• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Trevlig kväll🍷
1000013184.jpg
 

Delgada

Patek
Mormorn tar mig fram som en snigel med ryggskottet och vaden som är alldeles blå efter smällen, men jag gör de jag måste
Självutlösare i förbifartem med en mjölkmaskin i högsta hugg.
Addiespucken på och som jag gillar den, en riktig hepanterklocka
1000029976.jpg
1000029980.jpg
I sanning broder, en äkta hepanter-klocka!
Kallas den där för tuna eller ska det vara den där extra "skölden" runt boetten för att vara en tuna?
Riktigt rejäl och cool är den dock.👍

PS Jag förstår att "skölden" kring boetten heter något helt annat men jag blottar härmed min okunnighet .
Skulle vara intressant att höra historiken kring den företeelsen.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
I sanning broder, en äkta hepanter-klocka!
Kallas den där för tuna eller ska det vara den där extra "skölden" runt boetten för att vara en tuna?
Riktigt rejäl och cool är den dock.👍

PS Jag förstår att "skölden" kring boetten heter något helt annat men jag blottar härmed min okunnighet .
Skulle vara intressant att höra historiken kring den företeelsen.



 

hepanter

Patek
2-Faktor
I sanning broder, en äkta hepanter-klocka!
Kallas den där för tuna eller ska det vara den där extra "skölden" runt boetten för att vara en tuna?
Riktigt rejäl och cool är den dock.👍

PS Jag förstår att "skölden" kring boetten heter något helt annat men jag blottar härmed min okunnighet .
Skulle vara intressant att höra historiken kring den företeelsen.
Utan eller med Sköld så är det nog en tonfiskburk även om denna brukar kallas för hockeypuck. Men den ser väldigt mycket ut som en tonfiskburk i mitt tycke.
Skyddet på en Seiko tuna kallas för shroud.
1000030006.jpg
1000030008.jpg

Tonfiskburk mer än puck vem har sett puckar i rostfritt stål?😎

Har precis varit ute o slagit mer gräs pressning ikväll
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
Utan eller med Sköld så är det nog en tonfiskburk även om det brukar kallas för hockeypuck. Men den ser väldigt mycket ut som en tonfiskburk i mitt tycke.
Skyddet på en Seiko tuna kallas för shroud.
1000030006.jpg
1000030008.jpg

Tonfiskburk mer än puck vem har sett puckar i rostfritt stål?😎

Har precis varit ute o slagit mer gräs pressning ikväll

Såg du mina länkar i inlägget ovan? Där har lite info om var designen kommer ifrån. Men det kanske är mer skölden kring Tunan ni snackar om?

Jag glömde länka in dig i svar ovanför :)
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Såg du mina länkar i inlägget ovan? Där har lite info om var designen kommer ifrån. Men det kanske är mer skölden kring Tunan ni snackar om?

Jag glömde länka in dig i svar ovanför :)
Nu såg jag och läste😀. Hade ingen aning om att Halios gjort denna. Så Addie's är en copy på den kan man säga rakt av?
Jag har haft en svart tuna, men på Seiko språk kallas den för Darth tuna hopps ni står ut för en OT klocka i tråden men de är ju kul med bilder
1000029931.jpg
1000029933.jpg
1000029929.jpg
1000030009.jpg
 
Topp