklagar din sorg, det är tungt att förlora en vän sim en katt blir..
 

skyseeker

Rolex
Skulle gärna se fler bilder. Den är ju så frän.
Hur ser ändlänkarna ut. Kan det fungera väl att sätta på gummi eller läder? (Tror nog den gröna skulle göra sig bra på orange gummi om det funkar med monteringen)
Säg till om du ångrar dig så kan jag köpa din innan jag beställer.
Kan försöka lösa lite fler bilder i morgon utomhus. Ska också prova den på gummi tänkte jag. Möjligen den blir top-tung på gummi (länken är tämligen solid). Men tänkte precis som du, att orange gummi skulle passa fin fint 😊.

IMG_2757.jpeg
IMG_2758.jpeg

Boetten är ju ganska hög i sig, men stiften verkar ju sitta någorlunda långt in.
Antingen funkar det utmärkt, eller också kommer det se helt bananas ut 😅

Lovar och komma med en uppdatering.

En bonusbild får det bli för allt reflekteras ju underbart i glaskupan.
IMG_2759.jpeg
 
Senast ändrad:

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Kan försöka lösa lite fler bilder i morgon utomhus. Ska också prova den på gummi tänkte jag. Möjligen den blir top-tung på gummi (länken är tämligen solid). Men tänkte precis som du, att orange gummi skulle passa fin fint 😊.

IMG_2757.jpeg
IMG_2758.jpeg

Boetten är ju ganska hög i sig, men stiften verkar ju sitta någorlunda långt in.
Antingen funkar det utmärkt, eller också kommer det se helt bananas ut 😅

Lovar och komma med en uppdatering.

En bonusbild får det bli för allt reflekteras ju underbart i glaskupan.
IMG_2759.jpeg

Såg Rolexvarianten i ett skyltfönster igår. 300+ tkr för något som får en diselklocka att se smakfull ut 😬
 

Delgada

Patek
Kan försöka lösa lite fler bilder i morgon utomhus. Ska också prova den på gummi tänkte jag. Möjligen den blir top-tung på gummi (länken är tämligen solid). Men tänkte precis som du, att orange gummi skulle passa fin fint 😊.

IMG_2757.jpeg
IMG_2758.jpeg

Boetten är ju ganska hög i sig, men stiften verkar ju sitta någorlunda långt in.
Antingen funkar det utmärkt, eller också kommer det se helt bananas ut 😅

Lovar och komma med en uppdatering.

En bonusbild får det bli för allt reflekteras ju underbart i glaskupan.
IMG_2759.jpeg
Jag tänker att om den är topptung finns att den glider runt om man har ganska runda handleder, vilket är fallet för mig. Ett gummi klistrar ju lite mer än länk så jag gissar att det borde bli bättre.
Nedåtstrukna bandhorn verkar den ha och det gillar jag.
 

skyseeker

Rolex
Jag tänker att om den är topptung finns att den glider runt om man har ganska runda handleder, vilket är fallet för mig. Ett gummi klistrar ju lite mer än länk så jag gissar att det borde bli bättre.
Nedåtstrukna bandhorn verkar den ha och det gillar jag.
Det kan du ju ha helt rätt i.
Väldigt nedgående bandhorn, vilket borde göra sig bra med gummi. Och storleken… känns ”mindre” än många 44mm boetter….
 

Hannss

Breitling
Har haft ett par och dom gör mycket bra klockor, påminner väldigt mycket om Italienska dykare som Panerai, Ennebi och Anonimo och bär också därefter. Dessa är ju designade att bära stort och har inte riktigt samma känsla/pondus i mindre storlekar, helst skall dom vara mellan 42-44mm men om du är nyfiken och ändå orolig för storleken så vill jag tipsa dig om deras senaste GMT som går att förboka just nu med planerad leverans i slutet på Juli. Mäter endast 40mm x 49mm med 20mm bandbredd, jag har förbokat den gröna 👌

watermangmt-green-mockup (1).png
watermangmt-charcoal-mockup (1).png
MPP-WatermanGMTBronze-pdf.png
Drömmen hade vart den mindre storleken med den blå färgen
 
  • Like
Reactions: M26

KJS79

Cartier
2-Faktor
Den här ser spännande ut. Ett alternativ till PRX kanske? Ett nysläpp som hämtat mkt inspiration från en tidare 70-talsdesign från Bulova. 38mm är vettig storlek för många.

IMG_0272.jpeg

IMG_0271.jpeg

IMG_0270.jpeg


En kort video-review:

Originalet, med Day-fönster är nästan ännu coolare:

IMG_0273.jpeg

IMG_0274.jpeg

IMG_0275.jpeg
Hoppar tillbaka några sidor men den här re-issuen ser mycket trevlig ut. Jag har dock svårt att hitta den nånstans. Enda jag hittar den hos är nån brittisk handlare. Nån som har koll var man kan vända sig?
 
Topp