• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FOQ

Audemars
Här kommer ett tack till tråden och att det föredömligt hintas om sälj. Den här har jag varit sugen på länge och så dök den upp här från @FOQ när jag satt och tryckte F5 medans dottern tittar på barnprogram.
73A7E74E-16F6-42B5-B17B-C562087D254B.jpeg

Detta är en av de finaste uren jag någonsin testat alla kategorier.

Kul att de blev nöjd @Baramats
Ta väl hand om den. Var svårt att skiljas från den, men bättre att den används än att bara sitta i låda.
Härligt att komma tillbaka från en resa och ha ett paket med innehåll som man blir nöjd med!

Grym stämning i tråden just nu och otroligt mycket nya inlägg. Bara att gå in här så har man aldrig tråkigt.
 

Andy McB

Rolex
Här kommer ett tack till tråden och att det föredömligt hintas om sälj. Den här har jag varit sugen på länge och så dök den upp här från @FOQ när jag satt och tryckte F5 medans dottern tittar på barnprogram.
73A7E74E-16F6-42B5-B17B-C562087D254B.jpeg

Detta är en av de finaste uren jag någonsin testat alla kategorier.
Säkert en korkad fråga, men vad är det för nåt och vilka mått? :)
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Haha, vi känner nog igen oss alla i det dilemmat. Men rensa är sjukt skoj när man väl kommer igång. Vissa klockor kan man inte göra sig av med pga olika anledningar som gör att de bör behållas. I mitt fall har jag en CK som jag hade när jag gjorde lumpen/träffade tanten/höll grabben för första gången, morfars tissot och min Bratte som jag fick av tanten när jag klev in i flygvärlden. Men utöver ytterst sentimentala klockor så går allt att sälja. Gått från 120+ till ca35 på två år och nöjet med att prova nytt framför att samla på sig klockor man inte använder är grymt tillfredställande. Denna tråden gör jakten dessutom mycket lättare..... och svårare på samma gång :D

Klockor som sitter fast i lådorna brukar vara ett tecken på att de kan säljas om det inte är klockor av stort personligt värde. Oftast betyder det att de inte används så mycket. Många av dina roligare klockor sitter ju inte heller fast i lådorna.

Grym samling, mycket mysigt där.

Du har en väldigt fin samling! Mina fem cent om något måste säljas är att först offra det som är enkelt att köpa igen, det massproducerade, det som dyker upp ofta på KS eller som fortfarande går att beställa.

Mycket kloka ord och trevliga kommentarer.
Förbereder stora utförsäljningen...
kan lugna er med att alla eventuella inkomster kommer oavkortad att användas till inköp av nya klockar och inte slösas på mat, amorteringar, bil eller liknande.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Underbart att se, mysig samling. Känner igen känslan men värt att rensa ur. Så kör, bara kör... Tänk så mycket kul det finns sen....
Blir lite påmind när jag ser en av de där :angel: :)

Hehe, Den är fantastiskt, men det kan vara jag gör exakt samma resa som du. Låter 60 bli till 65
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Just det, det har du rätt i, ny låda med många fack... kanske dröjer lite då men när lådorna är fulla... ny låda kanske ja.... du kan ju ha rätt där.:)
Japp, den sitter nog rätt hårt. Den hade nog faktiskt varit den näst sista jag hade gjort mig av med (just nu) efter min 1521. :)
 

Monk

Panerai
2-Faktor
KS har orsakad ändringar i mitt liv som nog är irreversibla, och denna tråden är nog största "boven" :)
Efter ett loppisfynd 2015 vaknade ett gammalt intresse till livet igen.
Blev först rysstråden och loppisfynden, men senare denna tråden som största inspirationskällan.

Så småningom har det orsakad nedan "samling" men också frågan hur man går vidare.
Jag har svårt att sälja i och med att jag tycker om de jag har, men samtidigt finns det ett till synes oändligt antal nya klockar man vill köpa.
Dock finns det en gräns för hur många man kan/vill ha. Lite så att man får dåligt samvete för de som ligger utan att användas.

I alla fall har jag konkluderat med att man får ta på hårdhandskarna :)
Slut med att köpa 2 för varje jag säljer.
Byt ut minst 1/3 per år.
Med andra ord skall minst 10-12 stycken bort (och lika många in?), Bara att bestämma sig för vilka, det är den svåra biten
Finns alltid ett skäl att inte sälja. Den enda med big date, den enda röda, den fick jag av frugan, måste ha 2 gmt, min första ryss, enda med kronan kl 2, kronograf med 7733, kronograf med 7750, första loppisfyndet, present från hunden...

20190611_204305.jpg
Ser bra ut. Jag ser det som att man lägger pengar på en hobby och har fördelen av att ha saker kvar till skillnad från om jag lagt det på golfmedlemskap eller betala för att hyra en häst eller dylikt. Kul samling med klockor! Gillar det där med present från hunden. Den får jag kopiera, men det får bli från katten.
 

Waldorf

Audemars
Bara jag som minns när det ibland kunde gå en dag utan nya inlägg i den här tråden? Som gammal i tråden hinner jag inte med just nu haha :D
Jobbigt sa Bull, när man skall hänga med i 2-3-4 "sub"-trådar/konversationer och dessutom kommer på nåt annat man också vill kommentera eller lägga in. Senaste 100 sidorna gick på två månader tror jag det var medan de före 400 tog tre år. Snacka om acceleration. :)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jobbigt sa Bull, när man skall hänga med i 2-3-4 "sub"-trådar/konversationer och dessutom kommer på nåt annat man också vill kommentera eller lägga in. Senaste 100 sidorna gick på två månader tror jag det var medan de före 400 tog tre år. Snacka om acceleration. :)
Orkar inte kolla upp detta på mobilen just nu men är hyfsat säker på att sida 100 nåddes under början på 2018. Därefter har det fullständigt exploderat, och med bibehållen mysfaktor, vilket är det allra bästa.

Edit: jag orkade ändå. Var ju inte ens ett år sen.
Screenshot_20190612-211147_Chrome.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Orkar inte kolla upp detta på mobilen just nu men är hyfsat säker på att sida 100 nåddes under början på 2018. Därefter har det fullständigt exploderat, och med bibehållen mysfaktor, vilket är det allra bästa.

Edit: jag orkade ändå. Var ju inte ens ett år sen.
Screenshot_20190612-211147_Chrome.jpg
Snacka om utveckling. Dock inte så konstigt när tråden är grymmast, innehållet är grymmast och likaså användarna. Svårt att slå det här :).
 

Waldorf

Audemars
Orkar inte kolla upp detta på mobilen just nu men är hyfsat säker på att sida 100 nåddes under början på 2018. Därefter har det fullständigt exploderat, och med bibehållen mysfaktor, vilket är det allra bästa.

Edit: jag orkade ändå. Var ju inte ens ett år sen.
Screenshot_20190612-211147_Chrome.jpg

sidan 100 var 18 juli 2018, skrivet av broder själv. sidan 1 startade 8 september 2016.

Hörni, vi är onoterat inne på sida 500:). Sen sep 2016 = 2 år och 9 månader ungefär = 33 månader. ca 15 sidor i månaden. Sista 100 sidorna sen mars i år dvs 2 månader ger ca 50 sidor per månad. Snacka om accelartion. Snacka om populär tråd. Snacka om att @Birchgrove gjorde rätt och bra när den startades. Bara att gratta alla som fixat detta.:cool::D:cigar::wideyed: Och fortfarande lika trevligt och lärorikt att hänga här.

Skrev ovan på sidan 500. Nu 68 sidor på 3 veckor...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om att/vad är bästa metod för att få bort datumbubblan på tisell marine? Lite sugen ta bort den... :pompus:
 
Topp