• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Meridius

Panerai
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av något från tillverkaren Magrette? Tycker de ser riktigt fina ut på bilderna från hemsidan.

Gillar denna i brons skarpt:

1719659943190.jpeg

Det har florerat en del Magrette i tråden, de gör bra klockor. Det var faktiskt min första automatiska klocka och den gnista som tände ett numera brinnande intresse. Köpte deras moana pacific pro 2017 och gjorde mig av med den 2019. Saknar den emellanåt 🙂

IMG_3060.jpeg
 

M26

Rolex
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av något från tillverkaren Magrette? Tycker de ser riktigt fina ut på bilderna från hemsidan.

Gillar denna i brons skarpt:

1719659943190.jpeg

Har haft ett par och dom gör mycket bra klockor, påminner väldigt mycket om Italienska dykare som Panerai, Ennebi och Anonimo och bär också därefter. Dessa är ju designade att bära stort och har inte riktigt samma känsla/pondus i mindre storlekar, helst skall dom vara mellan 42-44mm men om du är nyfiken och ändå orolig för storleken så vill jag tipsa dig om deras senaste GMT som går att förboka just nu med planerad leverans i slutet på Juli. Mäter endast 40mm x 49mm med 20mm bandbredd, jag har förbokat den gröna 👌

watermangmt-green-mockup (1).png
watermangmt-charcoal-mockup (1).png
MPP-WatermanGMTBronze-pdf.png
 
Senast ändrad:

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Fick hem denna otroliga klocka idag. Slår över sin viktklass med bra taktisk vridring, solida ändlänkar och länk samt ett helt okej urverk. Urtavlan är även den både fint närmast likt puderlackad med en glans som fångar ljuset i alla dess vinklar.
Sitter fint på handleden med möjlighet att finjustera mha bandstift i viklåset. Fyra av fem toasters!
20240629_215955.jpg
 

ilindinger

Omega
2-Faktor
Fick hem denna otroliga klocka idag. Slår över sin viktklass med bra taktisk vridring, solida ändlänkar och länk samt ett helt okej urverk. Urtavlan är även den både fint närmast likt puderlackad med en glans som fångar ljuset i alla dess vinklar.
Sitter fint på handleden med möjlighet att finjustera mha bandstift i viklåset. Fyra av fem toasters!
20240629_215955.jpg
Satt ju perfekt den där 👍
 
Topp